Odpočinek našim prospěl
Po zrušené osmé etapě a odpočinkovém dni v Argentině, následovala etapa Tucumán – Cordoba. Závod se přehoupl do druhé poloviny a na kamióny čekalo 406 km spojovacích úseků a 293 km speciálky s šotolinovým povrchem, opět proložené neutralizační zónou po asfaltu.
Hned v úvodu závodu se projevily technické problémy u vedoucího muže soutěže – nizozemce de Rooye, což byla příležitost pro Aleše Lopraise (503), které náležitě využil a přetavil ji na etapové vítězství s časem 03:18:32.
Druhým Čechem v cíli byl na čtvrtém místě Martin Kolomý (506), který se tak dostal v celkovém hodnocení na druhé místo za Rusa Nikolajeva (501) na kterého ztrácí pouhých 18 minut.
Tomáš Vrátný (512) dojel dnes desátý, Vlastimil Vildman (536) čtrnáctý a Marek Spáčil (536) šestnáctý.
Všichni se pak v celkovém pořadí po 9 etapách poskládali mezi sedmnáct nejrychlejších.
Je to skvělí výsledek, uvážíme – li, že už vypadlo ze soutěže deset kamónů, včetně některých favoritů a na to, jak silné soupeře naši piloti proti sobě mají.
Do cíle však zbývá ještě 5 etap a obávaná poušť Atacama, takže není nic rozhodnuto.
O vrtkavosti štěstí a náročnosti soutěže může dnes hovořit Gerard de Rooy a celý tým Petronas Iveco de Rooy. Po odstoupení Hanse Staceyho, Josepha Adui přišla dnes rána v podobě poruchy turba a poškozené tyče řízení vedoucího Gerarda a následná ztráta skoro jedna a půl hodiny a příjezd na 59.místě, což jej katapultovalo až na čtvrtou pozici v celkovém hodnocení.
Přitom tým přijel v dosud nejpočetnější a nejspíš i nejsilnější sestavě obhajovat loňské vítězství.
Jak ale už víme, čeká nás dalších pět etap a pět večerů, kdy budeme s napětím vyhlížet denní zpravodajství z Dakaru a lovit výsledky našich jezdců.
9.Etapa | |||||
p.č. | start.č. | řidič | stát | vozidlo | čas |
1 | 503 | Aleš Loprais | CZ | Tatra | 03:18:32 |
2 | 509 | Peter Versluis | NL | MAN | +00:00:07 |
3 | 510 | Andrej Karginov | RUS | Kamaz | +00:01:36 |
4 | 506 | Martin Kolomý | CZ | Tatra | +00:02:13 |
5 | 502 | Marcel van Vliet | NL | MAN | +00:02:38 |
6 | 501 | Eduard Nikolajev | RUS | Kamaz | +00:03:34 |
7 | 511 | Martin van den Brink | NL | Ginaf | +00:05:26 |
8 | 502 | Marcel van Vliet | NL | MAN | +00:03:31 |
9 | 516 | Peter van den Bosch | NL | DAF | +00:06:08 |
10 | 512 | Tomáš Vrátný | CZ | Tatra | +00:09:37 |
14 | 545 | Vlastimil Vildman | CZ | Liaz | +00:14:10 |
16 | 536 | Marek Spáčil | CZ | Liaz | +00:19:24 |
CELKOVĚ | ||||||
p.č. | start.č. | řidič | stát | vozidlo | čas | penalizace |
1 | 501 | Eduard Nikolajev | RUS | Kamaz | 23:10:20 | |
2 | 506 | Martin Kolomý | CZ | Tatra | +00:17:56 | |
3 | 505 | Ayrat Mardejev | RUS | Kamaz | +00:33:32 | |
4 | 500 | Gerard de Rooy | NL | Iveco | +00:59:56 | |
5 | 510 | Andrej Karginov | RUS | Kamaz | +01:00:04 | |
6 | 503 | Aleš Loprais | CZ | Tatra | +01:31:37 | |
7 | 509 | Peter Versluis | NL | MAN | +01:50:01 | 00:01:00 |
8 | 502 | Marcel van Vliet | NL | MAN | +02:17:09 | |
9 | 514 | Rene Kuipers | NL | Iveco | +02:54:05 | |
10 | 511 | Martin van den Brink | NL | Ginaf | +02:28:12 | |
14 | 545 | Vlastimil Vildman | CZ | Liaz | +04:16:37 | |
16 | 536 | Marek Spáčil | CZ | Liaz | +05:03:10 | |
17 | 512 | Tomáš Vrátný | CZ | Tatra | +05:20:04 |