Ve čtvrtek 8.června ožily Horoměřice u Prahy dakarskou atmosféru. Týden po oficiálním představení nového ročníku maratónské rally Dakar 2024 přijel do Prahy na pozvání českého ambasadora Martina Macíka ředitel závodu David Castera se svými spolupracovníky, aby se sešel s českými závodníky a osobně jim představil novou trasu a zodpověděl osobní dotazy k závodu. v Modré Stodole byla k viděná samozřejmě také technika napříč všemi kategoriemi – Suzuki Olgy Roučkové v kategorii Clasic, motocykly Davida Pabišky, Milane Engla, buggy týmu Buggyra, kamiony Iveco MM Technology, Ford Alberta Llovery týmu Fesh Fesh i tatra Phoenix týmu Buggyra Racing. Mezi účastníky byly staré známé tváře i nováčci, kteří se nejtěžší světa vypraví poprvé.
A jaký že bude další Dakar? Předně se posouvá termín startu na 5. ledna, takže účastníci i fanoušci si budou moci užít vánočních svátků i Nového roku. Mění se také místo nakládky techniky, z francouzského přístavu Marseille se cesta o pár set kilometrů protáhne do španělské Barcelony. Novinkou je tak formát maratónské etapy tzv. 48 – tedy skutečných 48 hodin pro absolvování trasy s odlišnou trasou pro motorky a automobily a smyčkou na trase, ve které bude několik po sobě jdoucích bivaků, kam budou muset závodníci dorazit do 16 hodin a dál už nebudou moci po tomto čase pokračovat. Zajímavý prvek, který trochu zamíchá časy a průběžným pořadím. Pořadatelé slibují 60 % nových tras a opět mnoho dunových sekcí. Kamenité trasy, které byly letos na úvod soutěže, čekají účastníky až v samotném závěru, takže se bude opět bojovat do poslední chvíle.
Byly také uveřejněny zásadní termíny soutěže, kde David Castera apeloval především motokáře na včasné registrace, neboť v této kategorii je největší přetlak přihlášek a také nejtěžší výběr jen těch nejlepších závodníků.
S ohledem na současné dění okolo elektromobility reaguje i Dakar a připravil pro vozy na alternativní pohon speciální trasu 1000 km se 100 km na den se společným startem a cílem s vlastní soutěží.
Přestože příští rok končí pětiletý kontrakt na pořádání soutěže v Saudské Arábii, bylo oznámeno, že byl kontrakt podepsán na dalších pět let, nicméně se budou souběžně hledat jiné lokality a zároveň se bude rozšiřovat počet závodů nově vzniklého mistrovství světa v cross-country.