Už to vypadalo, že si pilot severočeského kamionu Gert Huzink přijede v 1. etapě marocké rallye pro slavnostní pódium. Nakonec skončil těsně pod ním, když při honbě za vítězstvím uvíznul v zákeřných dunách.
„Gerta nejprve zastavil defekt přední pneumatiky, následně uvíznul v dunách a aby toho nebylo málo, tak když se i přesto probojoval na vedoucí pozici, tak nenašel jeden z průjezdových bodů. Jeho hledání ho nakonec připravilo o pódium. Nebyl to šťastný den, ale technika drží a další dny jsou před námi,“ popsal smolné události 1. etapy letošního ročníku Rallye Maroko hlavní konstruktér Huzinkova závodního renaultu Mario Kress z týmu MKR Technology.
Hned na úvod se posádky musely porvat s nejdelší etapou letošního ročníku. Na trase z Agadiru do Zagory je čekalo přes sedm set kilometrů, na kterých bylo 311 měřených. Etapa ale byla mimořádně pestrá. Jezdci si museli poradit s kamenitým terénem, ale i písečnými dunami. Právě v nich pilot holandského týmu Riwald Dakar ztratil cennou čtvrt hodinu a přišel tak o vytoužené vítězství. To nakonec bral opět český pilot Martin Macík, který zvítězil před krajanem Tomášem Vrátným. Gert Huzink na „bramborové“ pozici zaostal právě o patnáct minut. Obdobné je také pořadí celkové klasifikace, ve které je ale Gert Huzink s přičtenou hodinovou penalizací pátý.
Následující dva dny týmy zůstanou v bivaku v Zagoře. Nedělní 2. etapa je smyčka dlouhá celkových téměř čtyři sta kilometrů, kdy měřená část má přesně 288 km.
Výsledky – 1. etapa (Agadir – Zagora) 311 km:
1. Macík (CZE) Iveco 4:49:14
2. Vrátný (CZE) Ford +4:10
3. Becx (NLD) Iveco +6:29
4. Huzink (NLD) Renault Trucks +15:35
5. Packevicious (LTU) Tatra +39:40
Celkově:
1. Macík (CZE) Iveco 5:02:08
2. Vrátný (CZE) Ford +5:11
3. Becx (NLD) Iveco +7:08
4. Packevicious (LTU) Tatra +44:00
5. Huzink (NLD) Renault Trucks +1:17:29