nikey.cz

ISUZU N-serie 4×4

Isuzu řady N s pohonem všech kol

Ačkoliv nákladní automobily Isuzu Trucks vstoupily na český trh teprve před necelými dvěma roky a logicky tak patří k těm méně známým, ve světě se řadí mezi špičku ve svém oboru. Z hlediska robustnosti, dostupnosti variant a technického řešení představují velmi atraktivní řešení pro distribuci, stavebnictví a také komunální sféru. Novou posilou v portfoliu Isuzu Trucks je model N35 150L 4×4 s přiřaditelným pohonem všech kol.

Nejstarší japonský výrobce Isuzu Motors má dosud na svém kontě přes 26 milionů vyrobených vozidel a v kategorii 6 až 16 tun celkové hmotnosti je zcela jednoznačně celosvětovým lídrem. Nejmenší řada N s celkovou hmotností 3,5 až 7,5 tuny celkové hmotnosti, se přitom řadí mezi nejprodávanější nákladní automobily na světě s roční produkcí 220 tisíc vozidel.

S pohonem všech kol
Nový model v nabídce Isuzu Trucks Czech Republic, s.r.o. je postaven na bázi modelu N35 o celkové hmotnosti 3,5 tuny. S ohledem na lepší manévrovací schopnosti v členitém terénu, nebo v úzkých ulicích při plnění komunálních služeb, byla zvolena užší varianta L s šířkou 1855 mm přes zadní blatníky (maximální šířka nástavby činí 2120 mm).
Ačkoliv se tento model od svých sourozenců na první pohled nijak neliší, ve skutečnosti disponuje řadou modifikací. Začít bychom mohli u systému pohonu všech kol. Srdcem elektropneumatického systému je rozdělovací převodovka s řetězovým převodem a viskózní spojkou v zadní části standardní převodovky. Točivý moment je přenášen spojovacím hřídelem k diferenciálu přední nápravy a uzamykatelným volnoběžkám v nábojích předních kol. Úpravám se nevyhnul ani podvozek. Standardní nápravnici profilu I na přední nápravě nahradilo nezávislé lichoběžníkové zavěšení a listové pružiny vystřídaly torzní tyče. Zadní náprava je pak tuhá s odpružením listovými pružinami. Náležitě byla posílena také brzdová soustava. Tu tvoří ventilované kotoučové brzdy vpředu a bubnové brzdy vzadu, ABS, regulace prokluzu ASR, elektronické rozdělení brzdné síly EBD a výfuková brzda. Vozidlo disponuje rozvorem náprav 2750 mm, délkou podvozku 5250 mm a karosovatelnou délkou 4105 mm.
K pohonu modelu N35 150L 4×4 slouží standardní vznětový přeplňovaný čtyřválec Isuzu D-Core s čtyřventilovou technikou DOHC, přímým vstřikem paliva s tlakem 1800 bar, turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem stlačeného vzduchu. Tato pohonná jednotka plní emisní normu Euro 5 EEV pomocí filtru pevných částic a oxidačního katalyzátoru, tedy bez použití AdBlue. Výkon tohoto třílitrového agregátu činí 110 kW (150 k) při 2800 min-1, točivý moment pak dosahuje 375 Nm při 1600 až 2800 min-1. O přenos točivého momentu se stará manuální plně synchronizovaná pětistupňová převodovka s rozsahem převodových stupňů 5,979 až 0,795.

Nabídka nástaveb pro jakoukoliv aplikaci
Isuzu Trucks má pro stavebnictví a komunální sféru připravenou celou řadu nástaveb a řešení. Sklápěče Isuzu nabízejí vynikající užitečnou hmotnost, robustnost a odolnost, což jsou pro stavební vozidlo nedůležitější parametry. K přednostem patří především možnost sklápění do tří stran, automatické odjištění postranice i zadního čela a možnost volby pohonu čerpadla hydrauliky od převodovky, motoru nebo z palubní sítě a řady dalších doplňků dle požadavků zákazníka.
Zmínku zaslouží také nosič kontejnerů, který v sobě kombinuje výhody kontejneru i jednostranného sklápěče. Objednat lze také aktivní kontejner, který disponuje hydraulickým jeřábem pro nakládku či vykládku materiálu. V případě požadavku na vyšší nosnost stačí odložit kontejner s jeřábem a nosnost vozidla vzroste o hmotnost nevyužitého jeřábu. Pohon všech kol výrazně zvyšuje univerzálnost vozidla a umožňuje mu zvládat i náročnější úkoly, jakým může být například zimní údržba. Zde je nutno zmínit, že ve srovnání s některými plněpohonnými speciály přináší značnou výhodu jak z hlediska pořizovací ceny, tak i provozních nákladů. Komunální speciály jsou totiž charakteristické konstrukcí a výbavou, které jsou v běžném komunálním sektoru prakticky nevyužitelné a zvyšují provozní náklady. Model Isuzu N35 150L 4×4 zvládne mnoho náročných úkolů a přitom dokáže udržet náklady na rentabilní úrovni.
Stejně jako všechna nákladní vozidla Isuzu používá i model s pohonem 4×4 motor vlastní konstrukce, který splňuje emisní normu Euro 5 EEV bez použití AdBlue. Disponuje vynikající manévrovatelností a díky minimálnímu podílu elektroniky také výjimečnou spolehlivostí. Výrobce garantuje tříletou záruku bez omezení počtu najetých kilometrů a nabízí pevné servisní náklady v Kč/km až na 6 let provozu.
Závěrem bychom mohli říci, že za poměrně krátkou dobu svého působení na českém trhu si značka Isuzu vybudovala věrnou klientelu, která kromě schopností a kvalit vozidel Isuzu oceňuje také prodejní a servisní síť, která se neustále rozvíjí a posiluje.

 Více informací o produktech Isuzu Trucks naleznete na http://www.isuzutrucks.cz.

 
Novinky, Technika, Vývojové trendy , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Testování v Mostě

Stalo se už dobrou tradicí, že se před nastávající sezónou evropského šampionátu truck racingu vydávají jednotlivé týmy na tréninky a testování techniky k nám na mostecký autodrom. Dalo by se říci, že se jedná o takový nultý závod, protože zde … Číst dále →

číst dále »

Scania dodala Správě státních hmotných rezerv sedm nosičů kontejnerů. Využijí je hasičské sbory po celé republice

Hasičský záchranný sbor České republiky dnes slavnostně převzal do užívání sedm nových Scanií určených pro převoz kontejnerů. Vozidla pořídila v rámci výběrového řízení Státní správa hmotných rezerv přímo od společnosti Scania Czech Republic s.r.o. Vozidla budou sloužit u sborů v Libereckém, Olomouckém, … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno