LIAZ KM Racing Teamu se stále prohání v sedlčanské kotlině

Posádka KM Racingu je v ostré přípravě na Rallye Dakar, největší důraz klade na nácvik výměny pneumatik

Silvestrovský termín odletu na Rallye Dakar se každým dnem blíží, ale posádka kamionu Liaz rozhodně netráví adventní čas rozjímáním. Naopak členové stáje KM Racing využívají každé volné chvíle k tréninkovým jízdám, které jim při etapách jihoamerickými pustinami mohou být náramně užitečné.

trenink-0011„Všichni z posádky teď tvrdě makáme. Jezdíme v Sedlčanské kotlině, trénujeme defekty, a to klidně v mrazu a nestabilních podmínkách. Prostě jsme v zápřahu za každých okolností,“ hlásil Martin Macík junior, řidič kamionu, jehož posádku dále tvoří navigátor Míla Janáček a mechanik Michal Mrkva.
„Nejvíc se zaměřujeme právě na výměnu pneumatik. To se nám při defektech gum, kterým se ve vytrvalostní soutěži nikdo nevyhne, bude určitě hodit. Musím říct, že jsme v tom parádně sehraní. Celou operaci zvládneme pod pět minut, a to je hodně dobrý čas,“ pochvaloval si Macík, jehož čeká v lednu v roli šoféra dakarská premiéra.
Trénovat bude ještě den před odletem
trenink-0031„Jinak jezdíme v Kotlině, jak to jen jde. Jedná se hlavně o to, abychom nevypadli z tempa. S posádkou jsem nadmíru spokojený, rozumíme si po všech stránkách. Všichni máme jeden společný cíl a je vidět, že na něj chceme dosáhnout,“ uzavřel zástupce trojice, která nyní pochopitelně neusedá do vozu, který pojede Rallye Dakar 2015. Ten putuje na trajektu do Buenos Aires. K dispozici má ale o kamion Liaz Race 2, který bude posádce až do odletu do Jižní Ameriky sloužit k tréninku.
Možnost ježdění do poslední chvíle vítá i týmový boss a řidičův otec Martin Macík starší. „Mates potřebuje jako nováček hlavně jezdit a je moc dobře, že může být denně za volantem. Naposledy bude testovat ještě den před odletem ve středu 30. prosince a v neděli 4. ledna už z Buenos Aires naostro odstartuje, takže pauzu bude mít minimální,“ pravil šéf KM Racingu.
„To je rozdíl proti minulosti, kdy řidiči našich kamionů od nalodění techniky na trajekt na konci listopadu obvykle nedrželi volant v ruce skoro šest týdnů. Uvidíme, jak se to projeví, každopádně je to pro novou posádku výhoda, protože nemá moc závodních zkušeností. Ty se sice nedají ničím nahradit, velké plus ale vidím v tom, že kluci do toho jdou naplno, stále trénují a každý se vzorně stará o svou kondici.“

Rozhodovat bude každá ušetřená minutka
trenink-0021Do party výborně zapadl zkušený navigátor Míla Janáček. „Snažíme se toho, co nejvíc najezdit, abychom se maximálně sžili, zvykli si na sebe a při případných krizových situacích bylo jasné, co má kdo na starosti. Etapy pro náklaďáky nebudou mít na nadcházejícím Dakaru vyloženě maratonský charakter. Spíš se pojede hodně rychle, a to znamená, že bude rozhodovat každá ušetřená minutka,“ poznamenal Janáček, jehož místo v kabině liazky bude uprostřed mezi řidičem a mechanikem.
„Seznámení s kamionem proběhlo bez problémů, i když jsem před tím v žádném Liazu neseděl. Tenhle kamion mi je ovšem sympatický. Jednak svým chováním a výkonem a třeba i uspořádáním na nástavbě. Kvituju, že třeba při výměně kol je všechno na dosah a každý díl má své logické místo. To je základ úspěchu při defektech, které teď často pilujeme. S tím, jak se blíží odlet, tak se na start čím dál víc těšíme a vzájemně se hecujeme a motivujeme,“ dodal.

 
Dakar, Novinky, Technika , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Toyota Motor Corporation vyvíjí nákladní automobil na palivové články ve spolupráci s japonským specialistou na užitková vozidla Hino Motors.

Těžký kamion by měl mít bez škodlivin a emisí CO2 dojezd až do 600 km, Nákladní automobil je založen na modelech Hino Profia a Toyota Mirai, takže využívá silných stránek, které obě společnosti v průběhu let kultivovaly. Podvozek musel být … Číst dále →

číst dále »

Ženevou to začalo…

Tak se nám ten kalendář akcí nějak hroutí. Ženevský autosalon byl první kostičkou domina, která spustila lavinu a brněnský Motosalon byl patrně na delší dobu poslední výstavou, na kterou jsme se mohli jít podívat. Mimo společenské akce, koncerty, rušené šampionáty … Číst dále →

číst dále »

Řidič ten tvrdý chleba má…

Právě v těchto těžkých dnech pro Evropu ale i další země se ukazuje, jak důležitá je kamiónová doprava pro zásobování. Teď není důležité zásobovat výrobní linky výrobními díly, ale především obchody potravinami a nemocnice a lékárny léky i zdravotnickými potřebami, … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno