Jak už bylo na našich stránkách avizováno, při přesunu techniky a materiálu do francouzského přístavu Le Havre, udělal tým Loprais krátkou zastávku v Praze 5 Butovicích před obchodním centrem Galerie. Kolona vozidel dorazila s mírným zpožděním, takže tisková koncerence začala skoro o půl hodiny později, stejně jako následné setkání s fanoušky a diváky na parkovišti u závodních aut. Na setkání s odbornou veřejností byl představen kompletní tým pro ročník 2012.
Tatru Jamal InstaForex Teamu bude stejně jako na Silk Way Rally pilotovat Aleš Loprais, po jeho boku bude sedět Michal Ernst v roli navigátora a mechanikem bude Petr Almáši. Jak bylo řečeno, novinkou není jen osoba Michala Ernsta, který dosud navigoval osobní rallyové vozy, ale i pozice navigátora vedle řidiče. Toto uspořádání bylo použito naposledy před dvaceti lety.
Druhou Tatru Bonver Dakar teamu, jež od ruské hedvábné stezky změnila barvu na černou bude opět pilotovat Tomáš Vrátný s mechanikem Radimem Pustějovským a navigátorem mu bude Ota Měřínský. Ota Měřínský bude spolu s Josefem Kalinou s konkurenční stáje KM Racing teamu, patřit mazi naše nejstarší účastníky této vytrvalostní soutěže. Ve věku 65 let se vrací do kabiny závodní Tatry po 19 leté přestávce, kdy jezdil ještě pod hlavičkou kopřivnického výrobce.
Na otázku jak vidí rozdíl v technice tehdy a dnes, odpověděl, že technika prošla obrovským vývojem. V Jižní Americe nejspíš pozná i zkušenosti jmenovaného Josefa Kaliny a to, že dnešní Dakar je sprintérskou Rally. Africké etapy byly náročné, ale jelo se pomaleji, zato však až do pozdních hodin. Dnešní etapy jsou opravdu rychlé. Ve strategii zatím není rozhodnuto o jedničce týmu, ačkoli se dá předpokládat, že v případě nějakého problému, či technické závady na Jamalce Aleše Lopraise, by nejspíš přispěchal na pomoc Tomáš Vrátný než naopak.S ohledem na letošní momořádně silné startovní pole v kategorii kamiónů Aleš Loprais ambice na první místo nemá, chce však bojovat a na vedoucí pozice dotírat. Mimo druhou Tatru v závodě, má letos tým k dispozici i další doprovodný kamión a stávající asistenční vůz Filharmonie byl přestavěn a zvětšen, takže pojme více materiálu. S firemními týmy jakými jsou Petronas Iveco De Rooy, či tým Kamaz se to stále nedá srovnávat, avšak šance se minimálně zdvojnásobily. Popřejme tedy Alešovi, Tomášovi i dalším našim posádkám vše nejlepší do nového ročníku Dakaru 2012.