nikey.cz

Macík drží krok s nejrychlejšími, Šoltys poskočil pořadím

Během Rallye Dakar o překvapení není nouze. V pondělí kvůli lijákům a zatopenému bivaku organizátoři upravili trasu 2. etapy, která měla být podle původního plánu maratonská. Závodníci také v cíli mohli využít pomoc svých mechaniků. Nečekané události však posádku Martina Macíka z týmu Big Shock! Racing nevyvedly z míry, dál pokračovala ve své vyrovnané jízdě a statečně se držela mezi nejrychlejšími v poli kamionů. Do cíle 2. etapy nakonec přistála na výborném 7. místě a celkově obsadila 8. pozici.   

Také pilot Martin Šoltys s Romanem Krejčím a Jakubem Jiřincem po předchozí náročné jízdě rychle doplnili síly a na trať 2. etapy vyrazili s chutí dál bojovat. Jejich jízda se jim vydařila a úspěšně postupují k TOP 10. Do cíle nakonec dorazili na 11. pozici a celkově poskočili na 17. místo.           

Upravená trasa, mechanici ve střehu   

Na programu Rallye Dakar byla v pondělí dobrodružná maratonská etapa, kdy si závodníci večer musí své stroje servisovat sami. Pořadatelé ale už v neděli ohlásili změny. Vzhledem k silným dešťům, které vytopily místo, kde měl stát maratonský bivak, proběhla pondělní etapa klasicky. Cíl byl operativně přesunut do Al Qaisumah. A po zdolání rychlostní zkoušky čítající 338 měřených kilometrů závodníci mohli využít pomoc svých asistencí. V případě týmu Big Shock! Racing ale zásadnější servis nebyl třeba. Oba žluté kamiony do bivaku dorazily ve slušné formě.

Martin Macík mezi elitními jezdci

Pilot Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem a podporovaný mechanikem Davidem Švandou v 2. etapě opět držel krok s nejrychlejšími vozy kamionové sekce. Do pondělní rychlostní zkoušky startoval ze 7. pozice a tu se mu podařilo udržet i v cíli. „Další etapa za námi. Dneska jsme od začátku nasadili tempo. Uznávám, že se jede fakt hrana, nikdo vám nic neodpustí. Vyplatí se držet vpředu, protože čím méně aut před vámi projede, tím lépe pro vás. Trať byla hodně mokrá, uskákaná, technická. Terén je nepřehledný, přejížděli jsme duny s obtížností 2. V kabině máme pohodu, sil je pořád dost. Víme, že jsme zatím na začátku Dakaru, ty nejnáročnější části na nás teprve čekají. Zítra bojujeme dál,“ řekl Macík. Posádka na trati nemusela řešit žádné závažnější komplikace. „Divíme se, že Karel pořád tak dobře drží. Bez zásadnější újmy ustál všechny rány, které jsou občas obrovské. Dnešní skok z duny odneslo jen jedno světlo a promáčklá kapota,“ doplnil mechanik David Švanda.  

Posádka Martina Šoltyse už se sehrála a míří k TOP 10

Posádka Martina Šoltyse odstartovala do 2. etapy po pekelné nedělní jízdě zpestřené výměnami a opravami pneumatik. Závodníci ale už dostali dost prostoru dobře se sehrát a potvrdit si, že i v extrémních situacích se na sebe mohou spolehnout. To se odrazilo také na jejich pondělním výkonu. Od startu letěli pořadím a nechávali za sebou jedno vozidlo za druhým. Ze startovní 21. pozice se postupně propracoval až na 11. místo. „Dneska se nám poprvé jelo krásně, neměli jsme žádné trápení. Užili jsme si každou část trati, ačkoliv jsme startovali zezadu a museli předjíždět spoustu aut a bugin. Naštěstí to šlo celkem hladce a z dnešní jízdy mám opravdu radost,“ řekl Martin Šoltys.

 
Dakar, Novinky , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno