nikey.cz

Macíkovi si z Dakaru přivezli beduína a další plány

Tým MM Technology už se vrátil z Dakaru domů, beduín se zabydlel v Sedlčanech. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda ho vybojovali za 2. místo v kategorii kamionů. Pro všechny členy týmu je odměnou za léta dřiny, snažení a víry, že je možné, aby si sami postavili závodní kamion a uspěli s ním na Dakaru. Je potvrzením, že cesta, kterou se před 20 lety vydal Martin Macík starší nebyla tak bláznivá, jak se v počátku mohlo zdát. Úspěch na letošním Dakaru pomůže závodníkům, konstruktérům, mechanikům a dalším, kteří s týmem spolupracují, pokračovat ve své vášni a dělat práci, která je baví, a ve které dnes už patří mezi nejlepší na světě. Teď je chvíli čas na odpočinek, rodinu a klid. Ale dalších plánů je spousta…               

2. místo na Dakaru – 20 let práce a zkušeností

„Všechno, co se stane na Dakaru, ti většinou doteče až s několikadenním zpožděním. Letošní Dakar byl těžký. Ale bojovali jsme až do samotného konce, s vyrovnanými soupeři. A to mě hrozně bavilo. A měl jsem radost z fungování našeho týmu. Opravdu, každý z kluků má svoje zásluhy,“ říká Martin Macík mladší, který letos získal sošku beduína při svém 11. dakarském startu. Ačkoliv přijel domů o 4 kila lehčí, díky předchozí poctivé přípravě se až do konce závodu cítil fyzicky dobře a dokázal si udržet čistou hlavu. Navigátor František Tomášek, který na trati spolehlivě odhaloval všechny navigační chytáky, s Martinem do závodní kabiny zasednul poosmé. Palubní mechanik David Švanda posádku technicky podporoval počtvrté, během etap hlídal stav speciálu, bleskově odhalil a vyřešil všechny technické problémy, zároveň celý rok pracoval na stavbě nových vozů. Posádka týmu MM Technology na Dakaru dokázala vyhrát 4 etapy i prolog. Ze Saúdské Arábie si přivezla také 6 medailí získaných v rámci světového poháru.  

Nejnáročnější ročník v Saúdské Arábii  

„Samozřejmě nás i letos potkala různá úskalí – ve druhé etapě kámen zničil brzdy, spálily se nám pneumatiky. V druhé polovině závodu nás zdržela řeka, když jsme zapadli do bahna. To byly obtížné momenty. Ale k Dakaru patří. A i díky předchozím zkušenostem jsme věděli, že musíme dál jet naplno a nesmíme polevit,“ říká Macík a oceňuje, že pořadatelé Dakaru letos splnili slib, když ještě před startem oznamovali nejdrsnější saudskoarabský ročník. K náročnosti přispěly dlouhé a extrémně rozbité etapy v první polovině i duny Pusté končiny v druhé části. Roli sehrálo i počasí, které znesnadňovalo zdolání některých úseků trati a současně komplikovalo práci mechanikům. Neplánovaně proběhly dokonce dvě maratonské etapy. Ani navigace nebyla snadná. „Je to stále navigační soutěž a už nejde jen o to bod nějak trefit, ale najít ho na první dobrou. A to František dokázal. Myslím, že v rámci navigace je jeden z nejlepších,“ říká Martin Macík a dodává, že posádce hodně pomohl klid, který si v kabině dokázala pěstovat. „Zažíváte situace, které jste si nedovedli ani představit, a pokud bychom ztráceli nervy, třeba duny Empty Quater bychom určitě neprojeli tak hladce,“ říká Macík.      

Čenda se osvědčil

„Čenda nezklamal. V rámci techniky jsme se potýkali spíše s detaily. Zásadní věci fungovaly dobře. Většina oprav přišla proto, že nás trefil kámen, někam jsme skočili. Vysloveně technických problémů nebylo moc. A naše sedlčanské kamiony dobře sloužily i dalším posádkám,“ říká šéf týmu MM Technology Martin Macík starší, který si svůj první dakarský kamion upravil už pro Dakar 2003, společně s Láďou Fajtlem. Ten letos v týmu také nechyběl. I oranžový speciál, v němž posádka na letošním Dakaru vybojovala 2. místo, postavili mechanici podle jeho návrhu. Macíkovi s ním v tuto chvíli počítají i pro příští ročník Dakaru. Během roku má Martin Macík starší v plánu kamion opět vylepšit. Dokonce si s sebou ze Saúdské Arábie přivezl dlouhý seznam poznámek k dalšímu vývoji. V zázemí MM Technology se v tuto chvíli staví také další dva závodní stroje, které jsou už konstruované podle nových technických specifikací FIA. A pracuje se i na elektrickém speciálu pro některý z příštích ročníků Dakaru. Během toho letošního se v kamionech od Macíků, svezli Claudio Bellina z Italtrans Racing týmu, Kees Koolen z Projectu 2030 nebo Richard de Groot z Fireman Dakar Teamu.   

Bude se závodit i během roku

V letošní sezóně má Čenda v plánu ještě účast v několika závodech, oblíbené Baja Aragon nebo v Rallye du Maroc, která se každoročně stává skvělým testem před Dakarem. A tým počítá také s tradičním testováním techniky v Tunisku – toho se budou účastnit také fanoušci. Nejbližším krokem, který teď na závodníky čeká, jsou akce Posedlí Dakarem. Už v únoru a březnu se na nich posádka i další členové týmu potkají s fanoušky. Budou si vyprávět vše, na co během lednového závodu nebyl čas, uvidí videa a připomenou si nejzajímavější situace, které sedlčanský tým letos na trati zažil.      

Děkujeme všem našim fanouškům, partnerům, sponzorům – jsme rádi, že jste s námi.

 
Dakar, Novinky , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno