Značka Peugeot se stává jedním z prvních výrobců, kteří v Evropě nabízejí kompletní řadu elektrických užitkových vozidel, a potvrzuje tak svou ofenzívu v této oblasti.
Značka Peugeot s hrdostí představuje nový Peugeot e-Partner, který doplňuje vozy Peugeot e-Expert (International Van of The Year 2021) a Peugeot e-Boxer.
Peugeot Partner, jehož jednotlivé generace se setkaly s obchodním úspěchem a získaly řadu ocenění včetně titulu International Van of the Year 2019, byl od svého uvedení na trh v roce 1996 vyroben ve 2 000 000 kusech a prodává se ve více než 100 zemích.
Nová generace modelu Peugeot Partner přišla na trh v roce 2018 a okamžitě zaujala místo v čele svého segmentu na evropském trhu. Nyní je k dispozici se 100% elektrickým pohonem.
Nový Peugeot e-Partner je dokonalým příkladem strategie „Power of choice“. Nabízí:
- dojezd až 275 km v cyklu WLTP
- 2 délky (standardní L1 a prodloužená L2),
- 2 verze karoserie: furgon (až 3 místa) a polocombi (až 5 míst),
- tažná kapacita až 750 kg,
- užitečné zatížení až 800 kg,
- objem nákladového prostoru až 4,4 m³, identický s verzí se spalovacím motorem.
100% elektrická technologie
Peugeot e-Partner je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Partner nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.
Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-Expert (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Expert došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám zátěže užitkových vozů.
Výkony (v režimu POWER) jsou následující:
- maximální rychlost 130 km/h,
- zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s,
- zrychlení z 80 na 120 km/h za 8,9 s.
Obě verze (délky L1 i L2) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 275 km dle WLTP. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.
K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW.
Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici.
Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a přizpůsobené všem situacím.
Typy nabíjení:
- Přes standardní zásuvku(8 A): plné nabití za 31 hodin;
- Přes zesílenou zásuvku(16 A): plné nabití za 15 hodin;
- Přes Wall Box7,4 kW: plné nabití za 7,5 hodiny pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
- Přes Wall Box11 kW: plné nabití za 5 hodin pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
- Přes rychlodobíjecí stanici: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.
Nový Peugeot e-Partner poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu s pomocí:
- vysoce výkonnéhoelektrického ohřívače (5 kW);
- vyhřívaných sedadel[1]
- přednastavení teploty programovatelnéprostřednictvím dotykového displeje4 nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot®. Tato funkce využívaná při zapojení vozu k nabíječce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd díky rychlejšímu dosažení optimální teploty pro baterii.
Evoluce kokpitu
Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které jsou nyní zabudovány:
- nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake;
- přepínač mezi 3 jízdními režimy;
- odkládací přihrádka vhorní části se systémem indukčního nabíjení pro telefony.
Nový Peugeot e-Partner nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:
- Eco(60 kW, 190 Nm): maximální dojezd a klidné řízení;
- Normal(80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz;
- Power(100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při přepravě těžkých nákladů.
K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění:
- mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;
- vyšší,(přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace a lepší dojezd.
Všechny verze nového Peugeotu e-Partner jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinkou. Díky tomuto řešení vzniká prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.
Peugeot i-Cockpit® prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu elektrických dodávek objevuje poprvé, s 10palcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením. Zobrazení informací využívající nejnovější vývoj grafického designu značky Peugeot je plně konfigurovatelné a přizpůsobitelné.
Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj Peugeot i-Cockpit® podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.
Analogický přístrojový panel je přizpůsoben ovládání elektromobilu a nabízí:
- powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco pro optimalizaci energie nebo Power pro maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge);
- ukazatel spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace);
- ukazatel úrovně nabití baterie;
- barevnou matrici pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.
Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line navigací. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:
- „Flux“ pro zobrazení toku energie vreálném čase,
- „Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby,
- „Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.
Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.
[1] V závislosti na úrovni výbavy
Nový Peugeot e-Partner je k dispozici ve stejných verzích karoserie jako Peugeot Partner se spalovacím motorem, takže dokáže splnit všechny požadavky:
- furgony(2 délky: standardní 440 cm, prodloužená 475 cm, 3 místa);
- polocombi(5 pevných nebo sklopitelných sedadel, výhradně v prodloužené délce).
Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v tomto segmentu zcela exkluzivní. Díky velkému otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo je možné současně:
- vepředu usadit 3 osoby: tuto praktickou vlastnost velmi oceňují firemní zákazníci, kteří potřebují převážet zaměstnance i snářadím, a mohou tak počet jízd optimalizovat. Díky absenci ruční brzdy je středové sedadlo širší.
- získat rovnou podlahu s prodloužením užitečné délky na 309 cm ve verzi L1 a na 344 cm ve verzi L2;
- získat větší 500litrový objem vepředu;
- použítfunkci mobilní kanceláře díky otočnému stolku zabudovanému ve sklopitelném opěradle středového sedadla. Stolek lze nasměrovat jak ke spolujezdci, tak k řidiči;
- využítodkládací přihrádku pod středovým sedadlem, kterou lze uzamknout visacím zámkem.
Úložné prostory s kapacitou až 113 l byly navržené pro všestranné využití profesionálními řidiči. Jsou dobře přístupné a důmyslně rozmístěné po celé kabině: odkládací schránka spolujezdce, úložný prostor nad hlavou řidiče a spolujezdce a přihrádka spolujezdce v horní části palubní desky v místě, které se uvolnilo díky použití airbagu typu „bag in roof“. Tato schránka může být chlazená, nebo ji lze použít například k uložení notebooku s displejem 15“. Notebook je možné otvorem pro kabel také přímo v přihrádce nabíjet.
Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. Užitečný objem 4,4 m³ u prodloužené verze (3,8 m3 u standardní verze) je identický jako u verze se spalovacím motorem.
Užitečné zatížení 800 kg, které je na nejvyšší úrovni na trhu, je specifické pro elektromotory. Nový Peugeot e-Partner nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále v stupních výbavy