nikey.cz

Proražené pneumatiky odsunuly Aleše Lopraise na třetí místo

Osmá etapa Rally Dakar 2024 měla z pohledu Aleše Lopraise a jeho posádky velmi podobný průběh jako rychlostní zkouška předchozího dne. Dobře rozjetou speciálku v závěru opět poznamenaly dva defekty.

V pondělí 15. ledna zamířila dakarská rally z Davadmí na severozápad do Háilu. Osmá etapa měřila celkem 678 kilometrů a její součástí byla rychlostní zkouška o délce 458 km. Na její trati se znovu vystřídaly duny a písek se šotolinou, ale z pohledu posádky Instaforex Loprais Praga Teamu byla klíčová velmi kamenitá pasáž ve druhé polovině speciálky.

„Bylo to dost podobné jako včera. První trojice kamionů dlouho jela nadohled u sebe, ale pak jsme ve druhé polovině měli dva defekty. Potom jsme museli jet volněji, protože poslední pasáž byly jen samé kameny a bez rezervního kola jsme si už žádný další defekt dovolit nemohli,“ popisuje navigátor Jaroslav Valtr ml.

„První pasáž byla super, tam jsme byli ve vteřinách s Mitchelem van den Brinkem, který udával tempo, ale do druhé části po transferu jsme startovali v prachu za Martinem Macíkem,“ připojuje podrobnosti Aleš Loprais„V kamenité pasáži jsme dojeli auto, které nešlo předjet. Jestliže jsem se chtěl dostat před něj, musel jsem to ‚katovat‘ v takových velkých kamenech. A byla to chyba, protože jsme udělali hned dva defekty na levé straně. Někdy míň znamená víc. Moje chyba, ztratili jsme hezkou pozici, ale valíme dál.“

Po výměně dvou pneumatik obsadili Aleš Loprais s Jaroslavem Valtrem ml. a Jiřím Strossem v hodnocení etapy třetí příčku s odstupem 13 minut a 45 sekund od jejího vítěze Mitchela van den Brinka, což mladému Nizozemci stačilo, aby posádku Pragy V4S DKR se startovním číslem 602 připravil o druhou příčku průběžného pořadí kategorie kamionů. Ovšem v celkovém součtu dělí zmíněnou dvojici před čtyřmi zbývajícími etapami jen dvě minuty a sedmnáct sekund.

V úterý 16. ledna pokračuje Dakar 2024 devátou etapou z Háilu do Úly (celkem 661 km). Trať rychlostní zkoušky (436 km) vede z více než poloviny pískem a dunami, ovšem ani zítra nebudou chybět prašné šotolinové úseky a trial ve zrádném kamení.

 
Dakar, Novinky , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno