REDAKČNÍ TEST nového ISUZU D-MAx

Nový ISUZU D-MAX Custom, Aut.

V česku se během léta začal prodávat nový ISUZU D-MAX s kterým by se chtěl výrobce více zapsat do podvědomí evropských zákazníků, tedy i českých. Jak se mu povede v silné konkurenci ostatních výrobců v tomto segmentu vozidel ukáže až čas. Ale my jsme jednu z verzí nového D-MAXu pro vás otestovali už nyní.

U vozů tohoto typu, jakožto nepostradatelných pomocníků a pracantů se neočekávají velké módní výkyvy a proto dochází k jejich obměně většinou po delších intervalech. Avšak po nástupu VW Amarok do této stojaté vody, z které udělal dravý proud, se ostatní konkurence snaží zareagovat uváděním na trh nových pick-upů .
Jako první zareagoval Ford s Rangerem , následován v Thajsku vyráběném ISUZU D-MAX.
Na českém trhu kde si pick-up pořídí ročně okolo sedmi set zákazníků bude mít nový D-MAX v konkurenci značek Toyota Hilux, Mitsubishi L200, LR Defender, Nissan Navara, Ford Ranger a VW Amarok nelehkou pozici.

Nový ISUZU D-MAX je oproti původnímu, zcela přepracovaný, který se od čistě pracovních verzích může díky různým doplňkům přeměnit ve volnočasový automobil.
Prodává se ve třech karosářských verzích – Single Cab, Space Cab a Double Cab, kdy pouze verze Single Cab je k dodání i s pohonem 4×2 ve verzi Basic.
S délkou až 5295 mm, šířkou 1860mm a rozvorem 3095 mm se D-MAX řadí mezi největší auta své třídy na trhu.

Podvozek je v klasickém gardu zadní tuhá náprava odpružená listovými pery, brzděná bubnovými brzdami a přední náprava s nezávisle zavěšenými koly s kotoučovými brzdami, odpružená vinutými pružinami a v případě D_MAXU na přepracovaných dvojitých trojúhelníkových ramenech.
V celkových nosnostech i rozměrech korby jsou všechny tři verze pořád pracanty. Single Cab při vnitřní délce korby 2305 mm uveze 1,08t (4×2) resp. 1,01t (4×4). Space Cab – 2+2 kabina s délkou korby 1795mm uveze 960kg a Double Cab s délkou korby 1552mm uveze 956kg. To vše o vnitřní šířce 1570 – 1530 mm resp. 1120mm mezi podběhy. Může také tahat brzděný přívěs do hmotnosti 3000kg.

K testu jsme měli k dispozici prostřední verzi Space Cab-2+2 ve výbavě Custom s pětistupňovou automatickou převodovkou.Výbava této verze má prakticky vše potřebné např.centrální zamykání,audiosystém, tempomat, kola z lehkých slitin, plnohodnotné rezervní kolo ( verze Double cab má pouze lepící sadu !?)kožený volant, čelní, hlavové,boční airbagy, ESP a TCS. Do verze Premium chybí elektricky ovládané a vyhřívané kožené sedačky či samočinně regulovaná klimatizace.
Přední sedadla mají dostatečnou délku sedáků a poněkud plochá opěradla, nicméně cestovní komfort posádce dopřejí. Na zadní „nouzové“ sedačky se nastupuje protisměrně otvýranými dveřmi. Sedačky jsou to opravdu nouzové na které se na krátkou dobu vejde malý člověk. Jinak jsou pod sedačkami malé odkládací schránky, kterých je celkově poskrovnu. Potěšitelná je i kvalita a zpracování použitých materiálů, převážně plastů.
Jízdní komfort a celkově ergonomie ovládacích prvků ale i řízení je na velmi dobré úrovni.

Nový D-MAX pohání vznětový motor, protkaný mnoha nejnovějšími technologiemi, které zajišťují solidní výkon, nízkou spotřebu a plní Euro 5. Je to čtyřválcový dva a půllitrový motor s přímým vstřikem common-rail, přeplňovaný dvěma turbodmychadly s chladičem stlačeného vzduchu, rekuperací spalin a filtrem pevných částic. Konstruktéři naladili motor na výkon 120 kW (163 k)při kroutícím momentu 400Nm dosažitelný již od 1400 U/min.Znamená to solidní výkonovou rezervu pod plynovým pedálem.
V testované verzi s automatickou převodovkou jsme jezdili mezi 10 – 11l/100 km. Převodovka řadí plynule ale volil bych ji spíš pro volnočasovou verzi pic-upu.
Pohon všech kol se řadí elektricky otočným voličem za řadící pákou převodovky. Chybí tu mezinápravový diferenciál a závěra zadního diferenciálu, kterou nahrazuje elektronická regulace prokluzu kol.
Odladění podvozku je vzhledem k použité technice zadní nápravy a vysoké nosnosti vcelku pohodlné a na nerovnostech tolik neodskakuje při prázdné korbě (známá bolest pick-upů).
Odpružením je to velký tréňák, který se při brzdění zhoupne a při rozjezdu se staví na zadní jak mustang. Na dálnici není žádný louda s dobrou směrovou stabilitou. Na okresce protkané zatáčkami, při rychlejší jízdě D-MAX trochu jistotu ztrácí. Ale tohle auto si na divočení v serpentinách nikdo nekupuje.
Řízení v D-MAXu je přesné a pohodlné s dobrou zpětnou vazbou na otočení volantem.

Do terénu se D-MAX pouští velmi směle. Obzvlášť s redukcí 1:2,48 jsou limitem pouze technické parametry. Pod zadní nápravou je solidních 235mm prostoru a mezi nápravami výborných 275mm.Přední nájezdový úhel 30° sice dovolí překonávat náročnější terénní pasáže ale zadní převis s nájezdovým úhlem 22° nutí k opatrnosti, jinak hrozí kontakt s terénem. Je proto potřeba dobře volit cestu. Při uváznutí na terénní nerovnosti při odlehčení kol na diagonále je potřeba stále držet plyn aby elektronika měla čas zareagovat a přibrzdit protáčející kola. V terénu bude D-MAX zajisté dobrý kamarád.

ISUZU představilo nový pick-up D-MAX, který je lepší a hezčí než jeho předchůdce. A to celkovým dílenským zpracováním, dynamikou, hospodárností ale i jízdním komfortem. To posunulo D-MAX značně kupředu. K vozu nabízí český importér na míru šité tovární úpravy, které vám změní váš vůz podle vašich představ od pracovního speciálu až po volnočasového krasavce. Toto a rozumná cenová politika může nové ISUZU D-MAX dostat mezi vyhledávané značky v rámci pick-upů na našem malém trhu.

Varianta výbavy Custom 4×4

Varianta výbavy
Custom 4×4 Custom 4×4

Cena bez DPH(Kč)
Cena s DPH (Kč)
668416,-
802100,- 702833,-
843400,-
Převodovka
Typ 6 stupňová manuální převodovka 5 stupňové automatická převodovka

Rozměry (mm)
Celková délka 5295 5295
Celková šířka 1860 1860
Celková výška 1790 1790
Rozvor kol 3095 3095
Rozchod kol přední nápravy 1570 1570
Rozchod kol zadní nápravy 1570 1570
Přední převis 905 905
Zadní převis 1295 1295
Délka vnitřní nakládací plochy 1795 1795
Šířka vnitřní nakládací plochy 1530 1530
Šířka vnitřní nakládací plochy mezi podběhy 1120 1120
Výška vnitřní nakládací plchy 465 465
Poloměr otáčení (m) 6,1 6,1

Hmotnost (kg)
Max. přípustná celková hmotnost 3000 3000
Přípustné zatížení nápravy: vpředu 1350 1350
Přípustné zatížení nápravy: vzadu 1870 1870
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 3000 3000
Zatížení nebrzděného přívěsu (kg) 750 750

Zvláštní výbava
ABS s EBD ABS s EBD
Brzdový asistent Brzdový asistent
6 airbagů 6 airbagů
Kontrola stability ESC, možnost deaktivace Kontrola stability ESC, možnost deaktivace
Denní svícení Denní svícení
Kontrola trakce TCS, možnost deaktivace Kontrola trakce TCS, možnost deaktivace
Dveře otevírající se proti sobě Dveře otevírající se proti sobě
Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče
Zadní osvětlení s LED technologií Zadní osvětlení s LED technologií
6 reproduktorů 6 reproduktorů
Multifunkční volant Multifunkční volant
Multifunkční displej Multifunkční displej
Rádio s I-Pod připojením Rádio s I-Pod připojením
Stěrače s variabilním nastavením intervalu stírání Stěrače s variabilním nastavením intervalu stírání

 
Novinky, Technika , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Nabídka MAN k elektrifikaci dopravy

Zatímco elektrické osobní automobily představují na silnicích stále ještě nepatrnou menšinu, užitkové vozy s alternativními pohony se již v mnoha oblastech etablovaly.

číst dále »

Adam Lacko je mistrem Evropy!

Nový mistr Evropy Adam Lacko dnes spolu s Davidem Vršeckým po roční odmlce opět ovládli Pohár konstruktérů a přidali tak do sbírky týmu BUGGYRA již jedenáctý titul! Adam Lacko, který na svůj premiérový titul v truck racingu čekal 14 let se nakonec dočkal až v kabině BUGGYRY. Jednalo se o triumf z kategorie suverénních, když v průběhu sezóny Adam dosáhl na devatenáct pódiových umístění. Zařadil se tak po bok Gerda Körbera, Markuse Bösigera a Davida Vršeckého, které BUGGYRA dovezla k nejvyšším evropským metám.

číst dále »

MKR chce v Maroku zlatý hattrick

Rally OiLibya startuje. V Maroku opět zabojuje o vítězství i severočeský kamion z dílny MKR Technology. Ten se hodlá pokusit o zlatý hattrick. Uplynulé dva ročníky totiž nezaznamenaly rychlejší kamion než Renault Trucks od konstruktéra Maria Kresse. Po roční pauze chce zlato přivézt holandský pilot Martin van den Brink.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno