SPOLEČNOST RENAULT TRUCKS V ROCE 2013 KOMPLETNĚ OBMĚNÍ SVOU NABÍDKU VOZIDEL
Prezident společnosti Renault Trucks Heinz-Jürgen Löw v průběhu konání veletrhu IAA v Hannoveru oznámil, že výrobce v červnu roku 2013 kompletně obmění svou nabídku vozidel Dálkové řady, Stavební řady a Distribuční řady. Zdůraznil přitom posílení všech značek skupiny Volvo nastartované reorganizací koncernu a v souvislosti s tím představil svou vizi úspěšného rozvoje společnosti Renault Trucks.
Heinz-Jürgen Löw, prezident společnosti Renault Trucks, během své tiskové konference na veletrhu v Hannoveru oznámil, že přechod k motorům generace Euro VI bude pro výrobce příležitostí ke kompletní obměně vozidel Dálkové řady, Stavební řady a Distribuční řady. Všechna vozidla se v současnosti nacházejí ve zkušebním provozu v reálných podmínkách u partnerských společností či ve stádiu zkoušek na testovacích okruzích výrobce.Nové modely byly společností Renault Trucks vyvíjeny právě na základě potřeb a požadavků jejích zákazníků.
Autosalón IAA byl pro společnost Renault Trucks rovněž příležitostí k prezentaci technologie budoucích motorů Euro VI. Těžká vozidla budou mít k dispozici nový šestiválcový motor DTI 11 o zdvihovém objemu 11 litrů, vybavený systémem vstřikování common rail. Motor je spojen se systémem úpravy výfukových plynů SCR adaptovaným pro motory Euro VI. S cílem zajistit optimální výkon tohoto systému výrobce zkombinoval různá technická řešení, jako je recyklace výfukových plynů během fáze spouštění motoru, využití klapek na přívodu vzduchu a na výfuku či specifické strategie spalování. Systém úpravy výfukových plynů je doplněn filtrem pevných částic, který bude montován do všech motorů Euro VI od společnosti Renault Trucks. Obdobná technologie se nachází i v motoru DTI 13 o zdvihovém objemu 13 litrů, který byl opatřen pro motory o tomto objemu vhodnějším elektronickým systémem čerpadel vstřikovačů.
Pro středně těžká vozidla vyvinula společnost Renault Trucks nový čtyřválcový motor DTI 5 o zdvihovém objemu 5 litrů a nový šestiválcový motor DTI 8 o objemu 8 litrů. Oba modely jsou propojeny se systémem EGR. Tento systém při spalování recykluje část výfukových plynů a snižuje tak objem oxidů dusíku (NOx) produkovaných motorem. Zbývající NOx jsou pak katalyticky eliminovány prostřednictvím systému SCR. Filtr pevných částic pak umožňuje
splňovat přísné limity pro emise těchto částic ukládané normou Euro VI.
V současnosti výrobce neeviduje ze strany zákazníků poptávku po motorech Euro VI. Především z hlediska úspory paliva nabízejí stávající modely Renault Trucks svým zákazníkům skutečné řešení na snížení nákladů jejich vozového parku.