SARTRE – projekt budoucnosti?

Silniční vlak přijíždí: Projekt SARTRE vstupuje do finální fáze

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment − Bezpečné silniční vlaky chránící životní prostředí) úspěšně absolvoval první předváděcí testy mnohačlenného konvoje vozidel. Testovací flotila se skládala z vedoucího nákladního automobilu následovaného třemi vozidly, která byla řízena zcela autonomně při rychlostech dosahujících až 90 km/h – přičemž rozestup mezi vozidly nepřekračoval šest metrů.

Na realizaci projektu SARTRE se podílí sedm evropských partnerů a je to jediný projekt svého druhu, který může být realizován na běžných dálnicích a v němž je flotila vozidel zařazena ve smíšeném provozu s ostatními uživateli silnice.

„Naše účast v projektu SARTRE umožňuje efektivnější a bezpečnější způsob provozu, který nabízí i potenciál k úspoře paliva. Poskytuje nám příležitost zkoumat dopravní řešení budoucnosti a využívat přitom výhod intenzivního vývoje prováděného ve společnostech Volvo Trucks a Volvo Technology,“ říká Carl Johan Almqvist, ředitel pro bezpečnost dopravy a produktů společnosti Volvo Trucks.

Záběr z testování systému v praxi

Dialog účastníků
Díky pochopení skutečnosti, že problematika implementace technologie silničních vlaků na evropských dálnicích není pouze technickou záležitostí, byla do projektu SARTRE zařazena i rozsáhlá studie, která má určit, jaké změny v sociální struktuře budou potřebné k tomu, aby se technologie flotil vozidel mohla realizovat. K tomuto účelu bude vedena řada diskusí mezi jednotlivými stranami. Účastníky první diskuse byli techničtí experti, politici, zákonodárci a výzkumníci v oboru silniční bezpečnosti. Ve workshopu bylo prodebatováno mnoho netechnických problémů spojených se silničními vlaky, jako například legislativní předpisy, odpovědnost spojená s produkty a přijetí automatizovaných vozidel mezi řidiči.

Mezi základními požadavky byla potřeba dohodnout se na společné terminologii pro útvar vozidel, jako jsou například kritéria pro definování toho, kdy je vozidlo plně, kdy částečně, nebo naopak vysoce automatizované, a potřeba obrátit se na mnoho různých národních právních předpisů, aby se dosáhlo harmonizace předpisů.

Budeme moci v budoucnosti za jízdy číst noviny?

Mnoho předností
Silniční vlaky podporují bezpečnější dopravu, protože flotily vozidel jsou vedeny profesionálními řidiči například ve vedoucím nákladním automobilu a reakční doby mezi vozidly jsou mnohem kratší. Dopad na životní prostředí je nižší, protože vozidla následují blízko jedno za druhým a tak využívají výhody nižšího odporu vzduchu. Předpokládá se, že úspora paliva bude v rozsahu až do 20 procent. Také kapacita vozovky bude využita mnohem efektivněji.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Novinky, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Aleš Loprais v cíli Dakaru 2022: Děkujeme všem

Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml. a Petr Pokora s Pragou v barvách Instaforex Loprais Praga Teamu dokončili Rally Dakar 2022 na 21. místě v kategorii kamionů. Ze souboje o nejvyšší příčky je vyřadily v závěrečné čtvrtině soutěže technické problémy. Po … Číst dále →

číst dále »

Macík vybojoval 4. místo a cestou vytáhl Casaleho z dun

13. 1. 2022 – Bisha – Předposlední 11. etapa letošního extrémně náročného Dakaru úspěšně zdolána. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu Big Shock! Racing dnešní porci 346 ostrých a hodně zrádných kilometrů zvládli s překvapivým klidem. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno