Není to dlouho, co společnost překonala ostatní výrobce nákladních vozidel v nekonečném souboji o nejsilnější motor dodávaný do běžného silničního tahače. Po souboji Volva s motorem o výkonu 660 koní, překonaným osmiválcem MAN s výkonem 680 koní to bylo opět Volvo které získalo vítězství na svou stranu s výkonem rovných 700 koní. Ale nepyšnilo se titulem dlouho, protože takřka nečekaně a nezvykle na výstavě stavební techniky BAUMA 2010 v Mnichově to byla právě SCANIA, která všechny přeskočila a představila svůj tradiční vidlicový motor s výkonem uctyhodných 730 koní.
Scania vzala opět otěže do svých rukou
Uplynul rok a den před aprílem – 31, března byl světu představen první motor splňující emisní třídu Euro 6. A byla to opět společnost Scania, která jde takříkajíc s kůží na trh a připravuje do výroby nové motory s emisní normou Euro 6, které budou dle legislativy povinné pro nová vozidla od 31.12.2012. Ve vývojových dílnách a konstrukcích všech značek se pracuje na nových motorech a je jasné, že nové přísné limity pro splodiny ve výfukových plynech už nepůjdou docílit jen jednou metodou tak jak tomu bylo dosud – SCR či AGR (EGR), ale kombinací těchto systémů, tedy jak zpětnou recirkulací výfukových plynů (AGR) tak vstřikem činidla AdBlue a vylepšenou filtrací. Není tajemstvím, že technika motorů se spalováním fosilními palivy se s novou normou Euro 6 už dostává na své hranice.
Rovněž nově představené 13 litrové motory Scania o výkonu 440 a 480 koní pro série G a R využívají několik osobitých konstrukcí pro splnění nové přísnější normy Euro 6.
Zkombinován byl systém recirkulace výfukových plynů (EGR), proměnná geometrie lopatek turbodmychadla (VGT), vysokotlaké vstřikování paliva systémem CommonRail (XPI) s tlakem až 2400 barů a v neposledné řadě nový elektrický systém vstřikování přísady AdBlue a oxidační katalizátor spolu s dvojicí paralerních katalizátorů a pohlcovačem čpavku.
Pozoruhodné na celé konstrukci je, že nový motor oproti stávajícímu motoru Euro 5 by neměl být těžší a neměla by vzrůst ani spotřeba paliva což je obzvláště důležité v dnešním vývoji cen pohonných hmot.
Perličkou představení nového motoru Scania Euro 6 byla skutečnost, že tisková konference probíhala virtuálně ze Švédska a zúčastnit se jí mohl každý, kdo získal přihlašovací heslo od společnosti Scania. Takto už byl předtsaven i zmiňovaný nejsilnější motor 730 PS a to je další pokrok, který Scania světu přináší.