Scania a motory Euro 6

Emisní norma Euro 6Není to dlouho, co společnost překonala ostatní výrobce nákladních vozidel v nekonečném souboji o nejsilnější motor dodávaný do běžného silničního tahače. Po souboji Volva s motorem o výkonu 660 koní, překonaným osmiválcem MAN s výkonem 680 koní to bylo opět Volvo které získalo vítězství na svou stranu s výkonem rovných 700 koní. Ale nepyšnilo se titulem dlouho, protože takřka nečekaně a nezvykle na výstavě stavební techniky BAUMA 2010 v Mnichově to byla právě SCANIA, která všechny přeskočila a představila svůj tradiční vidlicový motor s výkonem uctyhodných 730 koní.

Scania vzala opět otěže do svých rukou

Uplynul rok a den před aprílem – 31, března byl světu představen první motor splňující emisní třídu Euro 6. A byla to opět společnost Scania, která jde takříkajíc s kůží na trh a připravuje do výroby nové motory s emisní normou Euro 6, které budou dle legislativy povinné pro nová vozidla od 31.12.2012. Ve vývojových dílnách a konstrukcích všech značek se pracuje na nových motorech a je jasné, že nové přísné limity pro splodiny ve výfukových plynech už nepůjdou docílit  jen jednou metodou tak jak tomu bylo dosud – SCR či AGR (EGR), ale kombinací těchto systémů, tedy jak zpětnou recirkulací výfukových plynů (AGR) tak vstřikem činidla AdBlue a vylepšenou filtrací. Není tajemstvím, že technika motorů se spalováním fosilními palivy se s novou normou Euro 6 už dostává na své hranice.

Rovněž nově představené 13 litrové motory Scania o výkonu  440 a 480 koní pro série G a R využívají několik osobitých konstrukcí pro splnění nové přísnější normy Euro 6.

Zkombinován byl systém recirkulace výfukových plynů (EGR), proměnná geometrie lopatek turbodmychadla (VGT), vysokotlaké vstřikování paliva systémem CommonRail (XPI) s tlakem až 2400 barů a v neposledné řadě nový elektrický systém vstřikování přísady AdBlue a oxidační katalizátor spolu s dvojicí paralerních katalizátorů a pohlcovačem čpavku.

Pozoruhodné na celé konstrukci je, že nový motor oproti stávajícímu motoru Euro 5 by neměl být těžší a neměla by vzrůst ani spotřeba paliva což je obzvláště důležité v dnešním vývoji cen pohonných hmot.

Motry s emisní normou EURO 6Perličkou představení nového motoru Scania Euro 6 byla skutečnost, že tisková konference probíhala virtuálně ze Švédska a zúčastnit se jí mohl každý, kdo získal přihlašovací heslo od společnosti Scania. Takto už byl předtsaven i zmiňovaný nejsilnější motor 730 PS a to je další pokrok, který Scania světu přináší.

 
Novinky, Technika, Vývojové trendy , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Silk Way Rally 2017 – 12.etapa – Kolomý mimo hru o trůny

Pilot týmu TATRA Buggyra Racing Martin Kolomý dvanáctou etapu z důvodu prasklého monobloku řízení nedokončil a přišel tak o možnost atakovat pódiová umístění. Závod je ale odhodlaný v rámci možností dokončit.

číst dále »

Silk Way rally 2017 – 11.etapa – Kolomý vítězí

V 11.etapě Silk way rally dokázal Martin Kolomý porazit ruské kamazy a získat třetí etapové vítězství. Dojel celkově sedmý a v průběžném pořadí mu patří .....

číst dále »

Silk Way Rally 2017 – 10.etapa – Bez Lopraise a Kolomajz zase na třech kolech!

Pilot týmu TATRA Buggyra Racing Martin Kolomý se v 10. etapě Hedvábné stezky opět dokázal probít mezi ruské Kamazy a dokončil etapu na druhém místě jen s minimální ztrátou na prvního Rusa Nikolaeva. V průběžném hodnocení se přiblížil k pódiovému umístění.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno