Scania a motory Euro 6

Emisní norma Euro 6Není to dlouho, co společnost překonala ostatní výrobce nákladních vozidel v nekonečném souboji o nejsilnější motor dodávaný do běžného silničního tahače. Po souboji Volva s motorem o výkonu 660 koní, překonaným osmiválcem MAN s výkonem 680 koní to bylo opět Volvo které získalo vítězství na svou stranu s výkonem rovných 700 koní. Ale nepyšnilo se titulem dlouho, protože takřka nečekaně a nezvykle na výstavě stavební techniky BAUMA 2010 v Mnichově to byla právě SCANIA, která všechny přeskočila a představila svůj tradiční vidlicový motor s výkonem uctyhodných 730 koní.

Scania vzala opět otěže do svých rukou

Uplynul rok a den před aprílem – 31, března byl světu představen první motor splňující emisní třídu Euro 6. A byla to opět společnost Scania, která jde takříkajíc s kůží na trh a připravuje do výroby nové motory s emisní normou Euro 6, které budou dle legislativy povinné pro nová vozidla od 31.12.2012. Ve vývojových dílnách a konstrukcích všech značek se pracuje na nových motorech a je jasné, že nové přísné limity pro splodiny ve výfukových plynech už nepůjdou docílit  jen jednou metodou tak jak tomu bylo dosud – SCR či AGR (EGR), ale kombinací těchto systémů, tedy jak zpětnou recirkulací výfukových plynů (AGR) tak vstřikem činidla AdBlue a vylepšenou filtrací. Není tajemstvím, že technika motorů se spalováním fosilními palivy se s novou normou Euro 6 už dostává na své hranice.

Rovněž nově představené 13 litrové motory Scania o výkonu  440 a 480 koní pro série G a R využívají několik osobitých konstrukcí pro splnění nové přísnější normy Euro 6.

Zkombinován byl systém recirkulace výfukových plynů (EGR), proměnná geometrie lopatek turbodmychadla (VGT), vysokotlaké vstřikování paliva systémem CommonRail (XPI) s tlakem až 2400 barů a v neposledné řadě nový elektrický systém vstřikování přísady AdBlue a oxidační katalizátor spolu s dvojicí paralerních katalizátorů a pohlcovačem čpavku.

Pozoruhodné na celé konstrukci je, že nový motor oproti stávajícímu motoru Euro 5 by neměl být těžší a neměla by vzrůst ani spotřeba paliva což je obzvláště důležité v dnešním vývoji cen pohonných hmot.

Motry s emisní normou EURO 6Perličkou představení nového motoru Scania Euro 6 byla skutečnost, že tisková konference probíhala virtuálně ze Švédska a zúčastnit se jí mohl každý, kdo získal přihlašovací heslo od společnosti Scania. Takto už byl předtsaven i zmiňovaný nejsilnější motor 730 PS a to je další pokrok, který Scania světu přináší.

 
Novinky, Technika, Vývojové trendy , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Lacko si upevnil druhou pozici. Premiérové body pro Janese.

Největší motoristická událost roku na Slovensku je minulostí. Adam Lacko si především díky dvěma podiovým umístěním upevnil druhou pozici. Dvojka Buggyra Oly Janes dnes zaznamenala prozatím největší úspěch letošní sezony.

číst dále »

Silk Way Rally startuje již za pár dní

Letošní Silk Way Rally bude úplně jiná. Zatímco v loňském roce musely posádky přejet přes tři státy, letos vede trasa jen na území Ruska. Závod se z původních dvou týdnů smrsknul na jediný.

číst dále »

Závody tahačů na Slovakiaringu

Po Itálii, Maďarsku a Německu zavítá tento víkend mistrovství Evropy tahačů podruhé na Slovensko. Na Slovakiaringu lze očekávat, vzhledem k dosavadnímu vývoji šampionátu, tvrdé boje. Doufejme, že se šťastným koncem pro Buggyru.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno