Scania V8 na 100% bionaftu

Scania nadále rozšiřuje svou nabídku pro alternativní paliva: Unikátní motor V8 Euro 6 na 100% bionaftu

417400_medium_motorK současné nabídce motorů splňujících normu Euro 6 přidává Scania další pohonnou jednotku, která je velice zajímavou ekologickou alternativou. Šestnáctilitrový agregát V8 o výkonu 580 koňských sil je nyní k dispozici i ve variantě určené pro provoz na stoprocentní bionaftu (EN 14214). Scania tak rozšiřuje své portfolio motorů spalujících bionaftu na pět s tím, že jejich výkonové rozpětí se pohybuje od 320 do 580 koní.
V základní konfiguraci nabízí tento nový přírůstek do rodiny motorů Scania točivý moment 2950 Nm už od 1000 ot./min. Díky robustní konstrukci všech agregátů Scania V8 se i v tomto případě podařilo dosáhnout bezkonkurenčního výkonu a dlouhé životnosti při zachování přijatelné prodejní ceny.

417401_medium_graf“Žádný jiný výrobce nenabízí pět motorů na bionaftu splňujících normu Euro 6,” říká Joel Granath, viceprezident pro produktový management divize Scania Trucks. “Naše jedinečnost spočívá v tom, že nabízíme motory na bionaftu, které splňují požadavky všech zákazníků. Bez ohledu na plánovaný druh provozu. Skutečnost, že nyní můžeme zákazníkům nabídnout V8 nás nesmírně těší. Zároveň se jedná o důkaz, jak velkou přidanou hodnotu poskytuje modulární filozofie Scanie. A v tomto případě nejen zákazníkům, ale také životnímu prostředí.”

Ke zpracování výfukových plynů je použita jak technologie SCR, tak i EGR. Vlastní výpočty Scanie ukazují, že pokud tento motor spaluje 100% bionaftu, ztrácí maximálně 8 procent svého výkonu. Zároveň je v tom případě třeba počítat s nepatrným zvýšením spotřeby, včetně AdBlue v systému SCR.

“Drobná ztráta výkonu je akceptovatelná, zvlášť když vezmeme v úvahu, že jen málo konkurenčních motorů dosahuje obdobných parametrů. A to i v případě, že spalují výhradně klasickou naftu,” dodává Granath. “Navíc co ztrácí tento agregát na síle, to získává zpět na straně udržitelnosti. Na trhu je nabízena bionafta, která snižuje emise CO2 až o 80 procent. A pokud k tomu připočteme další zvýhodnění, jako například nižší daňové zatížení, pak se bionafta stává velmi atraktivní alternativou pro velké množství zákazníků.”

Bionafta je při svém používání velmi nekomplikované ekologické palivo. Stejně jako u každého jiného kamionu, také v tomto případě stačí řidiči pouze tankovat, bez dalších přidružených úkonů. A pokud není zrovna k dispozici čerpací stanice nabízející bionaftu, lze toto palivo v libovolném poměru kombinovat s běžnou motorovou naftou. Kromě toho dokáže každý dieselový motor Scania splňující normu Euro 6 pracovat s podílem bionafty do 10 procent, aniž by bylo třeba provádět zvláštní úpravy.

 
Novinky, Technika , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Dvě nová vozidla Scania pro ÚDRŽBU SILNIC Královéhradeckého kraje a.s. s nástavbou KOBIT

V dílnách jičínské společnosti KOBIT byla předána dvě nová vozidla pro ÚDRŽBU SILNIC Královéhradeckého kraje. Jedná se o modely Scania P 410 s pohonem všech kol 4×4, které tak rozšířily flotilu vozů této značky ve společnosti na dvanáct Značka Scania má i … Číst dále →

číst dále »

Volvo Trucks zahajuje zákaznické testy plně elektrických nákladních vozidel pro stavebnictví

Letos v říjnu zahájí společnost Volvo Trucks ostré testování plně elektrického přepravního řešení pro stavebnictví. Zákazníkovi, společnosti Swerock, budou dodána dvě těžká nákladní vozidla, aby mohla uspokojit rostoucí požadavky na nižší hluk a emise, a to zejména v citlivých městských oblastech. Po … Číst dále →

číst dále »

Truck Racing letos končí

Díky neutěšené situaci s nákazou Covid a s tím souvisejícími opatřeními byl po závodu na legendární trati v Le_mans, která dlouhý čas byla závěrečným podnikem evropského poháru tahačů, hlavními pořadateli ETRC zrušen i poslední závod v italském Misanu, původně přeložený … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno