Severočeši v Holandsku představili první hybridní rallye kamion na světě

Jako první na světě! Severočeský tým MKR Technology postavil první rallye kamion na světě s hybridním pohonem. Jedinečný koncept terénního kamionu vyvíjel židovický konstruktér Mario Kress v totálním utajení ve spolupráci s holandským Riwald Dakar týmem. Závodní speciál Renault Trucks C460 Hybrid Edition byl slavnostně představen při páteční podvečerní světové premiéře v holandském Almelu. Unikát se chystá lednový Dakar.

                „Na vývoji zcela nového konceptu jsme tvrdě pracovali několik měsíců. S naším hlavním partnerem Riwald Dakar týmem jsme vytvořili jedinečnou spolupráci, která teď přinesla tento jedinečný koncept, ve kterém se kloubí  všechny zkušenosti, které jsem dosud nasbírali spolu s ukrutnou energií, kterou tento kamion má. Současně ale spojujeme moderní trendy v technologiích i aktuální otázky dopadu na životní prostředí. Stojíme na prahu velkých strukturálních změn v motorsportu a dálkových rallye,“ pronesl s hrdostí na svůj tým Mario Kress, šéf MKR Technology a autor projektu MKR Adventure.

                V době, kdy se otázka kvality životního prostředí stává globální téma číslo jedna, reaguje  v pravý čas tým MKR Technology a Riwald Dakar premiérou hybridního kamionu. „Renault Trucks C460 Hybrid Edition je lehký kamion, který obsahuje 700 kilogramů hybridní technologie, a dosahuje ideální hmotnosti 8,5 tuny. Žene ho přes tisíc koňských sil,“ sdělil Mario Kress.

                Oba týmy, tedy severočeský konstruktér spolu s holandskou závodní ekipou, jsou přesvědčeni, že elektrická technologie v kamionu může přinést velké výsledky. Riwald Dakar a MKR Technology uzavřeli tříleté partnerství s cílem dostat se v tomto období ve světe rallye do elitní trojice. „Hybridní kamion Renault C460 v poslední době intenzivně testoval zkušený pilot holandského týmu Gert Huzink. Se stávajícím průběhem a s dosaženými daty jsme spokojeni. Hybridní pohonný systém zahrnující speciální maziva Eurol byl vystaven extrémním podmínkám a dosáhl velmi slibných výsledků,“ pronesl Mario Kress.

Severočeský Renault Trucks tak bude vůbec první hybrid na světe, který pojede legendární Rallye Dakar. Tento tah vítá i A.S.O, organizátor nejtěžší rally na světě, který by chtěl vidět tým Riwald Dakar s Gertem Huzinkem za volantem nového hybridního kamionu Renault C460 Hybrid Edition na startu Dakaru v roce 2020. A přání se promění v realitu. Tým totiž naplňuje myšlenku organizátorů být inovativní a společensky odpovědný. Právě taková se snaží být i společnost Riwald Recycling – hlavní sponzor týmu Riwald Dakar, který v současné době slaví své výročí. Riwald Recycling investuje do budoucnosti a je jednou z nejvíce inovativních recyklačních společností v Evropě. Je více udržitelná, čistší a profesionální a recykluje všechny myslitelné kovy s cílem opětovně použít 100% recyklovaných materiálů uvolněných do současné moderní ekonomiky. „I díky filozofii a prioritám této holandské společnosti můžeme všichni stát u zrodu velkých změn ve světě motorsportu a vykročit k lepšímu prostředí a ještě lepšímu světu,“ dodal hrdě Mario Kress.

 

 

 

Technické údaje kamionu Renault Trucks C460 Hybrid Edition:

Typ:                                                                                                     Renault Trucks C 460 Hybrid Edition

Motor:                                                                                                DXI 13

Převodovka:                                                                                    ZF Ecomat 6HP

Převodová skříň:                                                                            ZF VG 1600

Přední a zadní náprava:                                                               Axle Tech 4000 grand series.

Výkon dieselového motoru:                                                    1040 HP

Točivý moment dieselového motoru:                                4600 Nm

Elektromotor:                                                                                 ZF CeTrax lite

Přídavný výkon E-motoru:                                                         205 HP

Maximální točivý moment:                                                       1600 Nm

Tlumení:                                                                                            Hendrickson

 

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TATRA A BUGGYRA JEDOU DÁL!

Společnosti TATRA TRUCKS a. s. a Buggyra Racing zastoupené ředitelem a předsedou představenstva Ing. Pavlem Lazarem a týmovým manažerem Janem Kalivodou, podepsaly v těchto dnech novou, dvouletou smlouvu o spolupráci. V praxi to znamená další pokračování úspěšného projektu, který v … Číst dále →

číst dále »

Nové termíny závodů českého truck trialu

Nouzová opatření řádně zamíchala termíny akcí, mnoho jich bylo i zrušeno. Dnes kupříkladu probleskla informace, že se ani příští rok nebude konat slavný ženevský autosalon. V tomto kontextu je úctyhodné, a již jsme to ocenili, že organizátoři motoristických závodů se … Číst dále →

číst dále »

Nejdelší nákladní vozidlo ujede denně 1000 km – na zkapalněný plyn

Kombinace tahače a návěsu, kterou vlastní Juha a Matti Luokkalaovi, měří působivých 31 metrů. Ve Finsku jsou ale takové rozměry běžné a nejedná se o nic neobvyklého. Toto nákladní vozidlo se však přeci jen něčím liší od ostatních – využívá … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno