Silk Way Rally 2016 – 13.etapa

Vrátný překonal bolest a vybojoval dvanácté místo, Ardavičus opět pomáhal a ve třinácté etapě Silk Way Rally dojel čtrnáctý

22/07/2016 – Wuhai
foto_3Šéf týmu Bonver Dakar Project Tomáš Vrátný ve třinácté etapě Silk Way Rally 2016 překonal bolest způsobenou zraněním zápěstí a v rychlostní zkoušce vedoucí z Alashanu do Wuhai vybojoval dvanácté místo. Jeho kazašský týmový kolega Artur Ardavičus, který opět pomáhal další závodní posádce týmu Astana, dojel čtrnáctý.
„Byla to dalších z krásných čínských etap. Jeli jsme v protisměru po trase minulé rychlostní zkoušky, takže jsme se zase museli poprat s náročnými písečnými dunami, ale zvládli jsme to,“ konstatoval Tomáš Vrátný, který si v předchozí rychlostní zkoušce zranil zápěstí. „Zápěstí drželo, ale bolelo to, takže jsme jeli opatrně. Snažil jsem se řídit i řadit pravou rukou, což nebylo ideální a my tím ztráceli hodně času. Po včerejší ráně navíc stoprocentně nefungovalo ani auto,“ pokračoval šéf týmu Bonver Dakar Project, který měřený úsek dlouhý 367 kilometrů absolvoval se ztrátou 1 hodiny, 34 minut a 18 vteřin na nejrychlejšího Eduarda Nikolajeva.
foto_2Vrátného kazašský týmový kolega Artur Ardavičus opět pomáhal Denisi Berezovskému jedoucímu v kategorii osobních automobilů a bojujícímu o vítězství na Silk Way Rally 216 v kategorii sériových strojů. V předposlední rychlostní zkoušce nejnáročnější rallye na světě vybojoval čtrnácté místo, když za Nikolajevem zaostal o 2 hodiny, 2 minuty a 2 vteřiny. „Artur stejně jako v předchozích rychlostních zkouškách pomáhal svému kolegovi z týmu Astana. Tentokrát jej dokonce tahal na laně, protože Denisovo auto mělo problém s převodovkou. Dostal se však do cíle a to je podstatné,“ přiznal Vrátný. V průběžném pořadí je jedenáctý s celkovou ztrátou 8 hodin, 44 minut a 21 vteřin. Ardavičusovi patří čtrnácté místo, když na vedoucího Ajrata Mardějeva ztrácí 14 hodin, 53 minut a 20 vteřin.
Obě posádky týmu Bonver Dakar Project nyní čeká poslední rychlostní zkouška na Silk Way Rally měřící 261 kilometrů. „Jsme kousek od cíle. Poslední část bývá vždycky nejtěžší, zvláště když se jedná o nejdelší a nejnáročnější závod na světě, ale věřím, že to všichni zvládneme a vychutnáme si slastný pocit v cíli. Držte nám palce, budeme to potřebovat,“ dodal Vrátný.

Po předposlední etapě se Sherpa drží na bedně

160722_13_003Wuhai/Židovice – Kamaz, kamaz a zase kamaz. Předposlední závodní etapu nejtěžší rally světa ovládly ruské stroje. Ve 13. etapě Silk Way Rally měl severočeský kamion Renault Sherpa potíže s elektronikou – klasifikován byl se čtvrthodinovou ztrátou jako šestý. Sen o vítězství se sice poněkud vzdálil, nicméně celkové pódium je už velmi blízko.
“Skvěle jsme odstartovali a měli jsme zaděláno na další dobrý výsledek na pódiu, ale pak přišly menší problémy s elektronikou. Několikrát jsme museli zastavit, počkat a znovu nastartovat motor. Za takových podmínek je mimořádně těžké držet krok,” podotkl palubní mechanik kamionu s číslem 301 Daniel Kozlovský z Roudnice nad Labem.
Třináctá etapa z Alashani do Wuhai měla v součtu sedm set dvacet kilometrů, z nichž tři sta šedesát tvořila měřená speciálka. Stále není nic rozhodnuto, stále se posádky musí poprat s těžkými dunami a náročným terénem. Tentokrát ruské kamazy ukázaly svoji sílu. Na prvních pěti příčkách nebylo jiného stroje. I přes problémy s elektronikou byl 160722_13_005Renault Sherpa s holandským pilotem Martinem van den Brinkem jediným, kdo ruské přesile dokázal konkurovat. Cílem projel v šestém nejlepším čase s mankem sedmnácti minut na vítězného Nikolajeva. Van den Brinkův parťák Pascal de Baar přijel jedenáctý.
V celkové klasifikaci se jezdec krotící speciál ze severních Čech drží stále na pódiu – patří mu třetí příčka s odstupem necelé půl hodiny na vedoucího Rusa Mardějeva. V celkovém ranku je druhý pilot holandského týmu Mammoet Rally Sport de Baar na osmé pozici. “Půl hodina prakticky nemusí nic znamenat. Při rally ji člověk ztratí při sebemenším problému, ale je třeba dívat se reálně. Kamazy si to prvenství vzít nenechají a my do zbytečného rizika opravdu nepůjdeme,” přiznal Kozlovský.
Před posádkami jsou už jen poslední dva dny letošního ročníku, tedy závěrečný víkend, ale pouze v té sobotní čtrnácté etapě mají šanci na posun vpřed. Předposlední etapa je totiž závěrečnou měřenou. Posádky musí urazit sedm set padesát kilometrů z Wuhai do Hohhotu s měřenou speciálkou dvě stě šedesát kilometrů. Závěrečný díl je už jen transportní do cílového Pekingu, kde jezdci uzavřou letošní ročník. “Sobotu budeme brát s nadhledem. Přijeli jsme si pro pódium, ale hlavním cílem bylo získat maximum dat a vylepšit techniku pro Dakar. Nechci nic zakřiknout, ale zdá se, že všechny cíle by se nám mohlo podařit naplnit. Pojedeme proto tak, abychom si to pódium opravdu zajistili,” uzavřel palubní mechanik Daniel Kozlovský.

Výsledky – 13. etapa (km):
1. Nikolajev (Kamaz) 5:13:20
2. Mardějev (Kamaz) +1:23
3. Sotnikov (Kamaz) +5:27
4. Karginov (Kamaz) +10:56
5. Shibalov (Kamaz) +14:47
6. van den Brink (Renault Sherpa) +17:14
11. de Baar (Renault K520) +58:34
12. Vrátný (Tatra) +1:34:18
14. Ardavičus (Tatra) +2:02:02

Celkově:
1. Mardějev (Kamaz) 35:23:52
2. Sotnikov (Kamaz) +11:56
3. van den Brink (Renault Sherpa) +28:24
4. Nikolajev (Kamaz) +52:20
5. Shibalov (Kamaz) +2:04:04
8. de Baar (Renault K520) +4:40:12
11. Vrátný (Tatra) +8:44:12
14. Ardavičus (Tatra) +14:53:20

 

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Volvo Trucks nadále snižuje spotřebu paliva a zvyšuje výkon.

Společnost Volvo Trucks představuje několik důležitých aktualizací svých 11 a 13litrových motorů splňujících normu Euro 6, které úspěšně poskytují snížení spotřeby paliva a zároveň zlepšení jízdních vlastností. „Snížení spotřeby paliva je klíčové pro všechny dopravní společnosti, zejména ty, které provozují … Číst dále →

číst dále »

Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku. Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – FESH FESH S HISTORICKY NEJVĚTŠÍ FLOTILOU

44. ročních Rallye DAKAR se blíží mílovými kroky. Odstartuje 2. ledna 2022 a profesionální závodní tým FESH FESH na něj vypravuje historicky největší flotilu, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozů. V době vydání tiskové zprávy je flotila vozidel … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno