Silk Way rally 2016 – 3.etapa

Vrátný si ve třetí etapě Silk Way Rally vyzkoušel rybaření a dojel dvanáctý, Ardavičus byl osmý

11/07/2016 – Kostanay
foto_3Rychlostní zkouška na Silk Way Rally 2016 vedoucí z Ufy do Kostanay byla pro tým Bonver Dakar Project první opravdu těžkou etapou na této nejdelší a nejnáročnější rallye světa. Obě posádky si ovšem poradily s nástrahami zrádného ruského terénu bez problémů. Artur Ardavičus dojel osmý a Tomáš Vrátný byl dvanáctý.
Pro šéfa týmu Bonver Dakar Project i jeho kazašského týmového kolegu byl až měřený úsek z Ufy do Kostanay první opravdovou zkouškou na trati Silk Way Rally 2016. Po krátkém dvoukilometrovém prologu totiž měla následovat etapa z Kazaně do Ufy dlouhá 135 kilometrů, ta ovšem byla kvůli nepříznivým povětrnostním podmínkám zrušená, a tak až následná etapa z Ufy do Kostanay důkladně prověřila fyzickou a technickou připravenost posádek týmu Bonver Dakar Project.
foto_2„Konečně jsme si zazávodili. Jeli jsme po typických ruských cestách, hlavně po polích a v lesích. Zkoušeli jsme nastavení a postupně jsme zrychlovali. Bylo to hodně náročné na navigaci, ale Jaro (Jaroslav Miškolci, navigátor Tomáše Vrátného – pozn. red.) všechno zvládl a my jsme si to užívali. Je zajímavé, že jsme sice odjeli pouhých dvě stě ostrých kilometrů, ale přitom jsme absolvovali už více než dva tisíce kilometrů po spojovacích úsecích,“ pokračoval Vrátný, který ve třetím měřeném úseku dlouhém 200 kilometrů obsadil dvanácté místo, když na nejrychlejšího Andreje Karginova ztratil 11 minut a 53 vteřin. Vrátného kazašský týmový kolega Artur Ardavičus byl osmý se ztrátou 6 minut a 36 vteřin. Dvanácté, respektive osmé místo patří mezinárodním posádkám reprezentujícím tým Bonver Dakar Project i v průběžném pořadí Silk Way Rally 2016. Kromě Vrátného a Ardavičuse reprezentuje největší český tým účastnící se Rallye Dakar ještě Miroslav Zbranek. Ten jede jako palubní mechanik v posádce týmu Virage. „Teprve jsme začali závodit a nejeli jsme naplno. Nechtěli jsme zbytečně riskovat. To důležité nás teprve čeká,“ pokračoval Vrátný, který se v závěru měřeného úseku postaral o zajímavou kuriozitu.
„Při průjezdu jedním z brodů jsme se museli vyhýbat pomalejšímu autu a vjeli jsme do hlubší vody. Abychom se z vody dostali a nezůstali tam stát, musel jsem na to pořádně šlápnout. K radosti přítomných ruských diváků jsme tím vytvořili velký gejzír vody. Kromě toho jsme však z vody „vylovili“ rybu, která trefila do hlavy našeho týmového fotografa Petra Luska. Naštěstí se Petrovi ani rybě nic nestalo. My jsme si tak při závodění i zarybařili,“ zažertoval Tomáš Vrátný.
On i ostatní členové týmu Bonver Dakar Project úspěšně dokončili část závodu na území Ruska a přesunuli se na hranice s Kazachstánem. „Už v nadcházející etapě z Kostanay pojedeme do Astany, hlavního města Kazachstánu. Artur je podporován kazašským prezidentským klubem Astana Presidental Club, takže se do Astany moc těšíme a doufáme, že v Kazachstánu předvedeme dobré výkony a užijeme si to,“ dodal Vrátný.

Silk Way se rozjíždí, van den Brink přijel šestý

160611_03 2000px 001 Po té co, pořadatelé po úvodním prologu kvůli nepřízni počasí zrušili 2. etapu, čekala na posádky první várka dlouhých kilometrů až ve třetím dnu. S pondělní etapou si nejlépe poradily domácí kamazy, ale s minimální ztrátou přijel na šestém místě Martin van den Brink s roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským na palubě nového speciálu Renault Sherpa.
“Nebylo to optimální, měli jsme trochu problémy s teplotou motoru. Jsme na začátku a závod je hodně dlouhý a náročný, proto jsme začali pozvolna. Nechceme od začátku nic hrotit. Moc dobře si uvědomujeme, že Sherpa najíždí první závodní kilometry, a proto je pro nás nejdůležitější ho co nejlépe připravit na Dakar. Kvůli tomu jsme trochu ztratili, ale není to nijak hrozné. Před nás se nikdo nedostal, ale v cíli znamenalo šestou příčku,” podotkl hlavní konstruktér speciálu Renault Sherpa Mario Kress.
160611_03 2000px 009Martin van den Brink po vyhraném prologu odstartoval do 3. etapy z první pozice. Od začátku jel spíše obezřetně s ohledem na problém s teplotou motoru, takže svým časem klesnul až na sedmou příčku, kterou nakonec o pozici vylepšil. V cíli ztratil čtyři minuty. V etapě se ukázala převaha domácích strojů. Mezi kvartet kamazů v elitní pětce se na druhou příčku vmáčknul s Mazem jen Bělorus Viazovič. Cílem ve vítězném čase ale projel Rus Karginov s náskokem půldruhé minuty na druhého. Naopak van den Brinkův kolega Pascal de Baar dojel ve čtrnáctém nejlepším čase. Na osmé a dvanácté příčce pak byly posádky spřáteleného českého týmu Bonver Dakar Project s piloty Ardavičusem a Vrátným.
S třetí etapou dlouhou osm set patnáct kilometrů z Ufy do Kostanay týmy opustily Rusko a vstoupily na území Kazachstánu. V Ardavičusově domovině stráví následujících pět dnů. Už během úterka se dostanou do hlavního města – Astany. V rámci 4. dějství je připraveno osm set padesát kilometrů s tři sta pětačtyřicet z nich bude tvořit měřenou speciálku. “Nehodláme teď nic riskovat, vyladíme problémy s motorem a pojedeme více na jistotu. Stále platí, že jedeme na výsledek,” mrknul Mario Kress.

Výsledky – 3. etapa (200,43 km):
1. Karginov (Kamaz) 2:05:48
2. Viazovič (MAZ) +1:36
3. Nikolajev (Kamaz) +1:44
4. Mardějev (Kamaz) +2:12
5. Sotnikov (Kamaz) +2:22
6. van den Brink (Renault Sherpa) +4:28
8. Ardavičus (Tatra) +6:36
12. Vrátný (Tatra) +11:53
14. de Baar (Renault K520) +13:39

Celkově:
1. Karginov (Kamaz) 2:07:51
2. Viazovič (MAZ) +1:27
3. Nikolajev (Kamaz) +1:39
4. Mardějev (Kamaz) +2:11
5. Sotnikov (Kamaz) +2:29
6. van den Brink (Renault Sherpa) +4:16
8. Ardavičus (Tatra) +6:32
12. Vrátný (Tatra) +11:55
14. de Baar (Renault K520) +13:30

 

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Volvo Trucks nadále snižuje spotřebu paliva a zvyšuje výkon.

Společnost Volvo Trucks představuje několik důležitých aktualizací svých 11 a 13litrových motorů splňujících normu Euro 6, které úspěšně poskytují snížení spotřeby paliva a zároveň zlepšení jízdních vlastností. „Snížení spotřeby paliva je klíčové pro všechny dopravní společnosti, zejména ty, které provozují … Číst dále →

číst dále »

Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku. Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – FESH FESH S HISTORICKY NEJVĚTŠÍ FLOTILOU

44. ročních Rallye DAKAR se blíží mílovými kroky. Odstartuje 2. ledna 2022 a profesionální závodní tým FESH FESH na něj vypravuje historicky největší flotilu, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozů. V době vydání tiskové zprávy je flotila vozidel … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno