Silk Way rally 2017 – 2.etapa

Kláda obrala Kolomého o podium, celkově je pátý

Jezdec týmu TATRA Buggyra Racing se doslova prodíral bahnem dlouho na druhém místě, v druhé půlce pak kvůli komplikacím se spojkou ztratil a cílem projel se sedmým nejrychlejším časem. V celkovém hodnocení je na páté pozici se ztrátou přes pět minut na vedoucího Holanďana Van Den Brinka.

Druhá etapa slavného závodu se jela ještě na horším, blátivém terénu než etapa první, což před startem dávalo velké šance na dobré umístění Martinu Kolomému. To také ihned po startu potvrdil a pohyboval se na předních příčkách. V závěru etapy ho ovšem postihly problémy s řazením, které zapříčinily odsun na sedmou pozici. „Dnešní etapa byla hodně výživná. Bylo to strašně náročné na auto a na techniku. Na čtyřicátém kilometru se nám při průjezdu lesem zasekla nějaká kláda do posilovače, vyrazila nám tyčku, tak jsme jeli dalších osmdesát nebo sto kilometrů bez spojky. Hlavně, že jsme dojeli a zítra můžeme pokračovat, “ komentoval komplikace v průběhu druhé etapy Kolomý.

Závada na speciálu TATRA Phoenix není nijak zásadní a mechanici týmu TATRA BUGGYRA Racing dají vůz do rána do pořádku. „Bez spojky se jede špatně, obzvlášť v tak náročných podmínkách jako dnes. Ale s problémem si poradíme a ráno má Martin svého Phoenixe připraveného“ popisoval komplikace s technikou Ing. Robin Dolejš. „Jak tak koukám kolem sebe, tak jsme mohli dopadnout i hůř. Ztráta pěti minut je nic a zítra valíme dál. Už se těším,“ dodal Kolomý, který po dnešní etapě usedl na páté místo celkového pořadí.

Třetí závodní den je poslední na ruském území a po 330 kilometrů dlouhém měřeném úseku se přesunou do kazašského Kostanay. Jelikož se pojede z drtivé části na obdobném terénu jako předchozí etapy, očekává se opět zajímavý závod, který by mohl Kolomému svědčit.

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way
Ufa – A je to tu! Už ve 2. etapě se severočeský tým konstruktérů MKR Technology dočkal vítězství na těžké Silk Way Rally. Holandský pilot Martin van den Brink dojel do cílové Ufy v nejrychlejším čase a rovnou se posunul do čela průběžného hodnocení.
„V první etapě jsme nepatrně ztratili, ale to jen proto, že jsme zbytečně neriskovali. Auta jsou skvěle připravená, což Martin dnes potvrdil. Etapa mu skvěle sedla a všichni máme hroznou radost. Věřím, že se nám bude dařit i nadále, ale čekají nás opravdu velmi těžké dny,“ sdělil Mario Kress autor projektu MKR Adventure.
Druhá etapa z Tcheboksary do Ufy byla dlouhá téměř osm set kilometrů s tím, že měřená speciálka měle157 kilometrů. Van den Brink se svým kamionem Renault Trucks dojel do cíle za dvě hodiny a devět minut. Vítězství s ním na palubě slaví roudnický mechanik Daniel Kozlovský. Druhý krajan de Rooy zaostal o dvě minuty a třetí Kazach Ardavičus o další minutu. Na osmé pozici pak třináct minut ztratil další pilot severočeského renaultu Gert Huzink. Velkou smůlu pak měla třetí posádka speciálu z dílny MKR Technology s pilotem Pascalem de Baarem. Jeho kamion skončil na ležet na boku. Vyřadily ho problémy s kardanem. „Všichni jsou v pořádku, ale co se přesně stalo a jak velkého rozsahu jsou škody a technické problémy, bohužel nevíme. Je zbytečné předjímat. Uděláme maximum, aby Pascal mohl dál pokračovat,“ řekl konstruktér Mario Kress.
Vítězství posunulo Martina van den Brinka na čelo průběžné klasifikace. Celkové pódium nyní vypadá stejně jako pořadí na stupních ve 2. etapě. Gert Huzink je průběžně devátý. De Baar byl do cíle odtažen. Klasifikovaný byl sice jako osmnáctý, ale s penalizací pětapadesáti hodin se ztratila šance na celkový úspěch posádky. Ta se nyní odsunula na sedmnáctou příčku.
Třetí etapa z Ufy do Kostanay bude velmi náročná. Celková délka 876 kilometrů to jen potvrzuje, ale tři sta třicet měřených může pořadím řádně zamíchat.

Druhý Čech na startu Aleš Loprais nezopakoval úspěšný start v první etapě a naopak bude čekat na rozhodnutí komisařů o setrvání v závodě s případnou penalizací, každopádně bez šance na slušné umístění. Ve druhé etapě došlo k rozpadnutí spojky a posádka zůstala třikrát stát a musela čekat na odtah do bivaku, čímž porušila podmínky pro další účast v závodě. Aleš Loprais by rád pokračoval i bez šance na vítězství už proto, aby mohl dále otestovat svou přepracovanou “Královnu”.

Výsledky – 2. etapa (157 km):
1. van den Brink (Ned) Renault 2:09:45
2. de Rooy (Ned) Iveco +2:04
3. Ardavičus (Kaz) Iveco +3:17
4. Shibalov (Rus) Kamaz +4:07
5. Sotnikov (Rus) Kamaz +4:57

7.Kolomý (CZE) Tatra + 11:30
8. Huzink (Ned) Renault +13:07
18. de Baar (Ned) Renault +1:40:15

Celkově:
1. van den Brink (Ned) Renault 3:05:20
2. de Rooy (Ned) Iveco +0:13
3. Ardavičus (Kaz) Iveco +1:31
4. Shibalov (Rus) Kamaz +2:26
5. Kolomý (Cze) Tatra +5:38
9. Huzink (Ned) Renault +14:46
17. de Baar (Ned) Renault +53:38:30

 

 
Dakar, Novinky , , , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TANKUJTE BEZ FRONT. NAFTA ZA SUPER CENY A K DISPOZICI JE I HVO100!

V Červeném Kříži u Jihlavy funguje od ledna tohoto roku nová čerpací stanice. Jedná se o společný projekt společnosti NIKEY, provozovatele sítě čerpacích stanic a mycích center, a společnosti EUROWAG, předního poskytovatele platebních řešení pro nákladní dopravu v rámci celé Evropy. Jedná … Číst dále →

číst dále »

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

  Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.   Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve … Číst dále →

číst dále »

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím moderních systémů podnikového řízení a chystá modernizace a úpravy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno