Kolomý dojel v deváté etapě v těsném závěsu za kamazy
Náročnou 9. etapu, která obsahovala padesáti kilometrový úsek s písečnými dunami, dokončil pilot týmu TATRA Buggyra Racing na pátém místě, když nestačil pouze na armádu vzorně spolupracujících ruských kamazů. V průběžném hodnocení klesl na čtvrté místo s malým odstupem na podium.
V neděli byl na programu den volna, který posádka týmu TATRA Buggyra Racing využila s cílem nabrat co nejvíce sil do dalších etap. „Snažili jsme si hlavně odpočinout a relaxovat, každý po svém. Někdo hrál fotbal, někdo jen ležel. Také jsme provedli nutný servis Phoenixu, aby držel jako doposud,“ vzpomínal na včerejší den Kolomý.
V pořadí 9. etapa mezi čínskými městy Urumqi a Hami měřila přes 800 kilometrů včetně měřeného úseku dlouhého 421 kilometrů, kde na závodníky čekal technicky náročný úsek s jízdou v písečných dunách. Martin Kolomý tuto etapu dokončil na pátém místě v závěsu za týmem „modrých“, kterým zde dokáže konkurovat právě jen český pilot. „Dneska to bylo opět brutální. Většinu etapy jsme museli „prodat“, protože bychom jinak zničili jak auto, tak i sebe. Cílem bylo přežít,“ upozornil na zrádnost dnešní speciálky rodák z Bruntálu. „Sice jsme žádnou navigační chybu neudělali, ale kamazy neskutečně letěly. Vůbec jsme se s nimi nemohli dnes srovnávat a tuhle etapu museli zvolnit. V průběhu tam byla jedna krásná 50 kilometrová dunová pasáž, ale teď jsme rádi, že už jsme v cíli. Bylo to opravdu náročné,“ hodnotil dnešní den unavený Kolomý, který klesl v průběžném hodnocení na čtvrtou příčku, ale jako jediný v konkurenci „zbytku světa“ stačí tempu kamazů a drží nadějný odstup na podiová umístění.
Sébastien Loeb byl v deváté etapě přinucen odstoupit z vedoucího místa v Silk Way Rally poté, co s Peugeotem DKR Maxi havaroval. Sébastien Loeb a spolujezdec Daniel Elena havarovali na 82. kilometru, když narazili do drenáže po pravé straně koryta řeky. Náraz způsobil převrácení vozu a silné poškození přídě. Po opravách a dalších dvou zastávkách nakonec za kontrolním bodem 2 přerušili soutěžení v rámci etapy a místo toho se odebrali po asfaltové silnici do bivaku.
Tam technici Peugeotu Sport posoudili poškození Peugeotu DKR Maxi a rozhodli, že by bylo možné vůz opravit. Sébastien Loeb si však při nehodě vážně vymknul levý ukazováček a nebyl by schopen závodit, neboť již nemůže efektivně uchopit volant.
Rozhodnutí odstoupit bylo učiněno na doporučení lékaře, aby se Sébastien Loeb dostatečně vyléčil a mohl podnikat další důležité kroky ve své sezoně, zejména závody v rallycrossu s týmem Peugeot Hansen.
Odstoupení dalšího z favoritů dokazuje náročnost ruské rally, která je plnohodnotným tréninkem na lednovou soutěž Dakar a možná ji i v lecčem překonává.
Výsledky 9. etapy:
1. Mardeev Kamaz 4:19:50
2. Sotnikov Kamaz +0:36
3. Shibalov Kamaz +5:09
4. Nikolaev Kamaz +9:25
5. Kolomý TATRA +11:40
Výsledky po 9. etapě:
1. Sotnikov Kamaz 27:50:00
2. Shibalov Kamaz +14:27
3. Mardeev Kamaz +26:30
4. KolomýTATRA +31:30
5. Ardavicus Iveco +01:43:59