Silk Way Rally z pohledu MKR

Silk Way Rally začala problémy

Astrakhan – Tohle je jako ze špatného filmu. Nejprve je letošní Silk Way Rally nečekaně zkrácena jen na týden a na území Ruska, těsně před samotným startem byl pak okolnostmi v rodině přinucen nenastoupit holandský pilot Gert Huzink a hned v sobotní první etapě technické problémy zhatily sen jeho kolegy Martina van den Brinka o celkovém dobrém umístění. Jakoby nic nemohlo jít podle původních představ. Tým se ale nevzdává.
Silk Way Rally se řadí k nejtěžším dálkovým závodům na světe. Že ale takové problémy postihnou kamion z centra MKR Technology hned na úvod by ale nikoho nenapadlo. Jediný dakarský speciál ze severu Čech, který do závodu odstartoval, přitom 1. etapu rozjel na výbornou. Po průjezdu prvního check pointu po sto osmnácti kilometrech byl na druhé pozici s necelou dvouminutovou ztrátou na vedoucího Rusa Nikolajeva. Ten se potom zastavil a židovický Renault Trucks se dostal do vedení. V táboře tak vládla skvělá atmosféra, kterou čtyřicet kilometrů před cílem překazila uvolněná sací hadice z palivových nádrží. „Ztratili jsme hodně nafty, ale toho jsme si náhle všimli až když byla nádrž prázdná. Pomohl nám ale ruský Alexander Russanov, který nám naftu pro dojezd poskytl. Ztratili jsme, ale pořád jsme jeli do cíle,“ popsal první potíže pilot Martin van den Brink. „Přiznám, že tohle se mi moc nezdá. Jen těžko bychom během chvíle ztratili dvě stě litrů nafty jen kvůli uvolněné hadici. Navíc mám zprávy, že jsme nebyli jediní komu nafta v nádrži chyběla, ale dál nechci nijak spekulovat,“ poznamenal roudnický mechanik Daniel Kozlovský.
Zásadní zvrat přišel pouhých devatenáct kilometrů před páskou, když se kamionu utrhl spodní čep z nápravnice a pravé přední kolo se částečně vyvrátilo. Sen o celkovém dobrém umístění se rozplynul. Posádka musela počkat na mechanický tým. „Bylo strašně těžké se ke kamionu vůbec dostat. Sami jsme několikrát zapadli a z dun jsme se museli sami vyhrabávat. Na místě jsme kamion opravili, aby byl schopný dojet alespoň etapu,“ sdělil mechanik Kozlovský.
Počáteční etapa, která měla start i cíl v Astrakhanu, měřila 362 kilometrů, z nichž bylo 311 měřených. Kamiony vjely do stepí a nekonečných polí, kde se probíjely vysokou travou a přišly i duny. S tratí si nejlépe poradil Rus Sotnikov, který ji projel jako jediný pod čtyři hodiny. Druhý Bělorus Vjazovič zaostal o šest minut. Zatímco posádky dále odstartovaly do 2. etapy z Astrakhanu do Elisty, tým Mammoet Rally Sport a MKR Technology v bivaku mění celou přední nápravu tak, aby se mohli napojit do druhé části této maratonské etapy. „Večer se chceme dostat do Elisty, abychom v pondělí mohli odstartovat do druhé části, která vede zase zpět. Znamená to pro nás penalizaci takovou, že sen o celkovém výsledku se je pryč, ale můžeme se alespoň pokusit o dílčí výsledky v dalších etapách. Nálada v týmu není špatná,“ uzavřel Daniel Kozlovský.

Výsledky – 1. et. Astrakhan – Astrakhan (362/311km):
1. Sotnikov (Rus) Kamaz 3:59:47
2. Viazovich (Blr) Maz +5:59
3. Karginov (Rus) Kamaz +9:23
4. Vishneuski (Blr) Maz +10:15
5. Mardeev (Rus) Kamaz +17:00
van den Brink (Ned) Renault Trucks

 
Dakar, Novinky , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Scania pro řecká letiště

Deset požárních vozidel Scania P 490 6 × 6 bylo objednáno firmou Fraport Greece, což zlepší požární bezpečnost letišť.

číst dále »

SAF – průkopník ve světě náprav

Společnost SAF-HOLLAND poskytne náhled budoucnosti komerčních vozidel na výstavě užitkových vozidel IAA  2018.

číst dále »

Special Scania pro firmu Felbermayr

Felbermayr, mezinárodní odborník v oblasti neobvyklých přepravních a zdvihacích operací, dosáhne dalšího cíle díky společnosti Scania. Rakouská společnost úspěšně využívá ohromující výkonnostní platformu Ruthmann Sky, která je namontována na standardním pětinápravovém vozidle P 450 společnosti Scania, aby získala pracovní výšku 90 metrů a vynikající boční dosah až 42 metrů.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno