Super Lowdeck od ESTEPE

Super Low deck – nová šance pro dopravce

161120121888Pro řidiče kamiónů, dopravce i výrobce nákladních vozidel je označení Low deck známý termín označující vozidlo s nízkou nakládací výškou, či chcete-li s minimální výškou točnice. Veškerý tlak na výrobce a jejich konstruktéry je dán potřebou maximální přepravní kapacity při dodržení rozměrových limitů dopravních předpisů.
Ať už je zboží přepravováno na paletách či v takzvaných gitter boxech,  je požadavek na vnitřní výšku nákladového prostoru minimálně 3 metry.
Je tu ale celoevropský limit maximální výšky vozidla 4 metry.

161120121891Zůstává tedy jeden metr,  ze kterého ovšem musíme odečíst výšku střešní konstrukce, výšku podlahy a rámu návěsu či nástavby. Na samotné vozidlo už moc nezbývá.
Ač se konstruktéři vozidel snaží sebevíc, limitujícím faktorem zůstává nakonec průměr pneumatiky. I ta s nejmenším profilovým číslem je velká a tak výroba i provoz těchto velkobjemových souprav je balancování na hraně zákona, či spíše hra s Policií a celníky za touto výškovou hranicí na nepsanou a neoficiální toleranci deseti procent, tedy 4 040 mm.
Se zajímavým řešením nyní přichází jeden ze známých výrobců – holandská firma ESTEPE zabývající se speciálními přestavbami vozidel.
V ověřovacích zkouškách je nyní prototyp tahače MAN se zadní dvounápravou a menšími pneumatikami o rozměru disku 17,5″ oproti standardním ráfkům 22.5″
Dvounáprva byla nutná pro zachování přenosu točivého momentu hnací nápravy a samozřejmě i dodržení nosnosti.
161120121885 smallTímto řešením spočívajícím v konstrukci nového rámu a zmíněných dvou náprav se podařilo dosáhnout výšky točnice 830 mm, což je skoro o 150 mm méně než u standardního tahače s ultra nízkou točnou – Low deckem.
Pokud se testy osvědčí a proběhne homologace tohoto provedení podvozku, dá se předpokládat velký zájem dopravců o tato vozidla.

 
Novinky, Technika , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Scania přidává do své řady 13litrových motorů verzi s výkonem 540 koní

Pátý člen řady špičkových 13litrových motorů Scania Úspora paliva až 2 procenta Ideální pro aplikace citlivé na hmotnost, u nichž je důležitý vysoký výkon Úspora paliva díky nízkému vnitřnímu tření, novému turbodmychadlu a chytrým pomocným systémům   Řada špičkových 13litrových motorů … Číst dále →

číst dále »

MKR Technology pošle na Dakar kvartet kamionů s prvním hybridem na světě

 Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude skutečně mimořádný. Poprvé v historii stáj vyšle kvartet svých závodních kamionů a historicky poprvé bude na nejprestižnějším dálkovém rallye závodě startovat hybridní kamion. Ten při světové premiéře konstruktérská stáj Maria … Číst dále →

číst dále »

Macík po velkém dobrodružství zdolal Rallye du Maroc

 Žlutý kamion týmu Big Shock Racing ve středu odpoledne zaparkoval před cílovou rampou Rallye du Maroc. Martin Macík, František Tomášek a David Švanda vystoupili, unavení ale spokojení, z rozbitého vozu, který je dovezl až do cíle nejnáročnějšího testu před Dakarem 2020. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno