Včerejší den na rally silk way přinesl odpočinek doprovodným vozidlů, protože se jela smyčka okolo Volgogradu, takže odpadl přejezd mezi bivaky. Na závodníky však čekalo celkem 434 kilometrů, z toho 309 km speciálky po převážně písečném povrchu s dunami v široké a otevřené krajině.
Jak už jsme včera psali, hned v úvodu na cca 20km měl nehodu Jaen Luis Schlesser se svou buggy a ze závodu tak odstoupila další hvězda – tahák soutěže. Je až s podivem, co se letos na ruské soutěži děje, protože už po dvou úvodních etapách nepokračuje 25 vozidel, z toho 6 kamiónů. Nejedná se přitom o žádné nováčky, naopak mnohdy o piloty se kterými se počítalo v soubojích o vedoucí příčky.
Mezi kamiony tak mimo našeho Václava Svobodu chybí Franz Echter na MANu TGS 18.480 4×4 týmu Eurol Veka Man Rally či Artur Ardavichus na Kamazu 4326. Vypadl i Maďar Milos Kovaks na Scanii či Holanďan Mathias Behringer na dalším MAN.
Mezi kamiony tak mezi sebou válčí především domácí Kamazy a vozy MAN.
Našemu Alešovi se bohužel jako řadě dalších nevyhnuly navigační problémy na konci etapy, což ho stálo drahocenné vteřiny a pohoršil si o jednu příčku celkového pořadí.
Jakožto náš poslední zástupce v soutěži (Mirek Zapletal s vozem Hummer jede za Polsko) však dělá se svým třetím místem mezi kamiony čest naší zemi. Hned za ním se drží jeho kolega – majitel týmu Peter Versluis také na voze MAN. Tato dvojice trénovala těsně před Silk Way na slovenské Sahaře u Senice.