TATRA Phoenix

TATRAKopřivnická automobilka TATRA konečně oficiálně představila 8.8.2011 dlouho utajovanou novinku o které se už dávno v zákulisí šuškalo. Výrobce nákladních automobilů s bohatou historií, jež první nákladní automobil vyrobil již v roce 1898 a řadí se tak mezi nejstarší v Evropě, zůstal jako jediný z našich výrobců.

PODÍVEJTE SE NA VIDEO NÍŽE…

TATRA PHOENIX

Produkce od sametové revoluce šla díky ztrátě východních trhů rapidně dolů. Nepomohly ani úspěchy značky ve slavné rally Dakar, ani pozdější námluvy se silnými firmami jako byl americký Terex.

Stále jedinečná konstrukce 

Tatrovácká koncepce s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami je stále nepřekonatelnou konstrukcí pro vozidla nasazovaná do těžkého terénu. Ani silná sedmička výrobců nebere Tatru jako konkurenci, protože její nasazení je zcela odlišné a nedá se proto s výrobky těchto západních značek porovnávat. Tatra je jediný vůz do těžkého terénu.

Prezentační video Tatra Phoenix:

Dnešní schéma stavitelství však využívá v 80% přepravu zeminy po asfaltových silnicích, kde měli navrch zmiňované západní značky nákladních automobilů. Tatra se vypořádala i se zpřísňujícími se emisními normami při zachování původní koncepce vzduchem chlazeného motoru Tatra, avšak blížící se termín zavádění emisních limitů Euro 6 by jistě byl už komplikovaný. Tatra hlavně silně pokulhávala co se týče jízdního komfortu pracoviště řidiče. Vstupem značky DAF do kopřivnické automobilky se tak vyřešilo několik problémů.

Motory PACCAR MX s výkony 265 kW až 375 kW ve spojení s převodovkou ZF Ecosplit s manuálním řazením případně automatizovanou verzí AS-Tronic posouvají hranice Tatry ke smíšenému nasazení a tím tedy ke konkurenci západním výrobcům nákladních automobilů. Doménou však zůstává terén, čemuž odpovídají znaky náprav 4×4, 6×6, 8×8 a nově i 8×6.

Jako bájný Fénix

Asi ne náhodou bylo pro nové vozidlo vybráno jméno Phoenix, neboť i jako onen bájný pták rodící se z popela, i toto nové vozidlo by mělo znamenat znovuzrození značky Tatra. Kombinací osvědčeného podvozku a nové pohonné jednotky s převodovkou a kabinou stavební řady CF společnosti DAF by měl vzniknout moderní a spolehlivý vůz pro těžké nasazení. Jelikož holandský výrobce DAF, jež nyní vlastní 19% podíl  ve značce Tatra patří pod křídla koncernu PACCAR sdružující i známé americké značky KENWORTH a PETERBILT, lze očekávat expanzi  na tamní trhy. Tatra koneckonců už na americký trh vozidla dodávala dříve a to především jako podvozky pro hasičské nástavby a nasazením v těžkém terénu. Pro tuto domněnku  se opět nabízí nepříliš česky znějící název Phoenix, jež každému spíš připomene název hlavního města  Arizony.

Toto jméno v historii použil jen výrobce MAN pro svou kapotovou verzi vozu, na kterém na okruzích Truck Race začínal i známý pilot Gerd Körber.

 
Novinky, Technika, Vývojové trendy, Zábava a videa , , , , Zobrazit komentáře3 Vytisknout stránku

3 reakcí na TATRA Phoenix

  1. Bátˇa píše:

    Jsem rád,že kopřivnice přišla s něčím novým.Jezdil jsem 15 let s Tarou 8*8 mix a nikdy se nestalo,že bych
    někde zapadl.Na začatku stavby, kam vozíte beton není ve většině případů zpevněná vozovka,takže se brodíte
    v blátě a Tatra jede a jede……Naopak,jěště jsem vyproštoval auta jiných značek(Scanie,Yveco….) ve kterých se
    zhlédli moji nadřízení a začali nakupovat tyto značky.Prostě Tatra je Tatra!

  2. dan píše:

    heslo TATRA JE TATRA, je cista pravda,a at si mysli kdo chce co chce,v tezkych podminach tatrenesahaji zapadni znacky typu,volvo,scania,renault,iveco,mercedes,man, ani po KOTNIKY.s tatrou jsem taky jezdil, amuzu zhodnotit,ze sem byl moc spokojeny,jen trochu hluku,ale u motoru vzduchem chlazeny je to normal.verim ze tatra ma velkou budoucnost,v rusku treba jich jezdi porad dost,a sibirane na ni nedaji dopustit,jeji jednoduchost,oproti zmrznuti treba KAMAZU,jak to na sibiri je.FANDIM TATRE.

  3. rybář Zdeněk píše:

    Nezbývá než souhlasit s rčením TATRA JE TATRA,jezdím jako řidič profesionál již od roku 1980 a začínal jsem právě s tatrou 148 S3 a S1 s S3 s vlekem po silnici a s S1 pod bagry při zahájení výstavby J E DUKOVANY později S tatrou 813 6×6 s tankovým trajlerem na kterém se převáželo až 40t.plechů pro výrobu potrubí o průměru cca3,6m pro Dukovany později Mochovce i Temelín.Další léta jsem prostřídal Liaz Daf Man a tak musím ocenit spojení právě
    značky Tatra pro její bezkonkurenční provedení konstrukce pohonu podvozku uspořádané uvnitř nosné roury a výkyvných polonápravách ve spojení s vynikajícími novými motory a kabinami Daf přes vynikající převodovku s malou a velkou řadou rychlostních stupnˇů navíc ještě půlených.Zúčastnil jsem se předváděcí akce v kamenolomu Mokrá u Brna a měl možnost se v nové Tatře projet a vychutnat si i její řízení v terénu,nezbývá mi než chválit pohodlí nové konstrukce odpružení přes kombinaci vzduchových měchů s vinutými pružinami a kabin Daf.Nezbývá mi než doufat že se nová Tatra rozšíří do českých vozových parků aby se nejen podpořila česká ekonomika,ale aby měli možnost si ji naši řidiči užít v provozu.

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Buggyra odkryla karty a vytáhla trumfová esa pro Dakar 2021!

Zatímco ještě na konci minulého týdne řešil motoristický svět, zdali se tým Tatra Buggyra Racing a Buggyra Zero Mileage Racing vůbec zúčastní Rally Dakar 2021, dnes je jasno. Buggyra nebude v Saúdské Arábii chybět, ba co víc, jede opravdu velké … Číst dále →

číst dále »

Instaforex Loprais Praga Team na Dakaru 2021 se dvěma kamiony

Na přelomu letošního a příštího roku odcestuje Instaforex Loprais Praga Team do Saúdské Arábie v mírně rozšířené sestavě. Jeho mechanici a technici se totiž na rozdíl od posledních let nebudou starat pouze o závodní kamion Aleše Lopraise, ale také o … Číst dále →

číst dále »

Dvě nová vozidla Scania pro ÚDRŽBU SILNIC Královéhradeckého kraje a.s. s nástavbou KOBIT

V dílnách jičínské společnosti KOBIT byla předána dvě nová vozidla pro ÚDRŽBU SILNIC Královéhradeckého kraje. Jedná se o modely Scania P 410 s pohonem všech kol 4×4, které tak rozšířily flotilu vozů této značky ve společnosti na dvanáct Značka Scania má i … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno