TK CDT

Czech Dakar Team v Praze

Ve středu 25.1.2012 uspořádal Marek Spáčil jako šéf týmu Czech Dakar v areálu Blue Orange v Praze 9 – Letňanech tiskovou konferenci pro odbornou veřejnost a partnery týmu na téma Dakar 2012.
Přítomna byla celá posádka našeho nejlépe umístěného kamionu v soutěži – Martin Kolomý, René Kilian, David Kilian a také náš zástupce v kategorii motocyklů Jan Veselý. Mezi přítomnými byl samozřejmě i Jaroslav Lamač, který po  nehodě na Dakaru 2011 v kabině Tatry Martina Kolomého stále není ve 100% stavu.
Všichni účastníci shrnuli své dojmy ze závodu a samozřejmě přidali i pár perliček ze zákulisí. Po té zodpověděli dotazy přítomných zástupců novinářské obce.
Jak už bylo několikrát v médiích naznačeno, byl v letošním ročníku znát vliv organizátorů na průběh soutěže a nerovné podmínky pro všechny startující.

 
Jan Veselý popsal své problémy s palivem a následné obtíže s motorem i etapy kdy musel svůj stroj dotlačit do cíle. Nejednalo se údajně o vadné palivo, ale pořadateli předepsaný benzín nižšího oktanového čísla označený jako race při vysokých teplotách vařil. Potíže pak měly prý především stroje Yamaha.

 

 

 

 

Martin Kolomý se svou posádkou měl opakované problémy s hadicemi turba, které se rozpékaly a pro další závody je bude potřeba nahradit ocelovými trubkami. Posádka se potýkala i s defekty pneumatik, což bylo zapříčeněno užitím pneu staršího data výroby.
Popsán byl i karambol 10.etapy, kdy se Tatra při objíždění zapadlého vozidla v dunách položila na bok a dvě hodiny musela posádka čekat na pomoc. Na kola je postavila až další Tatra Andreho de Azaveda (jehož bratr shodou okolností byl řidičem onoho zapadnutého vozu). Nekomentováno bylo projetí Jaroslava Valtra s Liazem okolo nich po převrácení.
To je další šířící se nešvar na novodobém Dakaru, kdy se jede opravdu “na krev” a při honbě za co nejlepším umístěním mizí duch fair play. Důkazem může být i atak vítěze kategorie osobních aut francouze Stephana Peterhansela, který v jednom z brodů při nešetrném předjetí uštědřil bodyček jednomu z motorkářů. Opět jedna promlčená aféra ve francouzské režii (Nikolajev na Kamazu byl za nesportovní chování vyloučen ze závodu).
Na otázku vzájemných vztahů mezi českými týmy bylo odpovězeno, že je to už lepší než bývalo a skvěle fungovala výpomoc materiální, což se týká především vozů Tatra a jejich náhradních dílů.

 
Jaké má Czech Dakar team plány do budoucna?

 Za měsíc se vrátí Tatra se startovním číslem 547 z Jižní Ameriky a bude potřeba provést nutné opravy a případná vylepšení. Marek Spáčil by zároveň chtěl zapracovat na novém vozu, který by opět měl vycházet z Tatrovácké koncepce a nejspíš i z původního Markova vozu ze Silk Way a opět s motorem Caterpillar C13.
Spolupráce s touto firmou a závodní stájí Buggyra ladící zmiňované motory si Marek velmi považuje.
Zástupci Buggyry v osobě Robina Dolejše a Jana Kalivody byli rovněž hosty této TK, stejně jako majitel generálního sponzora týmu – firmy IVAR CS. Ing. Semir Baughattas.
Bez sponzorů to nejde a na financích závisí i další podniky, kterých by se CDT rád zúčastnil. Nejbližším cílem je určitě ruská Silk Way Rally, na podzim potom rally El Chott, kde si loni Martin Kolomý zajel pro první místo, ale ve hře je i africký Dakar – Africa Eco Race. Tomáš Tomeček, který zde dvakrát vyhrál by měl rázem další konkurenci z Čech a možná se přidají i další závodníci z řad kamiónů. Závodu i jeho popularitě by to určitě prospělo.
Nedávno se oficiálně vyjádřili i pořadatelé BAJA Italia, že otvírají kategorii T4 a rádi by na startu přivítali zástupce trucků, ale dá se očekávat, že tento závod nebude pro kamionové závodníky zajímavý. Jedná se pouze o víkendový závod s nevhodnými lokalitami pro velké stroje a navíc v termínu těsně po Dakaru, kdy technika teprve dorazí z přístavu do domovských dílen a nebude čas ji připravit na další závody.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky , , Zobrazit komentáře1 Vytisknout stránku

Jedna reakce na TK CDT

  1. dan píše:

    GRATULUJI MARTINOVY KOLOMYMU A JEHO TYMU,ZA PEKNE UMISTENI NA DAKARU,A PREJI HODNE DOBRYCH USPECHU DO BUDOUCNA A ZDRAVI,I KDYZ TAKY MOC FANDIM ALESOVI LOPRAISOVI,CO SE STALO SE STALO,NIC SE NEDA DELAT,HLAVNE ZE TO KLUCI PREZILI A AT SE CO NEJDRIV VYLECI A VALÍ DÁL.FANDIL SEM VSEM CESKYM POSADKAM NA DAKARU,A MOC JE OBDIVUJI,ZKUSIL BYCH TEN DAKAR HNED S KAMIONEM.JESTE DRIVE KDYZ KAMIONY NEMIVALY OMEZOVACE TAK, TO SEM TAKY SKOUSEL PO DALNICI 120-130.DNES TO NEJDE,TAKY DOBRE,PRI TOMTO PROVOZU,ALE TEN DAKAR,TO ME MOC TAHNE.DOBRY VYSKOUSENI CLOVEKA CO VYDRZI,SI MYSLIM.

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Nový Mega návěs od firmy Kögel

Na výstavě užitkových vozidel IAA 2018 představí společnost Kögel svůj návěs Mega generace NOVUM. I velkoobjemový návěs Kögel se teď vyznačuje známými výhodami generace NOVUM, tj. optimalizovaným profilem vnějšího rámu a vylepšenou nástavbou.

číst dále »

Prokletí Zolderu pokračuje

Adam Lacko v neděli na belgickém okruhu zaznamenal jedno třetí a sedmé místo. V průběžném hodnocení upevnil své postavení na druhé pozici před aktuálně třetím Albacetem. Oly Janes vyrovnal svůj nejlepší výsledek z Mostu, když dojel dvakrát devátý. V hodnocení týmů drží Buggyra i nadále třetí příčku!

číst dále »

Novináři se učili bezpečně řídit autobus na polygonu

Bezpečnost autobusové dopravy je jedním z důležitých témat inovativního československého veletržního projektu BUS SHOW zdravá doprava Nitra 2019. Veletrhu předchází prezentační tematické akce upozorňující na bezpečnost v dopravě, ekologii a efektivitu.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno