VOLVO I-see new

I-See nové generace umožňuje ještě vyšší úspory paliva

Společnost Volvo Trucks uvádí novou verzi systému I See, který při jízdě v kopcovitém terénu šetří palivo. Tato nová verze je určena pro nové Volvo FH. Pomocí dálkového přenosu získává z centrálního serveru aktuální informace o topografii profilu cesty. Všechny nákladní vozy vybavené systémem I-See tak mají přístup ke stejným informacím a využívají je pro šetření paliva.
„Váš nákladní vůz nemusí přes příslušný kopec ani jednou projet – a přesto může vytěžit plné výhody z potenciálu systému. Stačí, že už někdo jiný, vybavený systémem I-See, tento úsek cesty dříve projel,“ říká Business Area Manager pro dálkovou přepravu Christer Pehrsson.

Systém I-See může být přirovnán k autopilotu, který se tím nejefektivnějším způsobem stará o řazení převodových stupňů, akceleraci a brzdění motoru v kopcích. Úspora paliva při jízdách na dálkových tratích může dosáhnout až pěti procent.

Jakmile nákladní vůz vybavený novou verzí systému I-See poprvé projíždí kopcovitý úsek silnice, přenáší se informace o lokální topografii bezdrátově do serveru společnosti Volvo Trucks. Ta není jen lokálně uložena do paměti příslušného nákladního automobilu, jako tomu bylo u předchozí verze systému I-See. Když potom po téže cestě jede jiné nákladní vozidlo vybavené systémem I-See, jeho systém automaticky přijímá informace ze serveru a zajišťuje, aby řazení převodových stupňů, akcelerace a používání motorové brzdy probíhaly efektivním způsobem už tehdy, když se na tuto silnici dostane poprvé.

S touto novou verzí mají všechny nákladní vozy vybavené systémem I-See, nezávisle na tom, pro kterou dopravní společnost pracují, přístup k současným, updatovaným informacím o stoupáních, se kterými se setkají. První verze systému I-See byla uvedena jako jedna z mnoha inovativních funkcí nového modelu Volvo FH. Ještě před dodávkou prvních nových vozů zákazníkům je čas na to, aby byla uvedena upgradovaná verze systému.

„Naším cílem je neustále zdokonalovat naše produkty, abychom svým zákazníkům poskytli výhody s využitím možností bezdrátové komunikace,“ řekl Christer Pehrsson.

Systém I-See nabízí úspory paliva na malých i velkých svazích.

Jak I-See pracuje

– I-See je softwarový systém, který spolupracuje s pohonným ústrojím vozu a s GPS. Vyžaduje, aby byl aktivován tempomat nákladního automobilu.

– I-See získává data o topografii blížících se stoupání či klesání ze serveru společnosti Volvo Trucks.

– Když systém I-See registruje, že se nákladní vůz blíží ke stoupání, rychlost vozidla se zvýší. Díky kinetické energii může pak nákladní vůz jet déle na vyšší převodový stupeň, a tím se eliminuje nutnost neefektivního řazení na nižší převodový stupeň.

– Když se nákladní vůz blíží k vrcholu kopce, systém I-See zamezí zbytečné akceleraci. Těsně před začátkem klesání se výkon přeruší a nákladnímu vozu je umožněna jízda na volnoběžku, šetřící energii. Pokud je potřeba, je vydán povel k zapnutí motorové brzdy.

– Pokud hned za klesáním následuje opět stoupání, prodlouží se využití volnoběžky a soupravě je umožněno krátkodobé dosažení vyšší rychlosti, aby „nabrala“ kinetickou energii, kterou použije pro jízdu do následného stoupání.

 

 

 
Novinky, Technika , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Tomeček by rád letos jel na Dakar i do Dakaru

Tomáš Tomeček se dakarskému závodění věnuje od roku 1995. Letos si naplánoval, že během jednoho roku pojede na Dakar i do Dakaru. V lednu úspěšně zvládl první štaci, Dakar Rally v Saúdské Arábii. Pokračovat měl v březnu na Africa Eco … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – ostravský tým FESH FESH si veze domů 12. místo

V pátek 14. ledna dojeli účastníci Rallye DAKAR do cíle. Ostravský tým FESH FESH si odváží z kategorie kamionů 12. místo. Všech 12 náročných etap zvládla litevská posádka s vozidlem Tatra Jamal se startovním číslem 529. Tatra 815 „Puma“ v závodě DAKAR Classic dojela … Číst dále →

číst dále »

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno