Buggyra FAT BOY se proháněla na Slovensku, kdo jí řídil?

Senica – Buggyra zahájila plánovaný velký testovací program pro Dakar 2015.

140317_Senica 002V drsných podmínkách rozsáhlého vojenského areálu ve slovenské Senici v uplynulých dnech proběhly úvodní ostré zkoušky závodní techniky, která po letošním ročníku nejtěžší dálkové soutěže světa doznala prvních úprav. Cíl je jasný – vyvinout ještě odolnější a rychlejší speciál pro dálkové rally.

Vojenský výcvikový prostor Záhorie nabízí simulaci opravdu extrémních podmínek. “Senica je velká rozbíječka, ale čím horší podmínky panují na cvičišti, tím lépe je pak na bojišti. V tomto případě to platí doslova. Technika tu trpí vskutku enormně, ale když tohle vydrží, tak pro nás jen dobře,” pronesl pilot Martin Kolomý s tím, že takové podmínky, jaké panují v testovacím prostoru na Slovensku, jsou při dakarských etapách zhruba jen ze tří procent.
140317_Senica 003Tým TATRA BUGGYRA Racing se na letošním Dakaru musel potýkat s řadou komplikací, a proto se ihned po návratu techniky rozjel v technologickém centru v Roudnici nad Labem dvousměnný provoz, aby se stejný scénář už nikdy neopakoval. Závodní Fat boy je sice ve fázi před totální repasí, ale dle technického ředitele týmu Robina Dolejše je nutné provést zátěžové testy před implementací nových technologických prvků a zmapovat cykly životnosti jednotlivých komponentů. “Máme spoustu informací z Dakaru, ale chceme si je ověřit a mít hlavně s čím porovnat dříve, než je nasadíme do závodu. Proto je potřeba je zkoušet ještě před repasí. Teď bude na programu analýza všech dat, která nás posune dál i při stavbě dalších závodních speciálů,” hodnotil testování Ing. Robin Dolejš.

 
David Vršecký, kterého koncem března čeká první okruhové testování v Mostě se jako konstruktér podílí i na stavbě dakarských vozů. Jeho testování ale bylo v ohrožení. “Nebylo mi úplně nejlépe, ale jsem rád, že jsem nakonec mohl dorazit. Je to samozřejmě úplně jiné než okruhy, ale ta úroveň a profesionální přístup nejen k technice, ale i k testování, se tomu čím dál více přibližuje. Jdeme správným směrem a to je důležité. Věřím, že to bude stejné i na okruzích. To se ostatně brzy ukáže,” usmál se David Vršecký.
140317_Senica 001V Senici se v závodní tatře mimo Martina Kolomého a Davida Vršeckého proháněli i další jezdci, které si zatím tým nepřeje jmenovat. „Není novinkou, že stavíme druhý závodní speciál pro Dakar 2015. Post jezdce je ale do uzavření smlouvy obchodním tajemstvím. Navíc není vyloučeno, že těch vozů přibude ještě víc. Na další informace si budete muset počkat a to minimálně do začátku dubna,“ komentoval budoucí jezdecké složení manažer týmu Jan Kalivoda.
Poukazoval tak na zveřejněnou video-upoutávku z testování, která slibuje více již 7. dubna 2014.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Silk way rally 2019

Se začátkem prázdnin jakoby nastala  v motorismu okurková sezóna, s výjimkou závodů Formule 1 a mnoha různých srazů. Stranou většího zájmů médií tak zůstal další ročník dálkové soutěže Silk Way Rally, snad i díky malé účasti českých posádek, pro které … Číst dále →

číst dále »

Buggyra na Slovakiaringu

Neděle s příchutí brambor. Lacko se i přesto dotáhl na medailové příčky.Adam Lacko v neděli na Slovakia Ringu dojel dvakrát čtvrtý a v průběžné klasifikaci šampionátu se posunul na stejnou pozici s minimální ztrátou na pódium. Oly Janes navýšil náskok … Číst dále →

číst dále »

Má dnes jízdní pruh pro pomalá vozidla význam?

Řidiči se mylně domnívají, že je jízdní pruh pro pomalá vozidla určen výhradně nákladním vozidlům. Následkem nevyužívání pruhu se komplikuje plynulost dopravy a vznikají rizikové situace. Jako vhodnější varianta se dnes jeví vyznačení přídatného pruhu vlevo. Jízdní pruh pro pomalá … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno