Buggyra FAT BOY se proháněla na Slovensku, kdo jí řídil?

Senica – Buggyra zahájila plánovaný velký testovací program pro Dakar 2015.

140317_Senica 002V drsných podmínkách rozsáhlého vojenského areálu ve slovenské Senici v uplynulých dnech proběhly úvodní ostré zkoušky závodní techniky, která po letošním ročníku nejtěžší dálkové soutěže světa doznala prvních úprav. Cíl je jasný – vyvinout ještě odolnější a rychlejší speciál pro dálkové rally.

Vojenský výcvikový prostor Záhorie nabízí simulaci opravdu extrémních podmínek. “Senica je velká rozbíječka, ale čím horší podmínky panují na cvičišti, tím lépe je pak na bojišti. V tomto případě to platí doslova. Technika tu trpí vskutku enormně, ale když tohle vydrží, tak pro nás jen dobře,” pronesl pilot Martin Kolomý s tím, že takové podmínky, jaké panují v testovacím prostoru na Slovensku, jsou při dakarských etapách zhruba jen ze tří procent.
140317_Senica 003Tým TATRA BUGGYRA Racing se na letošním Dakaru musel potýkat s řadou komplikací, a proto se ihned po návratu techniky rozjel v technologickém centru v Roudnici nad Labem dvousměnný provoz, aby se stejný scénář už nikdy neopakoval. Závodní Fat boy je sice ve fázi před totální repasí, ale dle technického ředitele týmu Robina Dolejše je nutné provést zátěžové testy před implementací nových technologických prvků a zmapovat cykly životnosti jednotlivých komponentů. “Máme spoustu informací z Dakaru, ale chceme si je ověřit a mít hlavně s čím porovnat dříve, než je nasadíme do závodu. Proto je potřeba je zkoušet ještě před repasí. Teď bude na programu analýza všech dat, která nás posune dál i při stavbě dalších závodních speciálů,” hodnotil testování Ing. Robin Dolejš.

 
David Vršecký, kterého koncem března čeká první okruhové testování v Mostě se jako konstruktér podílí i na stavbě dakarských vozů. Jeho testování ale bylo v ohrožení. “Nebylo mi úplně nejlépe, ale jsem rád, že jsem nakonec mohl dorazit. Je to samozřejmě úplně jiné než okruhy, ale ta úroveň a profesionální přístup nejen k technice, ale i k testování, se tomu čím dál více přibližuje. Jdeme správným směrem a to je důležité. Věřím, že to bude stejné i na okruzích. To se ostatně brzy ukáže,” usmál se David Vršecký.
140317_Senica 001V Senici se v závodní tatře mimo Martina Kolomého a Davida Vršeckého proháněli i další jezdci, které si zatím tým nepřeje jmenovat. „Není novinkou, že stavíme druhý závodní speciál pro Dakar 2015. Post jezdce je ale do uzavření smlouvy obchodním tajemstvím. Navíc není vyloučeno, že těch vozů přibude ještě víc. Na další informace si budete muset počkat a to minimálně do začátku dubna,“ komentoval budoucí jezdecké složení manažer týmu Jan Kalivoda.
Poukazoval tak na zveřejněnou video-upoutávku z testování, která slibuje více již 7. dubna 2014.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Slovenská výheň upekla pro Buggyru těžký víkend, přinesl i dakarskou vložku

Další porci smůly si o víkendu vybrali piloti týmu Buggyra ZM Racing v závodě ME tahačů na okruzích na Slovakia Ringu. Adam Lacko podruhé v této sezoně odjel domů bez bedny v celkovém pořadí, přesto si udržel průběžně čtvrtou příčku. … Číst dále →

číst dále »

První prázdninový víkend je nabitý akcemi

Začátek prázdnin je ve znamení závodu kamiónů a to jak na okruzích, tak v terénu. Po dvouleté přestávce se na Slovakiaring vrací evropský šampionát ETRC – závod tahačů na okruzích. O další cenné body bude bojovat i náš Adam Lacko, kterému … Číst dále →

číst dále »

Premiéra nových elektrických vozidel Scania: S dojezdem až 350 kilometrů vyhoví regionální přepravě

Scania představuje kompletní čistě elektrické řešení pro regionální dálkovou přepravu. Výkon, dojezd a rychlost dobíjení umožňují bezproblémový každodenní provoz. Scania pokračuje na své cestě elektrifikace, aby ve spolupráci se zákazníky dosáhla stanovených vědecky podložených cílů pro snížení emisí CO2. Věrna … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno