Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku.
Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, dnes oznámil, že svou plně elektrickou chladicí technologii používá Mercedes-Benz k chlazení prvního blízkého -vozidla řady eActros s bateriovým pohonem, která zahájila praktický provoz v Německu a Nizozemsku. Tento projekt je výsledkem úzké spolupráce mezi společnostmi Frigoblock a Daimler Trucks s cílem nabídnout zákazníkům udržitelnou chladicí technologii, která může bezproblémově fungovat s novými vozidly Mercedes-Benz eActros.
„Další udržitelné inovace v chlazení elektrické dopravy jsou jádrem toho, co Frigoblock znamená,“ řekl Ingo Kaltwasser, OEM manažer podvozku pro Frigoblock v Evropě, na Středním východě a v Africe. „Úzce jsme spolupracovali s inženýrskými týmy ve společnosti Mercedes-Benz Trucks, abychom přizpůsobili technologii Frigoblock a splnili přesné energetické potřeby nového vozidla eActros. Tento projekt staví na našem desetiletí trvajícím vztahu se společností Daimler a jsme hrdí na to, že můžeme toto odvětví posunout o další krok směrem k CO2 neutrální chlazené přepravě.
S využitím integrované invertorové technologie jsou elektrické chladicí jednotky Frigoblock navrženy tak, aby spolupracovaly přímo s vozidly napájenými bateriemi a minimalizovaly tak počet součástí spotřebovávajících energii. To umožňuje nejoptimálnější využití kapacity baterie vozidla a přispívá k maximalizaci dojezdu nákladního vozidla.
Aby byly splněny elektrické požadavky nového eActros, Frigoblock navrhl nový systém CAN-Bus-Gateway pro přímou komunikaci mezi nákladním vozidlem a chladicím systémem. Inteligentní řízení efektivně řídí spotřebu energie jednotky s použitím pouze minimální energie potřebné k udržení nastavené teploty. Přepracovaný systém CAN-Gateway také zajišťuje dodatečnou elektrickou bezpečnost, nezávisle na vypnutí chladicí jednotky v případě elektrické nouze.
„Přepracovaná komunikace CAN otevírá dveře dalšímu vývoji v udržitelném elektrickém dopravním chlazení,“ řekl Ingo Kaltwasser. „V budoucnu, s vylepšenými komunikačními schopnostmi a inteligentním plánováním tras, bude chladicí jednotka schopna přispět ke zvýšení dojezdu elektrického vozidla a učinit toto udržitelné, CO2 neutrální řešení logistiky chladicího řetězce ještě provozně efektivnější.“
Udržitelná logistika potravin s řízenou teplotou.
Simon Loos v Nizozemsku a Tevex Logistics v Německu jsou dvě společnosti pro přepravu potravin, které do svých vozových parků zařadily první bateriově poháněné a chlazené nákladní vozy eActros Frigoblock.
Elektromobil ve flotile Simona Loose zásobuje supermarkety v různých městech včetně Rotterdamu, Haagu a Delftu suchým zbožím a čerstvými potravinami s kontrolovanou teplotou. Chladicí eActros Frigoblock bude v provozu sedm dní v týdnu a každý den urazí až 300 kilometrů v lokálně neutrálním provozu. Baterie se budou nabíjet přes noc v distribučním centru jejich zákazníků v Delfgauw.
Německý Tevex Logistics plánuje nasadit nový eActros s chlazením Frigoblock ve vícesměnném provozu. Logistická dceřiná společnost skupiny Tönnies bude každý den přepravovat své vlastní vysoce kvalitní potravinářské produkty různým zákazníkům v širší oblasti. Společnost očekává, že kamion ujede až 600 kilometrů za den a bude se dobíjet v nabíjecí stanici v areálu společnosti.
„Je pro nás důležitým úspěchem vidět technologii Frigoblock, která umožňuje zákazníkům logistiky chladícího řetězce provozovat první kamiony eActros napájené bateriemi v Evropě,“ řekl Ingo Kaltwasser. „Elektrická inovace od Frigoblock bude i nadále pomáhat našim zákazníkům, aby byly jejich vozové parky udržitelnější, minimalizovaly dopad dopravních operací na životní prostředí a snižovaly emise CO2 v městských oblastech.“