IAA Hannover – malá rakapitulace

IAA Hannover 2014

Veletrh nabídl 322 premiér a 2066 vystavovatelů ze 45 zemí znamenal nárůst o 9% oproti poslednímu konání. MAN 0001Dominantou expozice nákladních vozů byl těžký tahač MAN 41.640 8×4/4 pro těžké přepravy až do 250 tun. Mezi 19 nákladními vozy všech výrobních řad bylo zastoupeno klasické palivo, tak CNG a hybridní pohon. Představeny byly i pokročilé technologie – Eco Roll, TopTorque, topografický tempomat –EfficientCruise GPS. V sekci autobusů značky MAN a Neoplan byl hvězdou MAN Lion´s Coach City GL CNG oceněný titulem “Bus of the Year 2015” nejen za úsporu paliva, šetrnost k životnímu prostředí, ale i za to, že jako jediný ve své kategorii kloubových autobusů s 18,75 m délky a kapacitou 142 cestujících nabízí pětici dvoukřídlých dveří. MERCEDES 0030Druhý domácí producent nákladních vozidel jako jediný letos na stánku představil futuristický truck – kamión nabitý moderními technologiemi, kdy řidič už jen dohlíží na provoz vozidla. Největší expozice těží samozřejmě z širokého portfolia značky začínající u osobních aut přes užitkové po nákladní. Premiéru pro veřejnost mělo tak nové Viano i podobně jako u MAN tahač pro nadrozměrné přepravy a hydraulický pohon přední nápravy. Tento alternativní pohon, se kterým poprvé přišla mnichovská automobilka a byl na několik let patentován exkluzivně jen pro ni, je nyní představován v trochu pozměněném provedení jak značkou Renault tak nyní u vozu s trojcípou hvězdou. SCANIA a VOLVO 0025Skandinávští výrobci měli obdobné expozice jako před dvěma lety. Zatímco Scania již delší čas nabízí nejširší škálu motorů v provedení Euro 6 a zde byl představen nejekonomičtější tahač s nejnižší spotřebou, Volvo se chlubí siláckými motory a přední nápravou s nezávislým zavěšením kol. Vedle těžkotonážního tahače byl k vidění i odlehčený tahač řady FM s váho lehce přes 6 000 kg a mezi autobusy pak hybridní pohony včetně elektrohybridu. Volvo navíc spolu s francouzským bratrem má nejmladší kabinu a vůz na trhu. U Scanie se už dlouho čeká na nový model, který stále nepřichází. DAF 0019Ač se to nezdá – nejstarší kabinou je právě DAF, byť po posledním faceliftu vypadá velmi pěkně. Ani zde nepřibyla zásadní novinka. vystaveno bylo rozvážkové vozidlo a aerodynamickou skříňovou nástavbou a tahače v několika konfiguracích. Tradiční oranžová barva holandského výrobce zdobila celou flotilu vozidel. RENAULT Hannover byl oficiálním představením nových typů všech výrobních řad a zároveň designu, který sklidil ocenění v podobě ceny za “Truck of the Year 2015”. Rovněž francouzský výrobce z Lyonu zde mimo jiné představil své pojetí předního náhonu s pomocí hydrauliky, nicméně premiéru si tento systém odbyl již před dvěma roky.  Těsné spojenectví se švédským Volvem bylo patrné i zde v Hannoveru. Renault se navíc může pochlubit užitkovými vozy kategorie N1 jako je Master, Trafic, Kangoo. IVECO                                                                                                                                               0018Italské Iveco patřilo k těm výjimkám, které zde představilo vůz nové koncepce a to malý rozvážkový vůz třídy N1 nedaleké budoucnosti. Prostorný futuristický vůz s moderními technologiemi podobně jako Mercedes představoval pohled konstruktérů a designérů do blízké budoucnosti. GINAF, PAUL, TONI MAURER 0014Známé značky v netradiční provedení, to jsou produkty zmíněných výrobců – úpravců. Německý výrobce PAUL z Pasova má stálou expozici před halou stuttgardského výrobce pro kterého je dvorním úpravcem. Nově na IAA se prezentoval protějšek – TONI MAURER, který zase přednostně upravuje podvozky značky MAN. Převážně z komponent holandského DAFU zase vyrábí GINAF – značka, jež se po bankrotu vrací zpět s novým majitelem z Číny. Produkce by ale měla navázat na původní výrobní program, zde navíc rozšířen také o hydro pohon náprav. EXOTIKA 0064Nejen vystavený show truck – hvězda nového dílu filmu Tranformers – americký Western Star plný chromu a plamenů, se šesti výfuky ale i řada exotických výrobců obohatila tento veletrh. Mezi již tradičního vystavovatele kooperujícího s firmou Daimler – indický BAHRATRANZ měl letos návštěvník možnost spatřit a osahat si techniku z Číny – DONGFENG a CAMC či korejský HYUNDAI. Nutno říci, že na rozdíl od čínských vozů, má Hyundai vysokou úroveň zpracování i designu a spolu s motory Euro6 by mohl být vážným konkurentem evropských výrobců. Dle kusých informací zástupců značky, jež zde tahač vystavila jen jako lákadlo k užitkovým vozům by ale tento tahač neměl být určen pro evropský trh. NÁVĚSOVÁ TECHNIKA 0010Jako pověstná červená nit se napříč všemi značkami výrobců návěsů vinula nová technologie – vyhřívaní sklápěcích návěsů. Je to trend odkazující se na povinnost přepravců balených směsí v Německu. Od příštího roku velcí dopravci a v zápětí pak všichni ostatní budou muset pro přepravu balených směsí pro pokládku asfaltu používat tyto speciálně izolované a vyhřívané sklápěcí návěsy s několika teploměry na korbě. Německý Fliegl navíc vystavoval i nový typ předního rámu návěsu. Windabweiser2U plachtových návěsů se hraje na přepravovaný objem, vnitřní výšku a hmotnost návěsu. V poslední době přibývají navíc různé asistenční systémy, couvací kamery a v případě dominantního domácího výrobce KRONE jsou to pak i například klapky na konci návěsu, zlepšující aerodynamiku a snižující spotřebu paliva či systém pásů pro zajištění nákladu. Zajímavý byl i prezentovaný pneumatický systém zajišťování kontejnerů – pneumatický zámek. Na venkovní ploše mezi návěsy pro nadrozměrné náklady zaujala zase novinka firmy Scheurle – samochodný modul na pásovém podvozku ať už pro samostatnou přepravu nákladů či jako tahač.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky, Technika , , , , , , , , , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Ouředníček a Prokop spolu na Dakar 2019

Když v uplynulém ročníku Rally Dakar odtáhl jezdec Tomáš Ouředníček do cíle jedné z infarktových etap nepojízdný Ford Martina Prokopa a umožnil mu tak dokončit nejtěžší motoristický podnik planety, ani jeden z nich určitě netušil, že za několik měsíců dostane Ouředníček na oplátku lano od Prokopa, sedmého nejlepšího pilota Dakaru 2018. „Dohodli jsme se, že na letošní dakarskou rallye vyrazíme jako druhá posádka v Martinově týmu MP-Sports,“ informoval o aktuální situaci Ouředníček.

číst dále »

Scania předala společnosti TQM 6 nových vozidel

Společnost TQM – holding, která se věnuje osobní a nákladní dopravě, se rozhodla svou flotilu rozšířit o 6 nových nákladních vozidel Scania v konfiguraci 4x2 s kabinou řady R a motorem o výkonu 450 koní.

číst dále »

Víkend plný motorismu

O tomto víkendu nebudou vědět příznivci motor sportu kam dřív - výstavy i akční exhibice

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno