nikey.cz

Unikátní TATRA pro speciální použití: TATRA PHOENIX pro přesazování stromů

Společnost PARTNER IPEX, která je dlouholetým autorizovaným dealerem a prodejcem vozidel TATRA, dodala svému významnému německému zákazníkovi speciální vozidlo TATRA PHOENIX s nástavbou určenou pro přesazování stromů.

Pro společnost PARTNER IPEX, která se ve Frenštátu pod Radhoštěm specializuje kromě prodeje a servisu standardních vozidel TATRA i na individuální úpravy a přestavby, se jednalo o další z řady unikátních technických projektů realizovaných na podvozcích značky TATRA.

„Jsme rodinná firma, která se již po tři generace zabývá prodejem, servisem, speciálními úpravami a přestavbami vozidel Tatra,“ konstatoval Vojtěch Svoboda, obchodní a marketingový ředitel společnosti PARTNER IPEX. „Jsme specialisté. Vždy se snažíme vyjít vstříc individuálním požadavkům zákazníka a vyrobit či upravit mu tatru na míru. Provádíme drobné úpravy, ale i rozsáhlé přestavby a stavby vozidel. To je i případ vozidla pro společnost Opitz, kdy jsme ve spolupráci se společností Tatra Trucks, výrobcem nákladních automobilů Tatra, zrealizovali toto speciální provedení vozidla. V Tatra Trucks vyrobili standardní podvozek, který jsme následně upravili a přestavěli dle požadavků zákazníka, zkompletovali s nástavbou a tu jsme navíc kompletně zmodernizovali.“

Speciální vozidlo TATRA PHOENIX s nástavbou OPTIMAL 3000 bylo dodáno německé společnosti OPITZ, která se zabývá přesazováním vzrostlých stromů včetně kořenů a jejich transportem po celé Evropě. Kromě poskytování těchto služeb se navíc zabývá i samotnou výrobou těchto typů nástaveb. „Zabýváme se přesazováním stromů už více než 55 let. Od roku 1981 používáme také vozidla Tatra,“ zavzpomínal u příležitosti převzetí nového vozidla Tom Braam, výkonný ředitel společnosti OPITZ. Vozidla TATRA ve svém vozovém parku průběžně obnovuje. Kromě nového vozidla provozuje i vozidlo TATRA modelové řady PHOENIX Euro 5 v konfigurací náprav 8×8. „Jsme rádi, že vozidla značky Tatra již několik desetiletí prokazují ve společnosti Opitz své jedinečné technické vlastnosti a že je s nimi náš zákazník spokojený, což potvrdil nákupem nového vozidla,“ pokračoval Svoboda.

Nový podvozek TATRA modelové řady PHOENIX Euro 6 je vyroben v konfiguraci náprav 10×8. Kabina je dvoumístná, v provedení se spacím lůžkem, a vybavená multifukčním volantem s airbagem, autorádiem, navigací, automatickou klimatizací a lednicí. Hnací trakt je tvořen motorem PACCAR MX-13 o výkonu 390 kW, manuální šestnáctistupňovou převodovkou ZF a dvoustupňovou redukční převodovkou TATRA přenášející hnací sílu do centrální nosné roury. Ta tvoří společně s nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami extrémně tuhý celek a nosný systém podvozku, který je odolný vůči vnějším povětrnostním vlivům a je tak určený i do těch nejtěžších terénních podmínek. První tři nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky, pérování posledních dvou zadních náprav zajišťují listové pružiny. Kromě prvních dvou náprav je i poslední náprava řiditelná, čímž je zajištěn malý poloměr otáčení a skvělá manévrovatelnost, přestože délka vozidla činí takřka deset metrů.

„Hlavní přidanou hodnotou vozidla je unikátní koncepce podvozku Tatra. Centrální nosná roura a nezávisle zavěšené výkyvné polonápravy umožňují, že podvozek je vyrobený jako takzvaný bezrámový a rám nástavby je umístěný přímo na příčníky, které jsou spojeny s centrální nosnou rourou. Samotný rám podvozku není potřebný. Takové technické řešení umožňuje pouze tatrovácká koncepce. Vozidla jiných značek musí být vybavena i rámem podvozku. Jeho použití by v tomto případě ovšem znamenalo, že by kompletní vozidlo s nástavbou disponovalo celkovou výškou přesahující čtyři metry, což je pro provoz vozidla na pozemních komunikacích nepřípustné. Zato kompletní Tatra s nástavbou tuto výšku nepřekračuje,“ zdůraznil Svoboda a jeho slova potvrdil i zákazník. „Velkou výhodou vozidel Tatra pro naše použití je výška podvozku, na který můžeme umístit naše největší nástavby na přesazování stromů, jejichž průměr kořenů činí až tři metry, a přesto celková výška nepřesáhne čtyři metry. To podvozky jiných značek neumožňují,“ doplnil zákazník a potvrdil tak jedinečnost vozidel značky TATRA.  

 
Autodoprava, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno