Češi pilují na Dakar

Dakar 2011 se pojede 1.-15. ledena 2011

Zatímco s koncem roku končí motoristická sezóna, účastníci proslulé Rally  Dakar (paradoxně  pořádané již po třetí v Jižní Americe se startem i cílem v Buenos Aires a okruhem téměř 5.000 km) mají na pilno, protože jejich chvíle právě přichází. V průběhu listopadu se bude naloďovat technika ve Francii a hned po vánočních svátcích odcestují závodníci za oceán do rozpáleného Buenos Aires na start dalšího ročníku nejznámějšího vytrvalostního závodu.

čtěte speciál: Dakar 2011 na www.Kamionaci.cz

Čtěte také:

konečné sestavy týmů na DAKAR 2011

Jak to vlastně je s DAKAREM?

Dakar se trénuje na Slovensku

Pro testování svých speciálů si už několik let naše týmy vybírají vojenský prostor poblíž Senice na Slovensku, který je skutečně za humny a díky písečnému podloží a množství dun nejlépe nasimuluje prostředí závodů v Chile a Argentině.

Tatra a Liaz na Dakaru

David Vršecký jako kopilot Marka Spáčila

Jako první si v podzimním termínu v půli října zatrénoval Marek Spáčil s Martinem Kolomým a překvapením sezóny – Davidem Vršeckým. To je patrně největší senzací sezóny, kdy tento dvojnásobný mistr Evropy v závodech silničních tahačů usedá jako druhý pilot do kabiny Dakarské Tatry.

David Vršecký, Robert Randýsek a matějovský ml. na akci MANMyšlenka se rodila v hlavě Davida už asi dlouho a když pak absolvoval jízdu v dakarském speciálu MAN s Robertem Randýskem při akci MAN v pískovně Ledčicích, řekl, že je to už nějaké znamení a že přes zimu, kdy se nejezdí okruhy, je stejně mrtvé období, tak proč jej nevyplnit další aktivitou….

Spojitost s Buggyrou je i ve stejné značce hnacího agregátu Caterpillar, kterým letos Marek Spáčil nahradil původní problematický Deutz. Americký motor by měl být výrazně spolehlivější a výkonnější, nevýhodou je jen větší hmotnost, mechanici si navíc museli poradit s jeho zástavbou do vozidla a sladěním z dalšími prvky hnacího řetězce – spojka, převodovka…
V Senici se osvědčil a nyní s ním už celá posádka “testuje” na ostro závod v Africe.
Zatím se vyskytl jen problém s hliníkovými ráfky, které při určitém huštění pneumatik (nízký tlak pro pískové podloží), neudrží vzduch a dochází k uvolnění pneumatiky.

Oslavy svátku založení samostatného českého státu zase využil pro testování tým Aleše Lopraise, který rovněž zapracoval na modernizaci svého Tatrováckého podvozku a bude určitě i tentokrát chtít šlapat na paty ruské zborné v podání KAMAZ týmu.

První listopadový víkend se na Slovensko vydal i tým Tomáše Tomečka s oběma speciály, tedy Tatrou Tomáše Tomečka a Tatrou Andreho Azaveda. Pilot Azavedo tentokrát nedorazil, takže se za volantem střídal Jaromír Martinec s dalšími piloti týmu, zatímco Tomáš Tomeček neúnavně vozil novináře a pozvané návštěvníky ve svém oranžovém speciálu.

Nejedeme na Dakar, protože jedeme do Dakaru

I Letka tým má překvapení, protože se tým před Dakarem dělí. Jedna parta s Azavedovým speciálem putuje do Argentiny, druhá část s Tomášem Tomečkem jede na Africký závod, konaný ve stejném termínu.
Jak říká Tomáš Tomeček – “Nejedeme na Dakar, protože jedeme do Dakaru“.

MAN Offroadsport týmu pilotovaný Robertem Randýskem

MAN Offroadsport týmu pilotovaný Robertem Randýskem

Je opravdu zajímavé, že i po mnoha změnách tras a zvláště pak nyní po konání rallye na Americkém kontinentu si stále závod drží toto označení už neplatného místa dojezdu……

Mezi kamióny by česká republika měla mít i další svá želízka. Martin Macík, který se svým Liazem na posledním ročníku dosáhl neuvěřitelného výsledku – čtvrtého místa mezi kamiony – a o kterém jsme přepokládali že určitě bude chtít dál dělat dobré jméno dnes už bohužel neexistující značce domácího výrobce, bohužel účast nepotvrdil.
Po loňské výluce letos pojede ostrou asistenci týmu Offroadsport Mirka Zapletala s MANem TGA i Robert Randýsek.
Další piloty usednou do kamiónů zajišťujících servis a zázemí týmu.

Jiří Fiala

 
Dakar, Na cestách, Novinky, Zábava a videa , , , , Zobrazit komentáře2 Vytisknout stránku

2 reakcí na Češi pilují na Dakar

  1. Vesta píše:

    …to Vypadá že se můžeme těšit na zpravodajství z Dakaru 🙂 – jak je to vlastně s posádkama pro kategorii nákladních vozidel? Kolik jich z ČR vyráží?

  2. admin píše:

    O dakaru chystáme SPECIAL kde budou všechny tyto důležité informace k dispozici – už brzy na http://www.Kamionaci.cz 🙂

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Calvet zvedal francouzské publikum ze sedadel, Lacko se pral o podium

Teó Calvet dokázal v sedmém podniku evropského šampionátu tahačů na domácí trati v Le Mans zvítězit. Na své konto si tak jedenadvacetiletý jezdec připsal premiérové vítězství před domácím publikem v šampionátu a dál kraluje Promoters cupu. Adam Lacko nezažil příliš šťastný víkend a … Číst dále →

číst dále »

Průkopník elektrických nákladních vozidel: Daimler Truck slaví na veletrhu IAA Transportation 2022 evropskou premiéru nové generace modelu FUSO eCanter

Nová generace modelu FUSO eCanter je precizně přizpůsobena požadavkům rozvážkové dopravy v centrech měst a na posledních úsecích logistických řetězců Tři různé sady akumulátorů umožňují dojezd mezi 70 a 200 kilometry Nabíjecí jednotka podporuje nabíjení jak střídavým, tak stejnosměrným proudem Nová … Číst dále →

číst dále »

Další výzvou pro Lacka a Calveta bude tradiční závod v Le Mans

Sedmým a předposledním závodem pokračuje sezóna ME tahačů na okruzích ve francouzském Le Mans. Na okruhu Bugatti budou jezdci týmu Buggyra ZM Racing bojovat o drahocenné body: Adam Lacko o posun v celkovém pořadí do elitní trojky a Téo Calvet … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno