100 let hasičských automobilů SCANIA

Stoletá tradice hasičských vozidel Scania

image001Počínaje vozem DLa Special, které se v roce 1912 považovalo za průkopnický model, až po dnešní sérii P, píše Scania dlouholetou historii výroby spolehlivých vozů pro hasičské a záchranářské sbory.
Když Scania vyrobila své první hasičské vozidlo, většina tehdejších hasičských sborů pumpovala vodu k hašení z vozů tažených koňmi.
V roce 1912 Scania-Vabis, která vznikla krátce předtím sloučením dvou samostatných podniků, vyrobila vůz s názvem DLa Special. První vozidlo tohoto typu koupil hasičský sbor v Norrköpingu.
Vůz se jim tak osvědčil, že si za tři roky objednali další vozidlo, které již bylo vybaveno 24- metrovým odnímatelným žebříkem.
Scania-Vabis vyrobila v roce 1919 inovativní model T-1, který je považován za první hasičské vozidlo s pohonem čtyř kol na světě. Vozidlo modelu T-1 si koupil i hasičský sbor v Södertälje a používal ho během následujících 25 let.
V roce 1939 vyrobila Scania-Vabis model s označením 33516, který si kromě jiných zájemců opatřil i hasičský sbor ve městě Eskilstuna s cílem obnovit svůj vozový park vozidly se skládacím žebříkem.
Jedno z vozidel s nástavbou vyrobenou společností Magirus z Ulmu a s 30-metrovým žebříkem se používalo ještě v roce 1959.
Dalším speciálním vozem byl model L64 vyroben v roce 1951. Jedno z těchto vozidel s benzinovým motorem a rychlým pohonem bylo dodáno železárnám Sandvik a městu Sandvik, které měly společný hasičský sbor. Vozidlo se rychle stalo populárním a objednaly si ho mnohé další hasičské sbory.

13179-008Od roku 1968 díky změně názvu společnosti nesou tato nákladní vozidla název Scania.
V roce 1980 Scania spustila výrobu modelu LB81. Toto nákladní vozidlo s nízkou nástavbou, automatickou převodovkou a se skládacím žebříkem Metz dodnes slouží v mnoha švédských městech.
I po 100 letech od uvedení prvního hasičského vozidla na trh je Scania pro hasičské a záchranářské jednotky oblíbenou volbou. Díky ergonomickým vylepšením v kabině posádky se Scania za posledních 25 let stala pro své uživatele mnohem pohodlnějším pracovištěm.
V mnoha zemích světa dosáhla Scania v tomto segmentu úspěchu. Díky širokému sortimentu součástek vyráběných v modulárním programu Scanie si mohou výrobci nástaveb, jakož i provozovatelé sestavit specifikaci vozidla přesně podle požadavků zákazníka

 
Novinky, Technika , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Kamiony MKR uzavřely Dakar v elitní desítce

Džidda/Židovice – Je dobojováno! 43. ročník Rallye Dakar je minulostí a do cíle dojela dvojice kamionů MKR Technology v elitní desítce. V celkovém pořadí přitom jednomu unikla jen těsně, ale v severních Čechách se bude slavit. Roudnický palubní mechanik Daniel Kozlovský totiž skončil … Číst dále →

číst dále »

Buggyra slaví Beduína, Macháček po boku gigantů!

Ještě před dvěma týdny nemožné, se stalo skutkem. Tým Buggyra Racing slaví první celkové vítězství na Rally Dakar 2021. Josef Macháček, vítěz kategorie lehkých prototypů, si dojel pro šesté vítězství, čímž dorovnal počet vítězství Karla Lopraise. Navíc se český veterán … Číst dále →

číst dále »

Aleš Loprais bojoval až do posledních kilometrů

Aleš Loprais, Khalid Alkendi a Petr Pokora obsadili na Rally Dakar 2021 páté místo v konečném hodnocení kategorie kamionů. Posádka Instaforex Loprais Praga Teamu se v poslední etapě nadechla k závěrečnému náporu, který však nevydrželo obutí její Pragy V4S DKR. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno