DESIGN VE SLUŽBÁCH ÚSPORY PALIVA

U příležitosti konání salónu IAA v Hannoveru představila společnost Renault Trucks studii průmylového designu postavenou na bázi silničního vozidla pro dálkovou přepravu a celkově koncipovanou pro redukci spotřeby paliva. Ušlechtilé materiály, výrazná aerodynamika a technologické inovace – to vše se snoubí ve vozidle, jehož účelem je představit dlouhodobý cíl výrobce v otázkách výzkumu snižování spotřeby paliva.


,,Práce na konceptu CX/03 je studií průmyslového designu, nikoli stylu,” uvedl jasně Hervé Bertrand, ředitel designu společnosti Renault Trucks. Toto vozidlo plně zapadá do řady předchozích výzkumných projektů výrobce na dané téma, jako byl například projekt Optifuel Lab. ,,Cílem studie CX/03 je ukázat podstatu snahy společnosti Renault Trucks v otázkách snižování spotřeby paliva,” pokračuje Hervé Bertrand, ,,a vytyčit směr jejího úsilí v budoucích výzkumech.” Proto má každý prvek vozidla svou jasnou funkci, která je vždy podřízena důrazu na aerodynamiku a efektivitu.
Na prvním místě je maska chladiče. Díky své jedinečné trubicovité struktuře z uhlíkových vláken a hliníku budí dojem obnažené kostry kamionu a vzbuzuje současně dojem lehkosti a robustnosti. Při zvýšení rychlosti vozidla dojde k posunu pohyblivého čelního panelu dolů na střední část masky. Níže provede tentýž úkon spoiler za účelem snížení světlé výšky vozidla a tři aerodynamické lamely odvádějí proud vzduchu směrem na bočnice vozu. Zpětná zrcátka jsou redukována na své nejjednodušší vyjádření a uchycena jsou pomocí páru profilovaných trubek. Stejně jako všechny ostatní prvky mají jediný cíl: usnadňovat průchod vzduchem ve prospěch snížení spotřeby paliva.
Schůdky do kabiny jakož i kola tahače jsou v tomtéž duchu zakryta. V úrovni kabiny činí sklon čelního skla v místě designéry nazývaném jako “Sloupek A” 12°. Tato hodnota nabízí nejlepší aerodynamický kompromis. Na konci je sklo lehce vychýleno, aby bylo zdůrazněno dynamické vzezření kamionu. « ,,Naším přáním je, aby již z prvního pohledu bylo zřejmé, že všechny prvky tohoto vozidla byly vyvinuty tak, aby byly co nejlehčí, efektivní a aerodynamické,” upřesňuje Hervé Bertrand.

Aerodynamika kamionu se však neomezuje pouze na tahač. Návěs hraje klíčovou roli. V rámci svých předchozích výzkumných projektů, jako byl Optifuel Lab, představila společnost Renault Trucks koncept návěsu s klenutou střechou, přibližující se svým tvarem kapce vody, a s bočními plentami zakrývajícími všechna kola a zadními deflektory. Dále bylo podrobně promyšleno propojení tahače a návěsu, neboť v prostoru mezi nimi vznikají významné turbulence. « Za účelem maximální redukce turbulencí jsme vyvinuli systém ovladatelných bočních plent,” vysvětluje ředitel designu společnosti Renault Trucks,,,je-li vozidlo na dálnici, tvoří kabina jediný díl s návěsem. Naopak při nízkých rychlostech, kdy již nejsou potřeba, se plenty za účelem usnadnění manévrování s kamionem zatahují.”
Přestože se jedná o skutečný pracovní nástroj, který je synonymem efektivity, spolehlivosti a redukce spotřeby, není nutné pohlížet na CX/03 jako na chladný stroj. « ,,Nechtěli jsme, aby vážnost vytlačila vášeň, ” vzpomíná Hervé Bertrand, ,,s cílem přinést trochu tepla jsme se rozhodli umístit na bok kabiny hliníkovou destičku s červeným odstínem. Červená je totiž přece barva vášně a současně je i barvou společnosti Renault Trucks. »

 
Akce, výstavy, veletrhy, Novinky, Technika , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Scania testuje autonomní nákladní vozidla v dálničním provozu

Společnost Scania získala povolení od Švédské dopravní agentury k testování autonomních nákladních vozidel na dálnici E4 mezi Södertälje a Jönköpingem. Testy proběhnou ve spolupráci se společností TuSimple, která je lídrem ve vývoji autonomních vozidel a klíčovým partnerem skupiny TRATON a … Číst dále →

číst dále »

Martin Macík má Zlatý volant. I díky svým skvělým fanouškům

– Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už toho letos stihl hodně. V lednu úspěšně zdolal Rallye Dakar, z legendárního závodu si přivezl tři etapová vítězství a cenné čtvrté celkové místo. Bezprostředně po návratu ze Saúdské Arábie pro fanoušky připravil online … Číst dále →

číst dále »

Logistická společnost Girteka objednala 2 000 nákladních vozidel Volvo

Girteka Logistics, jedna z předních evropských logistických společností, se rozhodla investovat do nejméně 2 000 nákladních vozidel Volvo FH nejnovější generace. Mezi hlavní očekávané přínosy této významné obnovy vozového parku patří vyšší bezpečnost a pohodlí řidiče a nižší spotřeba paliva. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno