Frankie-OXXO team

Ještě jednou se vracíme k tiskové konferenci Frankie-OXXO Racing teamu konané v pátek 9.3.2012  v Praze s některými zajímavostmi a na závěr uvedeme rozhovor s majitelem a závodníkem v jedné osobě.
Na konferenci byl mimo pozvané novináře z Čech, Slovenska, Ruska, Maďarska a Německa samozřejmě přítomen dosavadní základ týmu v osobách majitelů – Frankieho Vojtíška a Ákose Jobbágy spolu s piloty Rusem Alexanderm Lvovem a Norbertem Kissem z Maďarska.
Za předsednický stůl zasedl i autor studie nového vozu Doc. akad. soch Ladislav Křenek, jednatel společnosti MAN Truck & Bus ČR Jochen Modl a zástupci  vývojového oddělení motorů MAN Norimberk pánové Wolfgang Schröppel a Dominic Hyna.
Na posledně jmenované směřovaly z řad novinářů samozřejmě dotazy k technickým parametrům motoru a zákulisí vývoje závodních agregátů i zda MAN preferuje některé týmy.
Jak řekl Wolfgang Schröppel, bylo by to z hlediska vývoje motorů kontraproduktivní. Jsou jen tři nastavení motoru označené A,B,C, z nichž ty nejvýkonnější s označením A mají zástupci podporované automobilkou. Jedná se celkem o osm vozů – MAN stáje Lutze Bernaua, loňský vítěz Němec Joachen Hanh, Španel Antonio Albacete, dva vozy Egona Algauera (ty nyní vlastní nový francouzský tým, takže záhada bodoucnosti žlutých MANů objasněna) a nyní tři ve stáji Frankie-Oxxo.
Frankie Vojtíšek také prozradil oficální barvu týmu. Bude to bílá barva, jež má symbolizovat nový začátek ale i návrat ke kořenům, neboť to byla původní barva Liazu.. Rovněž nebude zaměnitelná s dalšími kamiony ostatních týmů. Jak bude vypadat finální podoba tahačů uvidíme na představení vozů, které by mělo proběhnout koncem dubna. Zatím existují dvě hlavní studie z nichž jedna byla prezentovaná na TK a druhá zaslaná v TZ novinářům.

Od počítače do kokpitu závodního vozu

Další zajímavostí bylo, že loňský objev sezóny – maďarský pilot Norbert Kiss – přišel z jezdeckými schopnostmi, jež získal při hrách-tréninku na PC simulátoru. Prý dokonce jezdí i jinou stopu, než jaká je zvykem u letitých jezdců.
Konferenciér Petr Dufek položil i “záludnou” otázku Františkovi Vojtíškovi, jak manažer a majitel týmu Frankie, umluvil k závodění Frankieho, čímž upozornil na zdvojenou funkci našeho pilota v týmu.
Smysl pro humor projevil i druhý z majitelů Ákos Jobbágy na otázku jak se vypracoval na majitele závodního týmu. Prý jako malý chlapec byl s otcem na závodech tahačů na maďarském Hungaroringu a pronesl, že by jednou chtěl mít takový kamion. Pak spatřil dakarský speciál a opět jej chtěl. V roce 2005 pak jako první Maďar okusil závod Dakar a posléze založil okruhový tým. S Františkem se potkal poprvé jako onen mladý chlapec, později při společných karambolech na trati a nyní bude František “jeho” pilotem!
Rušno při konferenci měli tři překladatelé, kteří museli překládat jak jezdcům, tak publiku do Češtiny, Ruštiny, Němčiny a Maďarštiny. To bude časté úskalí koncerencí tohoto týmu a byla to i jedna z otázek novinářů, jak bude probíhat konverzace v týmu a co bude oficiální jazyk v tak specifických a naprosto odlišných nesvětových jazycích. Odpověď zněla, že večer na hotelu po banketu, nebyl s konverzací problém……

Interview s Frankiem

Rozhovor s Františkem Vojtíškem vznikl ještě před TK na návštěvě Jabloneckých dílen, kde v těchto dnech vznikají nové speciály.

Red: Předně gratuluji k návratu mezi okruhové truckery. Můžeš poodhalit vznik nového týmu?

Frankie: “Po dohodě mezi MAN a naším týmem došlo rovněž ke schůzce s majitelem závodního týmu OXXO. Na setkání jsme se dohodli, že bychom vytvořili východní tým s jezdci Frankie Vojtíškem, Norbertem Kissem a Alexandrem Lvovem. Potom začala tvrdá práce na celkové realizaci projektu.”

Red: Jaká bude struktura týmu –jezdci, mechanici, lidé v zázemí, atd..

Frankie: “Jmenný seznam lidí a všech pozic pracovníků bude upřesněn v krátké době, až budeme znát jména lidí z Maďarska.”

Red: Co se vlastně dělo ty dva roky od ukončení spolupráce se značkou RENAULT?

Frankie: “Po ukončení spolupráce došlo k restruktrualizaci celého týmu a čekalo se na vypršení smluvních termínů kontraktu se značkou RENAULT TRUCKS a nastartovala nová jednání o návratu zpět na závodní dráhu. Začal se také připravovat nový design závodního kamionu ve spolupráci s VUT Brno, konkrétně s panem docentem Křenkem.”

Red: Jelikož budeš pilot jednoho z trucků a zároveň stojíš v čele týmu, nebude jedno na úkor druhého?

Frankie: “Teď mám na starosti přípravu závodních kamionů a věci kolem techniky. Jakmile budou závodní kamiony postaveny, tak se budu soustředit na “pozici” pilota. V týmu jsou velmi schopní lidé mezi které bude rozdělena práce a pravomoci. Mají veliké zkušenosti s chodem týmu a přípravou na závody.”

Red: Proslýchalo se, že budete stavět i čtyři závodní speciály. Jak to tedy bude?

Frankie: “Stavějí se tři nové závodní kamiony a čtvrtý bude sloužit k permanentnímu testování a zkoušení nových dílů a komponentů.”

Red: Nové závodní kamiony, které se zde staví vychází z platformy MAN, či jsou stavěny dle Vašich představ a zkušeností? Co bude MAN a co bude vlastní konstrukce made in Frankie?

Frankie: “Závodní kamiony musejí vycházet ze sériového vozu což je dáno předpisy FIA (mezinárodní automobilová federace). Pomocné šasi a díly, které mohou být vlastní vycházejí z našich zkušeností a společných představ Frankie a OXXO.”

Red: “Přecházíš ke značce MAN, která má výsostné postavení ve startovním poli Truck Race. Přesto, je to pro tebe jen pracovní nářadí a dobrá spolupráce, či ještě vzpomínáš na značku RENAULT nebo LIAZ

Frankie: ” Samozřejmě nemohu zapomenout na svoje začátky s Liazem a na lidi, kteří nás v té době podporovali a hodně nám pomáhali. I po takové době jim všem moc děkuji a zapomenout se na ně nedá i když se dnes již třeba nevídáme.
S Renaultem jsem začal v roce 2000 kdy se změnila pravidla FIA a Liaz nesplňoval vyrobený počet vozidel. I tato desetiletá spolupráce byla velice zajímavá a hodně nás a celý truck racing posunula dopředu. Jsem rád, že se právě nám povedlo dostat u značky Ranault Trucks- truck racing na tovární úroveň a podporu.”

Red: Existuje v dohodě s MAN nějaká podmínka na výsledky v sezóně?

Frankie: “Samozřejmě závodíme proto, abychom vyhrávali a ne se jenom zúčastňovali, Proto bojujeme o nejvyšší příčky bez podmínek a příkazů”

Red: Je to zvláštní a pro nás Čechy velmi potěšitelná situace, když v naší malé zemi našlo zázemí tolik týmů okruhových závodů – MKR, Buggyra a vy. Čím si to vysvětluješ?

Frankie:“My jsme byli první v naší republice, to již nikdo nezmění ale jsem rád, že je tu více týmů. Nadarmo se neříká “zlatý český ručičky”. Je to samozřejmě dáno i tím, že u nás bylo a je hodně výrobců nákladních vozů – Liaz, Tatra, Karosa, Avie potom i Ross či Praga.”

Red: Potvrdíš mi moji teorii: Týmy okruhových závodů se soustřeďují na severu Čech, zatímco Dakarské týmy na Moravě. Je to náhoda, či to lze přičíst historickému vývoji – liberecký Liaz , který se po Dakaru zaměřil na okruhy a navíc se zde nacházel mostecký autodrom, zatímco Kopřivnická Tatra a okolí se stalo Mekkou Dakaru?

Frankie: “Určitě na tom něco bude, potvrzuji tvou teorii.”

Red: Když už jsme u Dakaru, jak vzpomínáš na své začátky v této soutěži?
Začínal si s Jiřím Moskalem a po té jste oba přešli na okruhy, kterých dosud držíš. Jak k tomu došlo?

Frankie: ” Tak tohle by bylo na delší vyprávění, nedá se to shrnout pár slovy, snad se k tomu někdy dostaneme.”

Red: Nelákal by tě opět návrat k tomuto typu vytrvalostní soutěže, třeba jako spolujezdec, tak jak to učinil kolega David Vršecký minulý rok?

Frankie: “Pokud, tak jenom jako řidič a s dobrým zázemím, strategií a logistikou”

Red: Co vůbec říkáš na dnešní Dakar?

Frankie: “Dnes se pořádně závodí a jezdci, spolujezdci i doprovod musí být opravdu dobře připraveni a trénováni.”

Red: Zpět k okruhům. Tak jako pronikaly zprávy o tvém návratu, máš i ty nějaké zprávy o konkurenci na letošní sezónu?

Frankie: “Zprávy jsou různé, ale počkáme si až bude oficiální startovní listina FIA”

Red: Víš už kolik bude letos startovat trucků a kdo je bude pilotovat?

Frankie: “Počítá se kolem 25 závodních kamiónů, ale zatím není nic jistého.”

Red: Mimo novinku v podobě nového okruhu v Istambulu, kde letos šampionát zahajuje, jsou i nějaké další novinky, třeba v reglementu FIA?

Frankie: “Jenom nějaké vyztužení bezpečnostních rámů a nárazníků, je to kvůli bezpečnosti a to je správné.”

Red: Co říkáš na stavbu čtvrtého vozu MKR?

Frankie: “Já neříkám nic, mě to nepřísluší hodnotit, ale čím víc závodních vozů, tím lepší závody”

Red: Jak jste na tom vy se stavbou vašich vozů a kdy plánujete první testování?

Frankie: “U nás se tvrdě pracuje a první testování by mělo být v půlce dubna – společné testy s MAN”

Red: Jak bude vypadat vaše kolona až se vydáte na cesty?

Frankie: “Kráááásně, protože se bude skládat ze šesti souprav, které potáhnou úžasné a krásné bílé tahače MAN TGX 18.540 XXL. Už se na to moc těším!

Red: Celou svou jezdeckou kariéru máš štíhloupostavu: Jsi dítkem štěstěny, nebo za tím stojí tvrdá práce a diety? A jak vypadá tvá fyzická příprava na novou sezónu?

Frankie: “Tak to asi mám to štěstí. Ale s celou rodinou se snažíme jíst zdravě,  je to pro nás naprosto normální a neomezující se. Máme to prostě tak nastavené již řadu let – proč se přežírat, když to není nutné.
Jinak příprava je nutná: lehké posilování, rotoped, kolo, běžky, brusle, orbitrack a běhání, je potřeba se trochu hýbat.”

 

 
Akce, výstavy, veletrhy, Novinky, Technika , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Miliónté vozidlo VOLVO FH

Vlajková loď společnosti Volvo Trucks, model Volvo FH, slaví v letošním roce své 25. výročí a je jedním z vůbec nejúspěšnějších vozidel v historii celého odvětví dopravy. Nyní tento proslulý model nákladních vozidel Volvo dosáhl úžasného milníku. Dne 19. srpna předal Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks, na veletrhu IAA v německém Hannoveru nadšenému zákazníkovi milionté vyrobené vozidlo Volvo FH.

číst dále »

Scania vytvořila světlový unikát v Hradci Králové

Scania vytvořila se společností Hanes unikátní zametací vůz. Poprvé se totiž podařilo spojit hydrostatický pohon s novou generací automatické převodovky Opticruise. Vozidlo na podvozku Scania a s nástavbou od společnosti Bucher se bude starat o čisté komunikace v Hradci Králové.

číst dále »

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami

Ve středu 10. října zástupci HZS České republiky převzali v Jihlavě dva zcela nové a unikátní hasičské speciály na podvozku TATRA v podobě cisternových zodolněných stříkaček CZS 40 Titan. Vozidla budou sloužit u Záchranného útvaru Hasičského záchranného sboru ČR.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno