Poslední cesta raketoplánu Discovery
Po té, co americká vesmírná agentura NASA oficiálně oznámila ukončení projektu raketoplánů, čekala na poslední aktivní raketoplán Dicovery už jen poslední cesta na čestné místo muzea.
Historie raketoplánu Discovery se začala psát 30.srpna 1984 a během své služby absolvoval 38 úspěšných vesmírných misí přičemž nalétal něco přes 150 miliónů kilometrů.
Na ty poslední pozemské už bylo ale potřeba speciální přepravy na zádech Boingu 747 NSS a pro nákládku a vykládku byly použity dva super jeřáby Terex CC 2800-1.
Pásové jeřáby Terex CC 2800-1 sami o sobě představují značnou logistickou přípravu na převoz jednotlivých součástí celku, který pak disponuje úctyhodnými parametry.
Sestava jeřábů je variabilní dle konkrétně zadané práce, takže mimo základny jež může být pevná či na pásovém podvozku, je volba délky výložníku, pomocného výložníku a použitého protizávaží. Jeřáby jsou schopny zvedat břemena o hmotnostech 600 – 660 tun v rádiusu 10 metrů, či zvedat do výšky 60 metrů a s rádiusem až 35 metrů.
Tříměsíční příprava pro práci pro NASA obnášela denní telefonáty s pracovníky vesmírné agentury a přesné plánování akce.
Raketoplán Discovery vážící 89 085 kg musel být nasazen a sejmut z trupu Boingu 747 NSS s maximální přesností a tak aby byl co nejméně omezen provos letiště.