Scania Opticruise – redakční test Truckeru

Scania G 420 s převodovkou Opticruise Německý odborný časopis Trucker nedávno připravil mezinárodní test vozidel se samočinnými převodovkami. Scania Opticruise se umístila na prvním  místě.

Tahač Scania G 420 vybavený převodovkou Opticruise zvítězil, když časopis Trucker nedávno testoval samočinné převodovky.

Scania Opticruise nejlepší v testu

Čtyři odborní novináři z Německa, Itálie a Španělska absolvovali testovací jízdy s pěti užitkovými vozidly vybavenými samočinnými převodovkami na trase dlouhé 120 kilometrů.

Testovací trasa zahrnovala dálniční úseky, vedlejší komunikace s množstvím zatáček, kopcovité úseky, kruhové objezdy a křižovatky – výtečné podmínky pro posouzení samočinné převodovky, když každý úsek vyžadoval skutečně četná řazení. Převodovky se hodnotily podle následujících kriterií: snadnost ovládání, samočinná funkčnost, přídavné funkce a zvláštnost konstrukce.

Scania-Opticruise-převodovka

Opticruise poskytuje (ve shodě s testovacím týmem): velmi dobrý program řazení, optimálně integrované řízení rychlosti v klesání, předpoklady pro aktivní řízení vozidla, programovatelný rozjezdový převod, výborné ovládání spojky.

Pět testovaných vozidel bylo vybráno z produkce pěti značek: DAF, Iveco, Mercedes-Benz, Scania a Volvo. To znamená, že byly posuzovány čtyři systémy: ZF AS Tronic (DAF a Iveco), Powershift (Mercedes-Benz), Opticruise (Scania) a I-Shift (Volvo). S výjimkou Opticruise se jedná o cíleně postavené „automatizované“ systémy.

Následující tabulka obsahuje kladná i záporná hodnocení testovacího týmu vůči všem převodovkám.

Výrobce Klady Zápory
DAF (ZF AS-Tronic) Celkové nastavení podporuje aktivní řízení vozidla; dobrý program pro zrychlování; řazení dolů pro udržení vhodných otáček motoru pro efektivní brzdicí výkon. Nevyhovující ovládání spojky při rozjezdu do stoupání a při manévrování; řazení dolů ve stoupání poněkud zpožděné; pozdní řazení nahoru po horizontech; pomalé změny převodového stupně.
Iveco (ZF AS-Tronic) Dobrá integrace řízení rychlosti v klesáních; přijatelná rychlost řazení. Nedokonalá ergonomie a ovládání; předčasné řazení dolů ve stoupáních bez ohledu na výkon motoru; ne vždy dobré manévrování bez ohledu na manévrovací modus.
Mercedes (Powershift) Velmi dobrý program řazení (skokové řazení v případě potřeby); zlepšená rychlost řazení; snadné ovládání pedálem. Občas nepříjemná činnost spojky v zatížení; výkonový modus nepotřebný; mnoho důmyslných přidaných funkcí, které by však bylo lépe integrovat, než ponechat k ovládání; občas zbytečné „bezpečnostní“ řazení ve stoupáních.
Scania (Opticruise) Velmi dobrý program řazení; dokonalá integrace řízení rychlostiv klesáních; předpoklady pro aktivní řízení vozidla; programovatelný rozjezdový převod; výborné ovládání spojky. Výkonový modus nepotřebný; rychlost řazení pouze průměrná.
Volvo

(I-shift)

Nejlepší rychlost řazení v testu; výtečné ovládání spojky; snadné řízení pedálem plynu. Výkonový modus nepotřebný; všechny funkce dostupné pouze ve softwarové verzi „Premium“; omezená možnost pomoci přeřazení ručně; vzhledem k absenci retardéru nikoli dobré ovládání rychlosti v klesáních a integrace.

Výsledky

Max.
bodů
DAF Iveco Mercedes Scania Volvo
Ovládání 50 39 37,5 41 40,05 35,75
Samočinné funkce 70 51,33 54,17 58,42 60 57,92
Přídavné funkce 70 46,25 45,5 49,91 51,08 47,41
Zvláštní stupně 80 52,50 58 66,5 70 65
Celkem 270 189 195 216 221 206

zdroj: SCANIA CR

 
Novinky, Technika , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

*

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Reklama

Kamioňáci.com

Nafta

Chci levnejší naftu - Registrace
  1. Více informací
  2. (vyžadováno)
  3. (vyžadován e-mail)
 

cforms contact form by delicious:days

Krátké novinky

Dakar 2015 – den D

stažený soubor Včera byla na tiskové konferenci pořadatelské organizace A.S.O. v Paříži představeny finální podoba nadcházejícího ročníku vytrvalostní soutěže Dakar 2015.

číst dále »

Buggyra odjela na Dakar z Václavského náměstí

141118_TK_Dakar2015_04 Dakarský speciál týmu Tatra Buggyra Racing dnes vyrazil na Dakar 2015 z Václavského náměstí, kde Tatru 815 Buggyra a posádku ve složení Martin Kolomý a bratry Kiliány požehnal světící biskup pražský Mons. Karel Herbs.

číst dále »

Bonver Dakar Project se loučil v Ostravě

DSC_8906 Ve stejném jezdeckém složení, ale s novou technikou a s ještě větším zázemím míří tým Bonver Dakar Project na Rallye Dakar 2015. Cíl je jasný. Promluvit do bojů o přední umístění a dovézt tři týmové kamiony Tatra do cíle nejnáročnější rallye světa.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno

Nacházíte se

Kamioňáci.cz > Novinky > Scania Opticruise – redakční test Truckeru