Scania Opticruise – redakční test Truckeru

Scania G 420 s převodovkou Opticruise Německý odborný časopis Trucker nedávno připravil mezinárodní test vozidel se samočinnými převodovkami. Scania Opticruise se umístila na prvním  místě.

Tahač Scania G 420 vybavený převodovkou Opticruise zvítězil, když časopis Trucker nedávno testoval samočinné převodovky.

Scania Opticruise nejlepší v testu

Čtyři odborní novináři z Německa, Itálie a Španělska absolvovali testovací jízdy s pěti užitkovými vozidly vybavenými samočinnými převodovkami na trase dlouhé 120 kilometrů.

Testovací trasa zahrnovala dálniční úseky, vedlejší komunikace s množstvím zatáček, kopcovité úseky, kruhové objezdy a křižovatky – výtečné podmínky pro posouzení samočinné převodovky, když každý úsek vyžadoval skutečně četná řazení. Převodovky se hodnotily podle následujících kriterií: snadnost ovládání, samočinná funkčnost, přídavné funkce a zvláštnost konstrukce.

Scania-Opticruise-převodovka

Opticruise poskytuje (ve shodě s testovacím týmem): velmi dobrý program řazení, optimálně integrované řízení rychlosti v klesání, předpoklady pro aktivní řízení vozidla, programovatelný rozjezdový převod, výborné ovládání spojky.

Pět testovaných vozidel bylo vybráno z produkce pěti značek: DAF, Iveco, Mercedes-Benz, Scania a Volvo. To znamená, že byly posuzovány čtyři systémy: ZF AS Tronic (DAF a Iveco), Powershift (Mercedes-Benz), Opticruise (Scania) a I-Shift (Volvo). S výjimkou Opticruise se jedná o cíleně postavené „automatizované“ systémy.

Následující tabulka obsahuje kladná i záporná hodnocení testovacího týmu vůči všem převodovkám.

Výrobce Klady Zápory
DAF (ZF AS-Tronic) Celkové nastavení podporuje aktivní řízení vozidla; dobrý program pro zrychlování; řazení dolů pro udržení vhodných otáček motoru pro efektivní brzdicí výkon. Nevyhovující ovládání spojky při rozjezdu do stoupání a při manévrování; řazení dolů ve stoupání poněkud zpožděné; pozdní řazení nahoru po horizontech; pomalé změny převodového stupně.
Iveco (ZF AS-Tronic) Dobrá integrace řízení rychlosti v klesáních; přijatelná rychlost řazení. Nedokonalá ergonomie a ovládání; předčasné řazení dolů ve stoupáních bez ohledu na výkon motoru; ne vždy dobré manévrování bez ohledu na manévrovací modus.
Mercedes (Powershift) Velmi dobrý program řazení (skokové řazení v případě potřeby); zlepšená rychlost řazení; snadné ovládání pedálem. Občas nepříjemná činnost spojky v zatížení; výkonový modus nepotřebný; mnoho důmyslných přidaných funkcí, které by však bylo lépe integrovat, než ponechat k ovládání; občas zbytečné „bezpečnostní“ řazení ve stoupáních.
Scania (Opticruise) Velmi dobrý program řazení; dokonalá integrace řízení rychlostiv klesáních; předpoklady pro aktivní řízení vozidla; programovatelný rozjezdový převod; výborné ovládání spojky. Výkonový modus nepotřebný; rychlost řazení pouze průměrná.
Volvo

(I-shift)

Nejlepší rychlost řazení v testu; výtečné ovládání spojky; snadné řízení pedálem plynu. Výkonový modus nepotřebný; všechny funkce dostupné pouze ve softwarové verzi „Premium“; omezená možnost pomoci přeřazení ručně; vzhledem k absenci retardéru nikoli dobré ovládání rychlosti v klesáních a integrace.

Výsledky

Max.
bodů
DAF Iveco Mercedes Scania Volvo
Ovládání 50 39 37,5 41 40,05 35,75
Samočinné funkce 70 51,33 54,17 58,42 60 57,92
Přídavné funkce 70 46,25 45,5 49,91 51,08 47,41
Zvláštní stupně 80 52,50 58 66,5 70 65
Celkem 270 189 195 216 221 206

zdroj: SCANIA CR

 
Novinky, Technika , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

První prázdninový víkend je nabitý akcemi

Začátek prázdnin je ve znamení závodu kamiónů a to jak na okruzích, tak v terénu. Po dvouleté přestávce se na Slovakiaring vrací evropský šampionát ETRC – závod tahačů na okruzích. O další cenné body bude bojovat i náš Adam Lacko, kterému … Číst dále →

číst dále »

Premiéra nových elektrických vozidel Scania: S dojezdem až 350 kilometrů vyhoví regionální přepravě

Scania představuje kompletní čistě elektrické řešení pro regionální dálkovou přepravu. Výkon, dojezd a rychlost dobíjení umožňují bezproblémový každodenní provoz. Scania pokračuje na své cestě elektrifikace, aby ve spolupráci se zákazníky dosáhla stanovených vědecky podložených cílů pro snížení emisí CO2. Věrna … Číst dále →

číst dále »

Nový bezpečnostní systém pro zvýšení ochrany zranitelných účastníků silničního provozu

Společnost Volvo Trucks nyní zavádí nový bezpečnostní systém, který detekuje ostatní účastníky silničního provozu vjíždějící do mrtvého úhlu na obou stranách vozidla. V rušných dopravních situacích je i pro nejzkušenějšího řidiče obtížné vnímat vše kolem nákladního vozidla. Aby se předešlo … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno