nikey.cz

Tomeček stihl závodit i zachraňovat. Vracejte mu vercajk!

Maroko je za námi, teď se závodí v Mauritánii. Jiná země, jiný terén. Tomáš Tomeček se v mauritánských píscích cítí jako doma. Oranžovou Tatru pod vlajkou Promet/Czechoslovak Group týmu bez problémů provedl nejdelší etapou Africa Eco Race 2022 a ještě pomáhal svým konkurentům. Aby mu zůstali konkurencí. K vítězství v etapě mu chybělo 12 minut, byl pátý. A v cíli poprvé trochu bručel.
Včera jsem psal, že to dnes bude jen a jen o písku a dunách. Zapomněl jsem přidat klíčový termín: soft. Tedy měkké. Nejsou duny jako duny. Ty v Mauritánii jsou vždy hodně měkké. Jak se ukázalo, v říjnu jsou místní duny ještě měkčí než ty samé v lednu. Písek je tady teď jako mouka. V zimě se na
tom rozhodně dá jet lépe. Nedivím se, že auta i buginy zapadávaly,“
glosuje Tomáš Tomeček, který si dnes k závodění přibral práci záchranáře. “Nejprve jsem vytáhl žlutý Optimus Francouze Gerarda. Pak mě předjel. Na to jsem takhle potkal Maďary s Toyotou. O něco později jsem znovu dojel zapadlý žlutý Optimus. Tak jsem ho znovu vytáhl. Ale naštvali mě, protože mi nevrátili čep, který potřebuji na vytahování, a ujeli,“ mračí se pilot stoprocentní Tatry, a pokračuje: „Budu si muset vzít náhradní z baléčka. Tohle se nedělá. Jo, a tahal jsem dnes i ten druhý, černý Optimus.“ Posádka Gosselin, Crespo s černým Optimusem i díky tomu skončila třetí a celkově kategorii auto/kamion stále s náskokem vede. No a Gerard s Delacourem nakonec na trati stejně nechali tři a půl hodiny.
Tomeček dojel do cíle s minimální ztrátou pátý a na stejnou pozici se posunul i v absolutním pořadí.

Ještě měkčí duny než obvykle, nejsou jedinou zvláštností Mauritánie oproti běžnému zimnímu termínu. „Je tady větší horko, i večer je 35 nebo snad 40 stupňů. Chodíme v žabkách, kraťasech a nejlépe bez trička,“ popisuje Tomáš Tomeček a přidává další rozdíly: „Asi málokdo u nás si to uvědomuje, ale máme tady teď o dvě hodiny méně, než je v České republice. A zajímavé také je, že oproti dřívějšku nás ještě více žádají o dodržování rychlostních limitů. Takže tam, kde oficiálně můžeme jet stodvacet, jedeme radši devadesátkou.“ Což samozřejmě platí na přejezdech. Na speciálech se závodí. Motorky a auta žádné rychlostní omezení nemají, kamiony mohou jet do 150 km/h a buginy SSV do 140 km/h.
Důležitá informace se týká počasí. Na severu Senegalu prší, a to tak, jak tam už údajně desítky let nezažili. Proto se už nyní ví, že se kvůli velké vodě nepojede letošní novinka. Tedy druhá část 11. etapy, která se měla odehrát na písečném podloží, a přitom v zelené vegetaci už na senegalském
území. Pojede se tedy jen první část ještě v Mauritánii. Tedy tak, jako v předchozích letech.
Unavení, ale spokojení dorazili do cíle i ostatní závodníci z Čech a Slovenska soutěžící v kategorii moto/quod. Český jezdec Zdeněk Tůma s novým motorem v čtyřkolce zajel 13. čas. Slovák Štefan Svitko podruhé vyhrál etapu a po čtyřech dnech se vrátil do čela závodu. Jeho krajan Martin Benko si drží pozice v závěru elitní desítky. Dnes bylo znát, že podmínky úplně nesvědčí těžším továrním Yamahám 700 ccm. Dvojnásobný vítěz závodu Alessandro Botturi a Pol Tarres, který kombinuje enduro a trial, na nejlepší ztratili lehce přes hodinu.
Ve středu 26. října si závodníci na letošní Africa Eco Race poprvé vyzkouší etapu v podobě smyčky. Na start ujedou 24 kilometrů, cíl bude zase v bivaku. Osmá etapa o délce 424 kilometrů má podle pořadatelů obsahovat úplně vše. Rychlé pasáže, přehledné i nepřehledné úseky, nádherný písečný
průjezd průsmykem Tifoujar, kamenité pláně a dvě poměrně náročná dunoviště.


Výsledky 7. etapy Chami – Akjoujt (470 km):
Moto/quad: 1. Svitko (SR/KTM) 4:56:28, 2. Gerrini (It./Hus) +06:26, 3. Ullevalseter (Nor./KTM) +31:21… 8. Benko (SR/KTM) +1:18:15, 13. Tůma (ČR/Yam) +1:41:01.
Auto/kamion: 1. Meijer, Visser (Niz./Can-Am) 6:11:27, 2. Dagher-Hayeck, Antoniolli (Sen./Can-Am) +02:53, 3. Gosselin, Crespo (Fr./Optimus) +02:57… 5. Tomeček (ČR/Tatra) +12:05.

Průběžné pořadí po 7. etapě:
Moto/quad: 1. Svitko 27:02:46, 2. Gerrini +03:46, 3. Flick (Fr./Hus) +1:21:46… 9. Benko +7:36:24, 35. Tůma +26:05:19.
Auto/kamion: 1. Gosselin, Crespo 29:51:32, 2. Dagher-Hayeck, Antoniolli (Sen./Can-Am) +4:52:49, 3. Meijer, Visser (Niz./Can-Am) +5:09:40… 5. Tomeček +7:15:48

 
Dakar, Novinky , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama

nikey.cz

Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Mercedes-Benz Trucks překonává „zvukovou bariéru“ při elektrickém nabíjení s výkonem 1000kW

Vývojáři Mercedes-Benz Trucks během interního testu ve Wörth am Rhein poprvé nabíjejí elektrická nákladní vozidla výkonem 1000 kilowattů • Nově definovaný nabíjecí standard Megawatt Charging System (MCS) ve fázi technické implementace • Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového inženýrství Mercedes-Benz Trucks: „Naši … Číst dále →

číst dále »

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických nákladních vozidel o další řešení

Scania rozšiřuje svou nabídku elektrických vozidel o další modely, s nimiž lze čistě elektrický pohon využít v řadě různých oblastí. A nejde jen o možnost, ale o vhodnost a ideální podmínky k jejich využití. Dvě nová elektrická pohonná ústrojí a … Číst dále →

číst dále »

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks si před pár dny zapsala další velký úspěch. Poprvé ve své historii totiž získala ocenění Red Dot v kategorii Product Design, a to hned dvakrát. Tímto oceněním, patřícím k mezinárodně nejprestižnějším v oblasti designu, byly dekorovány … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno