Nový partner a nové cíle
Team Svoboda z Meziměstí se po účinkování v českém Truck Trialu a závodech Truck Rally v Čechách a Německu proslavil především v roce 2011 startem na ruské soutěži Silk Way Rally, kterou napoprvé dokončil tehdy jako rychlá asistence pražského dakarského Vinland Teamu. Po roce se do Moskvy vrátil po boku Aleše Lopraise a holandského Eurol Veka Teamu , avšak závod skončil pro poruchu motoru po vyprošťování jiného kamionu.
Loňský rok v Rusku chyběl, ale nechyběl na závodě BAJA 300, kde navíc představil původní Tatru 815 4×4 přestavěnou do kapotové verze přezdívanou Satan. Tu tehdy řídil Marek Spáčil.
Pro sezonu 2014 Václav Svoboda jako šéf týmu přichystal překvapení v podobě spojenectví s týmem Motorsport Stanislava Matějovského a získání regionálního sponzora ve firmě VEBA Broumov. Zavodní Tatra “Dakarka” se dočkala nového “kabátu” a především nových tlumičů FRT, tedy značky na které jezdí i Aleš Loprais. Právě naladění podvozku a umožnění rychlejší jízdy v terénu bylo hlavním důvodem testování, které proběhlo minulý víkend ve vojenském prostoru Josefov poblíž Jaroměře. Mimo zástupců partnerů se akce zúčastnili i modeláři s RC Trucky a samozřejmě i Stanislav Matějovský se synem Michalem, který také dostal příležitost si zařídit Tatru určenou pro Rally. Michal mimo okruhové závody osobních aut je také testovacím jezdcem Buggyry a možná by i on jednou mohl zkusit dálkové soutěže.
Tým Svoboda má letošní kalendář nabitý. Už na začátku dubna s vozem Satan jede do Polska na MT Rally, následuje německá BAJA 300 – nově BAJA Deutschland na konci května, kde by se opět měly objevit oba týmové vozy (Satana si pronajímá Němec Tilo Süptitz) a v červenci pak Václav se svou Dakarkou pojede po roční pauze opět do ruské stepy na Silk Way Rally. Když vše půjde dobře mohl by přijít i opětovný start na africké soutěži El Chott…..