Lehký sklápěcí návěs do 5t od firmy SCHMITZ

Sklápěcí návěsy  SCHMITZ do 5ti tun

Největší evropský výrobce přípojné techniky představil dva nové sklápěcí návěsy s hmotností menší než 5 t.

Sklápěčka 2 Na březnové výstavě stavební techniky Bauma 2010, která se konala v bavorském Mnichově bylo k vidění mnoho novinek z oboru stavební a dopravní techniky. Jednu z nejpřitažlivějších expozic však měl největší evropský výrobce přípojné techniky německá firma SCHMITZ CARGOBULL, která má zastoupení i v ČR a to prostřednictvím firmy EWT s.r.o. .

Návěs do 5000 kg

Firma zde představila dva nové modely sklápěcích návěsů s vlastní hmotností nepřesahující 5000 kg.
Oba modely, které si nyní podrobněji představíme, mají shodný objem korby a liší se oblastí použití vozidla a z ní plynoucí rozdílnou konstrukcí korby.

Odolná sklápěcí ocelová korba

První modelem je pouze 4920 kg těžký sklápěcí návěs S.KI LIGHT s ocelovou korbou objemu 24 m³.
Návěs je určen pro použití především ve stavebnictví pro dopravu na krátké vzdálenosti s velmi častým nákládáním a sklápěním. Vzhledem k vysokému nasazení vozidla v provozu a snaze dosánout lehkosti provedení se dnes používají materiály na bázi slitin hliníku. Toto řešení však naráží na horší odolnost hliníku proti otěru a především pak na vysokou cenu, a to jak vlastního materiálu, tak výroby a zpracování takovéto korby.
Proto se konstruktéři SCHMITZ CARGOBULL uchýlili k použití moderní otěruvzdorné oceli s vysokou životností. Z tohoto materiálu vytvořili korbu s půlkruhovým průřezem, kterou usadili na nově vyvinuté odlehčené šasi. Použitím tohoto řešení tak zákazník dostává lehký a přitom velice stabilní sklápěcí návěs s vysokou užitnou hodnotou.

Sklápěcí hliníková korba skříňové konstrukce pro snížení provozních nákladů

Druhým modelem, který výrobce na veletrhu překvapil je sklápěcí návěs S.KI LIGHT tentokrát však s hliníkovou korbou tzv. “skříňové” konstrukce o shodném objemu 24 m³. Takovýto návěs je určen pro použití na delší vzdálenosti s menší frekvencí sklápění. Konstrukce korby ze slitin hliníku je vhodná při přepravě jemnozrných a sypkých hmot. Až dodnes bylo použití kruhových hliníkových koreb vhodnou volbou pro hmotnostní kategorii 4,5t.
Nicméně odměnou při použití skříňové konstrukce, je její životnost, která je vyšší než u půlkruhové korby.
Nyní tak přichází SCHMITZ s kombinací obou řešení, výsledkem je sklápěcí návěs s hliníkovou korbou skříňové konstrukce s celkovou hmotností 4460 kg.
Vozidlo má dlouhou životnost a nabízí díky své nízké vlastní hmotnosti vyšší užitečné zatížení, což se pozitivně projeví v provozních nákladech.

Oba nové návěsy využívají hmotnostně optimalizovaná šasi, které je tvořeno ocelovým, příčně vyztuženým rámem.

Pevnostní zkoušky

Všechna nová vozidla jsou před zahajením jejich seriové výroby podrobena jak pevnostním, tak únavovým zkouškám.
Zkoušky se provádí ve firemním zkušebním centru, kde lze nasimulovat různé situace např. jeden milion ujetých kilometrů během pouhých šesti týdnů.
Vlastní testovací stolice pro test stability, sklápění se používá při testování všech sklápěcích návěsů a to již v průběhu jejich vývoje.

Výbava vozidel

Šasi všech návěsů jsou opatřena vysoce odolným nátěrem, který odolává nejen korozi, ale i odletávajícím kaménkům.
Barva má vysokou hustotu a tím je zajišťěna její vysoká odolnost. Tato vrstva také dává vozu vysokou prodejní hodnotu.

Šasi jsou vybavena podvozkem s nápravami značky ROTOS vyvinutými přímo firmou SCHMITZ. Tyto nápravy jsou vzduchově odpružené a jsou opatřeny 19,5″ kotoučovou brzdou, která má lepší brzdný účinek než brzda bubnová. Také co se týče hmotnosti dopadá lépe.   Sklápěčka 1

Vozidlo je vybaveno elektronickým brzdovým systémem (EBS) ,umožnujícím sledování opotřebení brzd přimo řidičem.
Tento systém kromě jiného umožnuje sledovat zatížení nápravy, indikuje přetíženou nápravu, obsahuje i systém akustické výstrahy o sklonu vozidla s cílem zabránit převrácení během vykládky.

Výbava sklápěcích návěsů se přizpůsobuje přání zákazníka, v nabídce jsou kromě zadních sklopných vrat i vrata kombinovaná příp. hydraulicky
ovládaná. Vrata mohou být vybavená výsypkou na obilí. Korba návěsu může být vybavena střešní shrnovací plachtou.

(redakce)

 
Technika , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TATRA PHOENIX postavená studenty poprvé nastartovala a bude sloužit u silničářů na Vysočině

V kopřivnické společnosti TATRA TRUCKS 11. února poprvé nastartovala TATRA PHOENIX, kterou postavili studenti Střední průmyslové školy v Třebíči (SPŠ) v rámci praktické výuky. Slavnostního prvního nastartování se zúčastnili radní kraje Vysočina pro školství Jana Fialová, která projekt iniciovala, ředitel SPŠ Zdeněk Borůvka … Číst dále →

číst dále »

RENAULT TRUCKS T HIGH PRO TONI CAR TRANSPORT, S.R.O.

Společnost Toni Car Transport, s.r.o. rozšířila svůj vozový park o čtyři tahače Renault Trucks T High 480. Majitel firmy, Antonín Šašek, si během slavnostní předávky v Renault Truck Centru Praha – Čestlice převzal klíče od nových vozidel z rukou obchodního ředitele Renault … Číst dále →

číst dále »

V Jihočeském kraji už silničáři jezdí v deseti nových tatrovkách

V pondělí 28. ledna se v Českých Budějovicích konalo slavnostní předání hned deseti zbrusu nových silničářských speciálů TATRA PHOENIX Euro 6 do vlastnictví Správy a údržby silnic Jihočeského kraje. Cena zakázky dosáhla bezmála 35 milionů korun. Zástupci Správy a údržby silnic (SÚS) … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno