VOLVO zamířilo do terénu

I v době celosvětové krize, kdy automobilky většinou výrazně omezily rozpočet na vývoj nových konstrukcí, přichází společnost Volvo Trucks s novinkou určenou především pro stavebnictví. Nová řada VOLVO FMX jak z označení vyplývá vychází z modelové řady FM a přídomek X pak naznačuje její nasazení v terénu, tak jsme na to zvyklí u osobních terénních aut a SUV.
Tímto tahem se Volvo chce zařadit do oblasti, kde oproti konkurenci hodně ztrácelo – značka Volvo je v povědomí stále spojována se silničními tahači, především díky faktu, že to byla první zahraniční značka, která ještě za minulého režimu pod ČSAD začala jezdit na našich silnicích po boku tuzemských výrobců.

V čem se FMX liší od řady FM?

Podvozek zůstává stejný – nabízí se v konfiguraci náprav 8×4/4 (první dvě řídící a zadní dvě poháněné), 8×4-4 (řídící první a poslední náprava, prostřední hnané) či 6×2 (tedy přední řídící a zadní dvě nápravy poháněné).
Hnacím agregátem může být buď 11-litrový motor D11C s výkony 330,370,410 a 450 koní splňující normu Euro 5 (EEV bez 450 koní), nebo 13-litrový D13C o výkonu 380, 420,, 460 a 500 koní s euro 5(EEV 420, 460 a 500 koní).
O řazení se může postarat buď manuelní devítí či šestnácti rychlostní převodovka s možností volnoběžky, či plně automatická 6-stupňová převodovka Powertromic či automatizovaná 12-stupňová převodovky I-Shift.
Změny oproti řadě FM doznala především kabina. Má nová zrcátka s lepším výhledem, výraznější znak a označení, nové světlomety s blinkry s LED technologií vsazené do nového ocelového nárazníku s mohutnou spodní ochranou motoru.

Přibyla stupačka a madlo na boku kabiny a bylo výše posazené sání do motoru. Zvětšil se i objem nádrží, které mohou pojmout až 570 litrů pohonných hmot. Na výběr je pak mnoho variant příslušenství a potahů v kabině, stejně jako speciální balíčky výbavy.
Vozidlo bylo představeno na nedávné výstavě IAA Hannover a české odborné veřejnosti minulý měsíc v pískovně Úhy u Prahy a v kamenolomu Hrabůvka na Moravě..


zdroj: Volvo Trucks

 
Technika, Vývojové trendy , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Scania testuje autonomní nákladní vozidla v dálničním provozu

Společnost Scania získala povolení od Švédské dopravní agentury k testování autonomních nákladních vozidel na dálnici E4 mezi Södertälje a Jönköpingem. Testy proběhnou ve spolupráci se společností TuSimple, která je lídrem ve vývoji autonomních vozidel a klíčovým partnerem skupiny TRATON a … Číst dále →

číst dále »

Martin Macík má Zlatý volant. I díky svým skvělým fanouškům

– Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už toho letos stihl hodně. V lednu úspěšně zdolal Rallye Dakar, z legendárního závodu si přivezl tři etapová vítězství a cenné čtvrté celkové místo. Bezprostředně po návratu ze Saúdské Arábie pro fanoušky připravil online … Číst dále →

číst dále »

Logistická společnost Girteka objednala 2 000 nákladních vozidel Volvo

Girteka Logistics, jedna z předních evropských logistických společností, se rozhodla investovat do nejméně 2 000 nákladních vozidel Volvo FH nejnovější generace. Mezi hlavní očekávané přínosy této významné obnovy vozového parku patří vyšší bezpečnost a pohodlí řidiče a nižší spotřeba paliva. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno