VOLVO zamířilo do terénu

I v době celosvětové krize, kdy automobilky většinou výrazně omezily rozpočet na vývoj nových konstrukcí, přichází společnost Volvo Trucks s novinkou určenou především pro stavebnictví. Nová řada VOLVO FMX jak z označení vyplývá vychází z modelové řady FM a přídomek X pak naznačuje její nasazení v terénu, tak jsme na to zvyklí u osobních terénních aut a SUV.
Tímto tahem se Volvo chce zařadit do oblasti, kde oproti konkurenci hodně ztrácelo – značka Volvo je v povědomí stále spojována se silničními tahači, především díky faktu, že to byla první zahraniční značka, která ještě za minulého režimu pod ČSAD začala jezdit na našich silnicích po boku tuzemských výrobců.

V čem se FMX liší od řady FM?

Podvozek zůstává stejný – nabízí se v konfiguraci náprav 8×4/4 (první dvě řídící a zadní dvě poháněné), 8×4-4 (řídící první a poslední náprava, prostřední hnané) či 6×2 (tedy přední řídící a zadní dvě nápravy poháněné).
Hnacím agregátem může být buď 11-litrový motor D11C s výkony 330,370,410 a 450 koní splňující normu Euro 5 (EEV bez 450 koní), nebo 13-litrový D13C o výkonu 380, 420,, 460 a 500 koní s euro 5(EEV 420, 460 a 500 koní).
O řazení se může postarat buď manuelní devítí či šestnácti rychlostní převodovka s možností volnoběžky, či plně automatická 6-stupňová převodovka Powertromic či automatizovaná 12-stupňová převodovky I-Shift.
Změny oproti řadě FM doznala především kabina. Má nová zrcátka s lepším výhledem, výraznější znak a označení, nové světlomety s blinkry s LED technologií vsazené do nového ocelového nárazníku s mohutnou spodní ochranou motoru.

Přibyla stupačka a madlo na boku kabiny a bylo výše posazené sání do motoru. Zvětšil se i objem nádrží, které mohou pojmout až 570 litrů pohonných hmot. Na výběr je pak mnoho variant příslušenství a potahů v kabině, stejně jako speciální balíčky výbavy.
Vozidlo bylo představeno na nedávné výstavě IAA Hannover a české odborné veřejnosti minulý měsíc v pískovně Úhy u Prahy a v kamenolomu Hrabůvka na Moravě..


zdroj: Volvo Trucks

 
Technika, Vývojové trendy , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

ME tahačů 2021 nabývá reálných kontur, pojede se na biopalivo

Přestože loňská sezóna vejde do historie nevyhlášením mistra Evropy, v jejím průběhu uzavřeli promotér šampionátu ETRA (Evropská asociace závodní tahačů), akcionář ADAC Mittelrhein a FIA dohodu ohledně pořádání evropského šampionátu v sezónách 2021 – 2025. Zpráva potěšila i vedení týmu … Číst dále →

číst dále »

I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Automatizovaná převodovka Volvo Trucks I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací Inovace inteligentní automatizované převodovky I-Shift společnosti Volvo Trucks (AMT) jsou i nadále důležitým milníkem v tomto odvětví díky pozitivnímu dopadu na spotřebu paliva, výkon vozidla, bezpečnost a … Číst dále →

číst dále »

Nové vozidlo Scania pro svoz odpadu v Moravské Třebové

Technické služby se musejí v době pandemie potýkat s nárůstem odpadů z domácností. Většinou se jedná o plasty a obalové materiály, které je nutno vyvážet častěji. V Moravské Třebové a okolních obcích tak uvítali nové vozidlo Scania, které pomůže vyřešit narůstající potřebu svozu odpadu.  … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno