TT Krásná Lípa 2011

Truck Trial v Krásné Lípě

Další závod českého truck trialu se jel o víkendu 17.-19.června v prostoru motokrosového areálu v Krásné Lípě u Chomutova. Počasí bylo ve znamení apríla – slunce a déšť, ale kupodivu, ani silný páteční déšť neproměnil trať v bahenní lázně. Tedy až na tradiční sekci číslo 2 a letos i částečně sekci 1 kudy protéká stružka a podloží je stále bahnité.

Se sekcí 2 neměly problémy pouze Tatry 138 4×4, pro ostatní to byla vždy past, ze které se dostali jen za pomoci navijáku vyprošťovací Tatry 813, či s přispěním některého vozidla kolegů.

Otázka taktiky

V těchto závodech jde často i o taktiku, protože není vždy nutné projet všechny branky či zdolat všechny překážky. Naopak zdolávání svahů, či projetí bažiny často znamená vyčerpání povolených změn směru (manévrování), nebo právě zapadnutí stroje a nedokončení sekce.

Posádky musí neustále sledovat počínání soupeřů a jejich bodový odstup. Například právě v kritické bahenní sekci 2 stačilo vedoucímu jezdci kategorie S4 Adamovi Staňkovi, když nacouval vjezdovou brankou do sekce a ještě ve svahu zase výjezdou brankou vyjet. Stálo ho to trestné body za neprojetou branku v jezírku, ale zabránil uvíznutí stroje a ztrátě více bodů.

Naopak třeba v kategorii S2 startující Jan Šebor s Jiřím Lhotou už měli takovou ztrátu, že nemuseli riskovat nedělní nebezpečný sjezd sekce 3 a rozhodli se proto sjet jinou trasou

Jak z akčního filmu

Ve zmiňované kategorii S2 při tomto sjezdu předvedli kaskadérský kousek  se svou Vissou Julius Kalaš s Martinem Hejkalem.

Sráz projeli po přední nápravě a když se dole zastavili a usedl zvířený prach, zjistili, že je poškozené pravé přední kolo a utržený posilovač řízení. Jak prozradil řidič, tak prudký sjezd nebyl v plánu, ale trochu selhaly brzdy. Ze sekce je musel vytáhnout vojenský obrněný transportér s hydraulickým ramenem. Naštěstí se vše odehrálo bez zranění posádky.

Takové štěstí neměl spolujezdec Iveca startující v kategorii S3. Podobně jako při velké ceně Mohelnice pro něj musela přijet sanitka a odvézt jej na ošetření do nemocnice. Při nedělním projetí zdánlivě nenápadné sekce pod depem Iveco překročilo boční stabilitu a skončilo na pravém boku. Díky s vyšší stavbě Iveca a ještě ve svahu to byla na místě spolujezdce tvrdá rána vedoucí k poranění pravého ramene.

Rychlost pro zpestření.

Organizátoři připravili letos pro soutěžící  od loňska vylepšenou sekci 8. Zatímco minulý rok soutěžící měli za úkol na čas vyjet svah pouze ve směru vzhůru, letos v horní partii bylo místo pro otočku a následný prudký sjezd dolů. Pro závodníky je to zase trochu jiný druh adrenalinu než při běžném balancování mezi brankami.

Výsledky:

Pořadí st. č. řidič spolujezdec Celkem
1 106 Václav Kabourek Vlasta Malíková 420
2 113 Sven Schulze Heiko Radvan 500
3 110 Tomáš Krása Pavel Kocourek 740
4 154 Luděk Bartušek Jan Zábřezský 852
5 118 Petr Kunz Tomáš Novotný 882
6 114 Martin Bílý Petr Bakura 1085
7 124 Josef Bílý 1344
1 206 Bohumír Čáp Dana Hlinová 535
2 214 Tomáš Pražák Ondřej Vodička 566
3 230 Jan Šebor Jiří Lhota 690
4 229 Julius Kalaš Martin Hejkal 949
5 228 Tomáš Hejkal Petra Manková 2554
1 388 Jiří Staněk ml. Radim Šulc 856
2 390 Michal Skypala Libor Šprunc 943
3 389 Jiří Staněk Ondřej Kaplan 1181
4 320 František Horáček Luděk Zuckriegel 1872
5 361 Miloslav Kašper Alena Kašperová 4136
6 382 Zdeněk Veverka Lukáš Veverka 4746
1 332 Radek Malinský Jiří Plechatý 1526
2 351 Roman Seknička Radek Zacha 1977
3 333 Václav Kresta Antonín Šrétr 2089
4 330 Michal Jansa Jan Balšán 2100
5 353 Petr Čechvala Petr Rehberger 3635
6 352 Jiří Volf Tomáš Vítek 3995
1 401 Adam Staněk Martin Vlk 1188
2 442 Josef Bárta Tom Leichner 1489
3 440 Jaroslav Kocourek Petr Leichner 1573
4 444 Zdeněk Novák Radomír Kozler 1666
5 470 Jaroslav Klinkáček Michal Coubal 2132
6 441 Jan Wohl Karel Prošek 2909
7 450 Pavel Vrbický Jiří Coufal 3339
8 414 Josef Lopata Petr Chovanec 3797
1 550 Tomáš Petr Libor Paulus 1150
2 565 Jiří Profous Dan Hanzík 1311
3 566 Martin Vaněk Jiří Pelant 1435
4 505 Filip Lauber Roman Purger 1709
5 577 Jiří Pištora Stanislav Klimeš 1726
6 588 Jiří Tomec Václav Krail 1755
7 585 Radek Svoboda Kamil Seifert 1766
8 557 Milan Melichar Vlaďka Melicharová 1796
9 533 Jiří Ineman Martin Tesař 1797
10 571 Vlatislav Klimek Tibor Krúpa 2310
11 502 Ladislav Hruška Hana Hrušková 2730
1 720 Rostislav Drahokoupil Vladimír Krčil 338
2 700 Vladimír Jacháček Karel Kindl 628

Fotogalerie:

 
Akce, výstavy, veletrhy, Truck Trial, Zábava a videa , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Truck Trial Jihlava

Soutěžní sezona 2017 otevřeného mistrovství ČR v Truck trialu pokračuje o víkendu 23 – 24. září v Jihlavě. Závod se pojede v bývalém vojenské prostoru Rančířov.

číst dále »

I po smolné sobotě v Zolderu je Adam Lacko v čele šampionátu

Lacko s Vršeckým si po nepříliš povedeném prvním dnu na belgickém okruhu spravili chuť a v neděli si dojeli pro dvě pódiová umístění, přičemž Lacko vyhrál první jízdu. Do značné míry tak eliminoval ztrátu ze soboty a do Francie si poveze náskok 53 bodů. Zásluhou bodového přísunu obou jezdců dokázal tým Buggyra Racing navýšit svůj náskok v Poháru konstruktérů.

číst dále »

Truck racing – na řadě je Zolder

Po mimořádně úspěšném představení v Mostě a čínském Ningbo se tým Buggyra Racing 1969 představí již tento víkend v belgickém Zolderu opět v plné síle. Jeho barvy tak bude hájit jezdecká top sestava Adam Lacko – David Vršecký.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno