Truck Trial v Krásné Lípě
Další závod českého truck trialu se jel o víkendu 17.-19.června v prostoru motokrosového areálu v Krásné Lípě u Chomutova. Počasí bylo ve znamení apríla – slunce a déšť, ale kupodivu, ani silný páteční déšť neproměnil trať v bahenní lázně. Tedy až na tradiční sekci číslo 2 a letos i částečně sekci 1 kudy protéká stružka a podloží je stále bahnité.
Se sekcí 2 neměly problémy pouze Tatry 138 4×4, pro ostatní to byla vždy past, ze které se dostali jen za pomoci navijáku vyprošťovací Tatry 813, či s přispěním některého vozidla kolegů.
Otázka taktiky
V těchto závodech jde často i o taktiku, protože není vždy nutné projet všechny branky či zdolat všechny překážky. Naopak zdolávání svahů, či projetí bažiny často znamená vyčerpání povolených změn směru (manévrování), nebo právě zapadnutí stroje a nedokončení sekce.
Posádky musí neustále sledovat počínání soupeřů a jejich bodový odstup. Například právě v kritické bahenní sekci 2 stačilo vedoucímu jezdci kategorie S4 Adamovi Staňkovi, když nacouval vjezdovou brankou do sekce a ještě ve svahu zase výjezdou brankou vyjet. Stálo ho to trestné body za neprojetou branku v jezírku, ale zabránil uvíznutí stroje a ztrátě více bodů.
Naopak třeba v kategorii S2 startující Jan Šebor s Jiřím Lhotou už měli takovou ztrátu, že nemuseli riskovat nedělní nebezpečný sjezd sekce 3 a rozhodli se proto sjet jinou trasou
Jak z akčního filmu
Ve zmiňované kategorii S2 při tomto sjezdu předvedli kaskadérský kousek se svou Vissou Julius Kalaš s Martinem Hejkalem.
Sráz projeli po přední nápravě a když se dole zastavili a usedl zvířený prach, zjistili, že je poškozené pravé přední kolo a utržený posilovač řízení. Jak prozradil řidič, tak prudký sjezd nebyl v plánu, ale trochu selhaly brzdy. Ze sekce je musel vytáhnout vojenský obrněný transportér s hydraulickým ramenem. Naštěstí se vše odehrálo bez zranění posádky.
Takové štěstí neměl spolujezdec Iveca startující v kategorii S3. Podobně jako při velké ceně Mohelnice pro něj musela přijet sanitka a odvézt jej na ošetření do nemocnice. Při nedělním projetí zdánlivě nenápadné sekce pod depem Iveco překročilo boční stabilitu a skončilo na pravém boku. Díky s vyšší stavbě Iveca a ještě ve svahu to byla na místě spolujezdce tvrdá rána vedoucí k poranění pravého ramene.
Rychlost pro zpestření.
Organizátoři připravili letos pro soutěžící od loňska vylepšenou sekci 8. Zatímco minulý rok soutěžící měli za úkol na čas vyjet svah pouze ve směru vzhůru, letos v horní partii bylo místo pro otočku a následný prudký sjezd dolů. Pro závodníky je to zase trochu jiný druh adrenalinu než při běžném balancování mezi brankami.
Výsledky:
Pořadí | st. č. | řidič | spolujezdec | Celkem |
1 | 106 | Václav Kabourek | Vlasta Malíková | 420 |
2 | 113 | Sven Schulze | Heiko Radvan | 500 |
3 | 110 | Tomáš Krása | Pavel Kocourek | 740 |
4 | 154 | Luděk Bartušek | Jan Zábřezský | 852 |
5 | 118 | Petr Kunz | Tomáš Novotný | 882 |
6 | 114 | Martin Bílý | Petr Bakura | 1085 |
7 | 124 | Josef Bílý | 1344 | |
1 | 206 | Bohumír Čáp | Dana Hlinová | 535 |
2 | 214 | Tomáš Pražák | Ondřej Vodička | 566 |
3 | 230 | Jan Šebor | Jiří Lhota | 690 |
4 | 229 | Julius Kalaš | Martin Hejkal | 949 |
5 | 228 | Tomáš Hejkal | Petra Manková | 2554 |
1 | 388 | Jiří Staněk ml. | Radim Šulc | 856 |
2 | 390 | Michal Skypala | Libor Šprunc | 943 |
3 | 389 | Jiří Staněk | Ondřej Kaplan | 1181 |
4 | 320 | František Horáček | Luděk Zuckriegel | 1872 |
5 | 361 | Miloslav Kašper | Alena Kašperová | 4136 |
6 | 382 | Zdeněk Veverka | Lukáš Veverka | 4746 |
1 | 332 | Radek Malinský | Jiří Plechatý | 1526 |
2 | 351 | Roman Seknička | Radek Zacha | 1977 |
3 | 333 | Václav Kresta | Antonín Šrétr | 2089 |
4 | 330 | Michal Jansa | Jan Balšán | 2100 |
5 | 353 | Petr Čechvala | Petr Rehberger | 3635 |
6 | 352 | Jiří Volf | Tomáš Vítek | 3995 |
1 | 401 | Adam Staněk | Martin Vlk | 1188 |
2 | 442 | Josef Bárta | Tom Leichner | 1489 |
3 | 440 | Jaroslav Kocourek | Petr Leichner | 1573 |
4 | 444 | Zdeněk Novák | Radomír Kozler | 1666 |
5 | 470 | Jaroslav Klinkáček | Michal Coubal | 2132 |
6 | 441 | Jan Wohl | Karel Prošek | 2909 |
7 | 450 | Pavel Vrbický | Jiří Coufal | 3339 |
8 | 414 | Josef Lopata | Petr Chovanec | 3797 |
1 | 550 | Tomáš Petr | Libor Paulus | 1150 |
2 | 565 | Jiří Profous | Dan Hanzík | 1311 |
3 | 566 | Martin Vaněk | Jiří Pelant | 1435 |
4 | 505 | Filip Lauber | Roman Purger | 1709 |
5 | 577 | Jiří Pištora | Stanislav Klimeš | 1726 |
6 | 588 | Jiří Tomec | Václav Krail | 1755 |
7 | 585 | Radek Svoboda | Kamil Seifert | 1766 |
8 | 557 | Milan Melichar | Vlaďka Melicharová | 1796 |
9 | 533 | Jiří Ineman | Martin Tesař | 1797 |
10 | 571 | Vlatislav Klimek | Tibor Krúpa | 2310 |
11 | 502 | Ladislav Hruška | Hana Hrušková | 2730 |
1 | 720 | Rostislav Drahokoupil | Vladimír Krčil | 338 |
2 | 700 | Vladimír Jacháček | Karel Kindl | 628 |
Fotogalerie: