Novináři si vyzkoušeli kurz bezpečné jízdy v Mostě

foto Jan Stojan

Mercedes-Benz Trucks Česká republika s.r.o. nabízí svým zákazníkům školení bezpečné jízdy s nákladními vozidly a soupravami na polygonu Autodromu Most.

Mercedes-Benz Trucks jako lídr v oblasti bezpečnosti nákladních vozidel a ve vývoji a praktickém nasazení asistenčních systémů připravil ve spolupráci se školícím střediskem na Polygonu Autodromu Most školení bezpečné jízdy a řešení krizových situací, určené pro řidiče společností, které provozují nákladní vozidla Mercedes-Benz.   

foto Jan Stojan

Spolupráce s polygonem v Mostě vhodně doplňuje program školení o praktický výcvik s jízdami a tréninkem krizových situací, jaký se nedá při běžném školení na silnici provést. Řidiči se dovědí i informace o řadě asistenčních systémů, které Mercedes-Benz do svých vozidel buď sériově, nebo na přání dodává.

Účast na tomto novém typu školení si případní zájemci mohou zakoupit jako kterékoliv jiné školení z programu TruckTraining Mercedes-Benz přes autorizované zástupce značky. Nabízí se ale i nová zajímavá možnost, jak se školení zúčastnit. Zákazníci, kteří si objednají do nového vozidla bezpečnostní paket Premium Plus, který obsahuje pokročilé asistenční systémy, dostanou školení pro dva řidiče s jedním vozidlem k tomuto paketu jako bonus zdarma.    

Autodrom Most tuto aktivitu vítá a podporuje. Školení chování v krizových situacích je v dnešní době, kdy hustota nákladní dopravy stále stoupá a na řidiče jsou často kladeny velmi vysoké nároky, velmi užitečnou příležitostí k zvýšení obecné povědomosti i informovanosti řidičů o zásadách bezpečné jízdy. V nákladních vozidlech jsou používány pokročilé technologie, které zvyšují bezpečnost, musí ale být správně používány. Mezi řidiči koluje řada nesprávných informací a není výjimkou, že se řidiči zásahů bezpečnostních systémů obávají a někdy je i vypínají. Přitom asistenční systémy mohou v kritických situacích buď nehodě zabránit, nebo alespoň výrazně snížit její následky. V kurzu se řidič důkladně seznámí s tím, co jeho auto umí, a to v bezpečných podmínkách uzavřeného tréninkového areálu.

 

foto Matěj Slepička

Program kurzu se skládá z teoretické a praktické části. Po přibližně dvouhodinové teoretické výuce následuje čtyřhodinový praktický výcvik na plochách polygonu, při němž zkušení instruktoři bezpečné jízdy využívají technologií polygonu k simulaci jízdy na různých površích. Řidiči trénují krizové brzdění, test odstředivé síly, smyky přední a zadní nápravy nebo také smyky soupravy návěsu či přívěsu. Dále nájezd do zatáčky a její bezpečný průjezd, sjezd z kopce se zatáčkami s devítiprocentním klesáním, kde opět musejí bezprostředně reagovat na náhlou překážku, nebo vyhýbací manévr na kopci s kluzným povrchem a sedmiprocentním klesáním. Překážku představuje v tomto případě vodní clona.

foto Matěj Slepička

Poslední červnový víkend si na vlastní kůži vyzkoušeli kurz bezpečné jízdy také čeští motorističtí novináři a jejich první dojmy byly více než pozitivní. Ostatně o tom se nejspíše dočteme brzy i v článcích jejich magazínů. 

 
Akce, výstavy, veletrhy, Autodoprava, Novinky , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Víkend jako na houpačce, ale mise splněna!

Závodem v italském Misanu skončilo první po covidové mistrovství Evropy v závodech tahačů. Pro Buggyru se jednalo o šampionát historický, poprvé nasadila do šampionátu tři speciály ve vlastní režii, přičemž z početní převahy se těšili zástupci Buggyra Academy.Jak se, ještě … Číst dále →

číst dále »

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

MKR po rally Maroko

Poslední etapa přinesla renaultu vítězství Chvalín/Zagora – Vítězstvím uzavřel severočeský tým letošní ročník Rallye Maroko. Kamion holandského pilota Gerta Huzinka z Riwald Dakar projel závěrečnou 5. etapu v nejrychlejším čase a celkově mu patří konečná druhá pozice.             „Gert je velmi spokojený. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno