Mercedes-Benz Trucks Česká republika s.r.o. nabízí svým zákazníkům školení bezpečné jízdy s nákladními vozidly a soupravami na polygonu Autodromu Most.
Mercedes-Benz Trucks jako lídr v oblasti bezpečnosti nákladních vozidel a ve vývoji a praktickém nasazení asistenčních systémů připravil ve spolupráci se školícím střediskem na Polygonu Autodromu Most školení bezpečné jízdy a řešení krizových situací, určené pro řidiče společností, které provozují nákladní vozidla Mercedes-Benz.
Spolupráce s polygonem v Mostě vhodně doplňuje program školení o praktický výcvik s jízdami a tréninkem krizových situací, jaký se nedá při běžném školení na silnici provést. Řidiči se dovědí i informace o řadě asistenčních systémů, které Mercedes-Benz do svých vozidel buď sériově, nebo na přání dodává.
Účast na tomto novém typu školení si případní zájemci mohou zakoupit jako kterékoliv jiné školení z programu TruckTraining Mercedes-Benz přes autorizované zástupce značky. Nabízí se ale i nová zajímavá možnost, jak se školení zúčastnit. Zákazníci, kteří si objednají do nového vozidla bezpečnostní paket Premium Plus, který obsahuje pokročilé asistenční systémy, dostanou školení pro dva řidiče s jedním vozidlem k tomuto paketu jako bonus zdarma.
Autodrom Most tuto aktivitu vítá a podporuje. Školení chování v krizových situacích je v dnešní době, kdy hustota nákladní dopravy stále stoupá a na řidiče jsou často kladeny velmi vysoké nároky, velmi užitečnou příležitostí k zvýšení obecné povědomosti i informovanosti řidičů o zásadách bezpečné jízdy. V nákladních vozidlech jsou používány pokročilé technologie, které zvyšují bezpečnost, musí ale být správně používány. Mezi řidiči koluje řada nesprávných informací a není výjimkou, že se řidiči zásahů bezpečnostních systémů obávají a někdy je i vypínají. Přitom asistenční systémy mohou v kritických situacích buď nehodě zabránit, nebo alespoň výrazně snížit její následky. V kurzu se řidič důkladně seznámí s tím, co jeho auto umí, a to v bezpečných podmínkách uzavřeného tréninkového areálu.
Program kurzu se skládá z teoretické a praktické části. Po přibližně dvouhodinové teoretické výuce následuje čtyřhodinový praktický výcvik na plochách polygonu, při němž zkušení instruktoři bezpečné jízdy využívají technologií polygonu k simulaci jízdy na různých površích. Řidiči trénují krizové brzdění, test odstředivé síly, smyky přední a zadní nápravy nebo také smyky soupravy návěsu či přívěsu. Dále nájezd do zatáčky a její bezpečný průjezd, sjezd z kopce se zatáčkami s devítiprocentním klesáním, kde opět musejí bezprostředně reagovat na náhlou překážku, nebo vyhýbací manévr na kopci s kluzným povrchem a sedmiprocentním klesáním. Překážku představuje v tomto případě vodní clona.
Poslední červnový víkend si na vlastní kůži vyzkoušeli kurz bezpečné jízdy také čeští motorističtí novináři a jejich první dojmy byly více než pozitivní. Ostatně o tom se nejspíše dočteme brzy i v článcích jejich magazínů.